10 superfoods που θα κάνουν το δέρμα σου να λάμπει
©Unsplash/ Noah Buscher

10 superfoods που θα κάνουν το δέρμα σου να λάμπει

Θέλεις αψεγάδιαστη επιδερμίδα; Άρχισε να προσέχεις τι τρως
  • A-
  • A+
Superfoods και δέρμα: Πώς η διατροφή σου μπορεί να μεταμορφώσει την όψη της επιδερμίδας σου.

Όσο makeup κι αν φορέσεις, όσες μάσκες κι αν κάνεις στο πρόσωπό σου για να δείχνει λαμπερό, η μοναδική αλήθεια που πρέπει να θυμάσαι είναι ότι για να φαίνεται το δέρμα σου υγιές, πρέπει και να είναι. Τα προϊόντα περιποίησης μπορούν να βοηθήσουν, όμως όλα ξεκινάνε από το τι τρως. Το δέρμα είναι το μεγαλύτερο όργανο του σώματός μας και η διατροφή μπορεί να επηρεάσει σημαντικά την εμφάνισή του, παράλληλα φυσικά και με τον τρόπο ζωής που ακολουθεί κανείς -τα πολυετή ξενύχτια, το αλκοόλ, η έκθεση στον ήλιο χωρίς αντηλιακή προστασία είναι παράγοντες που ενισχύουν την πρόωρη γήρανση του δέρματος. Ευτυχώς, υπάρχουν κάποια superfoods που κάνουν θαύματα στη διάθεση, την αντοχή, την ψυχολογία και το δέρμα σου. Βάλτα στη διατοφή σου χτες.

Μπρόκολο

Το ταπεινό μπρόκολο που ξινίζαμε τα μούτρα μας όταν ήμασταν παιδιά, ενεργοποιεί την παραγωγή των ενζύμων που προστατεύουν και βελτιώνουν το δέρμα. Σε πειράματα που έγιναν, φάνηκε όταν εφαρμοζόταν εκχύλισμα μπρόκολου στο δέρμα και στη συνέχεια εκτιθόταν σε υπεριώδεις ακτίνες, εμφάνιζε λιγότερη ερυθρότητα και πρήξιμο.

Ντομάτα

Ένα από τα μεγάλα πυροβολικά στο πόλεμο κατά των ελεύθερων ριζών που προκαλούν -ανάμεσα σε άλλα- γήρανση του δέρματος. Οι ντομάτες περιέχουν λυκοπένιο, το οποίο ενισχύει την προστασία του δέρματος απέναντι στην ηλιακή ακτινοβολία. Το μυστικό είναι ότι απορροφάται καλύτερα από τον οργανισμό όταν η ντομάτα είναι μαγειρεμένη -και διατηρεί τις ιδιότητές του ακόμα και όταν γίνει σάλτσα ή κέτσαπ.

Αβοκάντο

Υπάρχει μεγάλη σύγχυση γύρω από το αβοκάντο. Η διαφορετική εμφάνιση και υφή του κάνει πολλούς να το θεωρούν λαχανικό, ενώ στην πραγματικότητα είναι φρούτο. Το αβοκάντο είναι μια «βόμβα» υγιών λιπαρών οξέων, αιθέριων ελαίων και βιταμινών Β που λειτουργούν ως θρεπτικά συστατικά για το δέρμα. Συμβάλλει επίσης στην καταπολέμηση της φλεγμονης, του ερεθισμού και της ερυθρότητας του δέρματος.

Αγγούρι

Η σημαντική πληροφορία που πρέπει να θυμάσαι για το αγγούρι είναι ότι τα θρεπτικά συστατικά κρύβονται στην φλούδα. Προσφέρει ενυδάτωση και βοηθάει την αποτοξινωτική διαδικασία του οργανισμού.

cucumber_aggouri_slices.jpg

Βάζα με κομμένο αγγούρι
©Unsplash/ Monika Grabkowska

Πράσινο τσάι

Αν δεν το γνωρίζεις ήδη, οι κατεχίνες που περιέχει το πράσινο τσάι είναι ισχυρά αντιοξειδωτικά με αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες που ενισχύουν την αναγέννηση των κυττάρων.

Σπιρουλίνα

Προσωπικά πίνω νερό στο όνομά της. Ένα φύκι πρεσαρισμένο σε χάπι με πράσινη όψη και άσχημη μυρωδιά δεν μοιάζει πολύ δελεαστικό στην κατανάλωση. Ωστόσο, έχω δει με τα μάτια μου τη διαφορά που μπορεί να φέρει στην υγεία του ανοσοποιητικού. Έχει τη δυνατότητα να αποτοξινώνει το αίμα και να ενισχύει τη διαδικασία αναγέννησης κυττάρων καθυστερώντας την εμφάνιση ρυτίδων.

Μαύρη σοκολάτα

Το πιο λαχταριστό superfood της λίστας, πρέπει όμως να περιέχει τουλάχιστον 85% καθαρό κακάο. Διαφορετικά η ζάχαρη που έχει προστεθεί στην επεξεργασία της σοκολάτας ακυρώνει τα οφέλη της. Η αγνή μαύρη σοκολάτα πάντως έχει αποδειχθεί σε έρευνες ότι μαλακώνει και βελτιώνει την όψη του δέρματος -βοηθώντας παράλληλα τον οργανισμό να αντιμετωπίσει την κόπωση και τις αϋπνίες.

dark_chocolate_mavri_sokolata.jpg

Μαύρη σοκολάτα
©Unsplash/ Dovile Ramoskaite

Κουρκουμάς

Το μπαχαρικό με τις αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες που θεωρείται ιδανικό για την καταπολέμηση της ακμής. Πρόσθεσέ το καθημερινά στο φαγητό σου.

Πορτοκάλια και καρότα

Οποιοδήποτε φαγητό με έντονο πορτοκαλί χρώμα είναι ευεργετικό για το δέρμα. Τα καρότα και τα πορτοκάλια έχουν υψηλή συγκέντρωση βιταμίνη Α και καροτενοειδή τα οποία θρέφουν το δέρμα ενώ αποδεδειγμένα το χρωματίζουν ελαφρώς -σαν να έχεις κάνει λίγο σολάριουμ.

Σπόροι και ξηροί καρποί

Οι κολοκυθόσποροι, οι σπόροι παπαρούνας και οι σπόροι chia έχουν κερδίσει με την αξία τους μια θέση σε αυτή τη λίστα. Οι σπόροι παπαρούνας περιέχουν μεγάλες ποσότητες βιταμινών Α, Β (Β1, Β2, Β3, Β5, Β6 και Β9), C και Ε, αλλά και ασβέστιο, χαλκό, σίδηρο, μαγνήσιο, κάλιο, φώσφορο, ψευδάργυρο και σελήνιο. Τα ίδια ισχύουν και για τους κολοκυθόσπορους και τους σπόρους chia, οι οποίοι έχουν μεγάλη περιεκτικότητα και σε Ω3 που βοηθούν την καλή χοληστερόλη και ενισχύουν την καρδιαγγειακή υγεία. Τα αμινοξέα τους δρουν πολύ αποτελεσματικά σε δερματικά προβλήματα όπως οι ρυτίδες και η ξηρότητα. Για βιταμίνη Ε, αμύγδαλα και καρύδια είναι το σνακ που πρέπει να προσθέσεις στο διαιτολόγιό σου.

seeds_and_nuts_sporoi_kai_xiroi_karpoi.jpg

Σπόροι και ξηροί καρποί
© Unsplash/ Maddi Bazzocco

Δειτε επισης

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Hair detox: Γιατί χρειάζεται η περιποίηση μαλλιών και πώς θα την κάνεις
Τα μαλλιά σου περνάνε δύσκολα
9 λάθη που κάνεις στην αποτρίχωση με ξυραφάκι
Back to top