Βγάλτε την ανεπιθύμητη τριχοφυΐα με τη νέα μέθοδο LaserΑλεξανδρίτη
Η γνωστή εταιρεία έχει πολλές φορές τονίσει μέσα από τις διαφημίσεις και τις καμπάνιες που διοργανώνει ότι την ενδιαφέρει πρωτίστως η τόνωση της γυναικείας αυτοεκτίμησης και αυτοπεποίθησης και η προώθηση αυτού που λέμε «φυσική ομορφιά» πέρα από τα κυρίαρχα πρότυπα ομορφιάς που λανσάρονται στη βιομηχανία της μόδας. Ωστόσο, η νέα της καμπάνια με τίτλο «patches» έχει προκαλέσει ποικίλες αντιδράσεις από πολύ θετικές έως πολύ αρνητικές. Μήπως η καμπάνια αυτή αντί να τονώνει τη γυναικεία αυτοπεποίθηση καταλήγει να προβάλλει τη σύγχρονη γυναίκα ως ένα αφελές πλάσμα, εξαιρετικά εύπιστο τόσο ώστε να πιστέψει ότι ένα τσιρότο στο χέρι είναι ικανό να τα κάνει πιο όμορφη και πιο ελκυστική στους άλλους;
«Η ομορφιά είναι στο μυαλό»
Το βίντεο της τελευταίας καμπάνιας της Dove καταγράφει τις αντιδράσεις και τη συμπεριφορά γυναικών οι οποίες συμμετέχουν σε ένα πείραμα όπου καλούνται να φορέσουν για μερικές μέρες ένα νέο τσιρότο, το RB-X the beauty patch, το οποίο θα τις κάνει να νιώσουν πιο καλά με τον εαυτό τους, πιο όμορφες και πιο ελκυστικές. Η εμπειρία τους καταγράφεται και το τελικό βίντεο, που έχει ήδη πάνω από 7 εκατ. views στο youtube, δείχνει πώς σταδιακά οι γυναίκες αυτές αρχίζουν να αισθάνονται πιο όμορφες, να γίνονται πιο κοινωνικές και πως εντέλει τονώνεται η αυτοπεποίθησή τους. Φυσικά και δεν πρόκειται για κάποιο μαγικό φίλτρο που περιέχει αντιγηραντικές, αντιοξειδωτικές ή και αντιρυτιδικές υπέρ-ουσίες αλλά για ένα απλό τσιρότο που δεν περιέχει παρά μόνο την υπόσχεση να τις κάνει να αισθανθούν πιο όμορφες. Και τα καταφέρνει όπως ακριβώς κάνουν και τα εικονικά φάρμακα μέσω του γνωστού placebo effect.
Παραδόξως μετά την αποκάλυψη στις συμμετέχουσες ότι το τσιρότο δεν είναι τίποτα παραπάνω από ένα απλό τσιρότο, οι περισσότερες αντί να νευριάσουν ή να διαμαρτυρηθούν αντέδρασαν θετικά. Μάλιστα μία εκ των συμμετεχόντων δήλωσε: «ήταν μία εμπειρία που μου άλλαξε κυριολεκτικά τη ζωή». Μία άλλη λέει: «Είναι πολύ ενθαρρυντικό να γνωρίζεις ότι δε χρειάζεσαι κάτι για να σε κάνει να νιώθεις έτσι, ότι ήταν εξαρχής κρυμμένο μέσα σου και τώρα πια βγήκε στην επιφάνεια».
Από την άλλη, οι αντιδράσεις στο διαδίκτυο και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης δεν είναι όλες ενθαρρυντικές. Μία γυναίκα σχολιάζοντας κάτω από το βίντεο σημειώνει: «Κάνει τις γυναίκες να φαίνονται εύπιστες και κάπως χαζές στο όνομα της "Πραγματικής Ομορφιάς"». Η εταιρεία όντως ενδιαφέρεται να προάγει ένα διαφορετικό πιο υγιές πρότυπο ομορφιάς ή απλώς προσπαθεί να πουλήσει τα προϊόντα της -στη λογική ασφαλώς κάθε επιχείρησης- «πατώντας» πάνω στις γυναικείες ανασφάλειες;
Η καμπάνια αυτή κινείται στο ίδιο πνεύμα με τη περυσινή καμπάνια της Dove «sketches» και σε κάνει να αναρωτιέσαι είναι άραγε τόσο εύκολο με ένα… «εικονικό τσιρότο» να τονώσεις τη γυναικεία αυτοπεποίθηση ή στην πραγματικότητα τονώνεται απλώς η αφέλεια και η ευπιστία μας;