Πορτραίτο νέας κοπέλας με καστανά μαλλιά και κλειστά μάτια
©Unsplash/ Inlya Mondryk

Το δέρμα είναι ο καθρέφτης της διάθεσής σου

Μην αφήνεις το στρες της καραντίνας να επηρεάσει την υγεία της επιδερμίδας σου
  • A-
  • A+
Lockdown: Συμβουλές και tips για την περιποίηση της επιδερμίδας προσώπου και σώματος στο σπίτι.

Το στρες, η κακή διατροφή (όλοι έχουμε ανάγκη από ζάχαρη για παρηγοριά), η μείωση ή η έλλειψη άσκησης και οι αλλαγές στη ρουτίνα είναι παράγοντες που επιβαρύνουν την υγεία της επιδερμίδας. Κάθε μέρα και περισσότερο βλέπεις να χάνεται η λάμψη και η φρεσκάδα που είχες λίγους μήνες πριν. Αυτό όμως είναι δυνατόν να ανατραπεί με ένα πρόγραμμα φροντίδας που μπορείς να εφαρμόσεις όσο βρίσκεσαι σπίτι. 

Δημιούργησε μια καθημερινή π.μ./μ.μ. περιποίηση 
Σίγουρα είναι πιο εύκολο να κάθεσαι στο σπίτι δουλεύοντας, βλέποντας τηλεόραση, διαβάζοντας βιβλία και τρώγοντας όλη μέρα – αλλά μην το κάνεις. Ένα πρωινό και απογευματινό τελετουργικό ομορφιάς μπορεί να δώσει στην ημέρα σου δομή και να επηρεάσει θετικά και τη διάθεσή σου. Τα τρία βασικά και πιο σημαντικά προϊόντα για όλους –άνδρες και γυναίκες– είναι το καθαριστικό προσώπου, η ενυδατική κρέμα και το αντηλιακό. Φυσικά, ανάλογα με τις γνώσεις και τον χρόνο που έχεις να διαθέσεις, μπορείς σε αυτά να προσθέσεις toner, serum, μάσκες, απολεπιστικό, κρέμα ματιών. Όλα είναι ευπρόσδεκτα από την επιδερμίδα αρκεί να τα κάνεις με τη σωστή σειρά. 

Δοκίμασε έναν συνδυασμό πραγμάτων 
Ακόμα κι αν τηρείς τη ρουτίνα ομορφιάς, μπορεί το δέρμα να εξακολουθεί να «συμπεριφέρεται» παράξενα. Να μοιάζει ιδιαίτερα ξηρό, σκληρό, ερεθισμένο, με περίεργη υφή και σπυράκια. Αυτό μπορεί να οφείλεται σε πολλά: εύκολη πρόσβαση στο ψυγείο και σε ανθυγιεινά σκαν, αύξηση της ορμόνης του στρες κορτιζόλης, έλλειψη καθημερινής άσκησης (απαραίτητη για την κυκλοφορία του αίματος και τη φροντίδα των κυττάρων), πολύωρη χρήση μάσκας. Ίσως να πρέπει λοιπόν να δοκιμάσεις να τρως πιο σωστά, να βρεις ασχολίες που σε χαλαρώνουν –ακόμα κι αν είναι να γυρίζεις βιντεάκια για το Tik Tok– και να δοκιμάσεις κάποια διαφορετικά προϊόντα περιποίησης, πιο στοχευμένα στις αυξημένες ανάγκες της επιδερμίδας αυτή την περίοδο. 

Μην ξεχνάς την απολέπιση 
Αν το δέρμα μοιάζει πιο ξηρό από το συνηθισμένο ή έχει χάσει τη λάμψη του ή οι πόροι στη μύτη και το πηγούνι ξαφνικά έχουν γίνει πολύ έντονοι, φρόντισε να κάνεις απολέπιση δύο φορές την εβδομάδα. Η αργή ανανέωση των κυττάρων (κάτι φυσιολογικό σε ένα ώριμο δέρμα) είναι συνήθως ο ένοχος πίσω από ένα ξηρό, θαμπό δέρμα. Επιπλέον, εμποδίζει την ενυδατική σου κρέμα να εισχωρήσει και να κάνει τη δουλειά της. Υπάρχουν ήπια απολεπιστικά προϊόντα με φυτικά οξέα ή βιταμίνη C και μάσκες με ένζυμα παπάγιας ή ανανά που είναι ό,τι πιο απλό και εύκολο για να απομακρύνεις τα νεκρά κύτταρα από την επιδερμίδα. Αν δεν θέλεις να χρησιμοποιήσεις επιπλέον προϊόντα, μπορείς πάντα να κάνεις μια ελαφριά απολέπιση με το καθημερινό καθαριστικό και μια βρεγμένη μικρή πετσέτα. Αυτό ισχύει τόσο για το πρόσωπο όσο και για το σώμα. Μην ξεχνάς ότι το μεγαλύτερο όργανο στο σώμα μας είναι το δέρμα, άρα χρειάζεται και την περισσότερη φροντίδα. 

Αντιμετώπισε το προβληματικό δέρμα με καταπραϋντικά προϊόντα 
Αν και η ξηρότητα είναι το βασικό πρόβλημα του δέρματος μετά τα 50, μπορεί να εμφανιστούν επίσης ευαισθησία και ερυθρότητα σε περιόδους αυξημένου στρες. Η αντίδραση του σώματος στο άγχος είναι να εκκρίνει κορτιζόλη, η οποία με τη σειρά της προκαλεί φλεγμονή και κάποιες φορές παραγωγή λιπαρότητας. Οπότε μια συνήθως ήρεμη επιδερμίδα μπορεί ξαφνικά να παρουσιάσει κηλίδες και θαμπάδα. Άλλοι παράγοντες που μπορεί να επηρεάσουν την κατάσταση είναι η κατανάλωση πολλής ζάχαρης ή καυτερών φαγητών και υδατανθράκων ή υποκείμενες καταστάσεις όπως έκζεμα και ροδόχρου ακμή. Σε αυτή την περίπτωση παράλειψε τις ρετινόλες, κράτα τα απολεπιστικά προϊόντα και δώσε έμφαση σε δραστηριότητες που σε ηρεμούν και σε προϊόντα με καταπραϋντικά συστατικά όπως βιταμίνη Β3 (νιασιναμίδη), σόγια ή αλόη. 

Άλλαξε τις συνήθειές σου 
Η παραμονή στο σπίτι είναι λογικό να χαλαρώνει τους περιορισμούς που έχεις θέσει στον εαυτό σου σχετικά με τη διατροφή και τον έλεγχο. Αν το δέρμα είναι ξηρό, δοκίμασε να πίνεις περισσότερο νερό και άφησε το έξτρα ποτήρι κρασί για να «χαλαρώσεις» ή τους πολλούς καφέδες. Τόσο το αλκοόλ όσο και η καφεΐνη έχουν αφυδατική επίδραση στην επιδερμίδα. Φρόντισε να εφαρμόζεις τις ενυδατικές κρέμες σε νωπό δέρμα αμέσως μετά τον καθαρισμό κάνοντας μασάζ για να ενισχύσεις την απορρόφηση. Μην καπνίζεις ή ξαναρχίζεις το κάπνισμα λόγω άγχους – όχι μόνο είναι η πιο σύντομη διαδρομή για καρκίνο των πνευμόνων και του στόματος αλλά προκαλεί και αφυδάτωση του δέρματος και ρυτίδες. 

Αντιμετώπισε ώριμα τα σπυράκια 
Δεν είσαι πια στην εφηβεία για να αδημονείς τόσο να ξεφορτωθείς τα σπυράκια ώστε να τα σπας ή να πιέζεις τα μαύρα στίγματα να βγουν. Αυτό μόνο να επιδεινώσει το πρόβλημα στην περιοχή μπορεί (αφού οι ιστοί σπάνε και προς τα μέσα μεταφέροντας το σταφυλόκοκκο και πιο πέρα), ενώ σε ηλικίες άνω των 45-50 το δέρμα είναι πιο λεπτό οπότε τραυματίζεται πιο εύκολα και δημιουργεί σημάδια. Είναι ώρα να αντιμετωπίσεις ώριμα το θέμα λοιπόν με μια αντιβιοτική αλοιφή ή ειδική κρέμα τοπικά και μια πιο σωστή διατροφή με λαχανικά και ωμέγα-3 λιπαρά (τα βρίσκεις στο σολωμό, τις σαρδέλες, κτλ). 

Καθάρισε γυαλιά, κινητό, μάσκα 
Τα χέρια δεν είναι τα μόνα που ακουμπάνε το πρόσωπό οπότε δεν αρκεί να είναι μόνο αυτά καθαρά και απολυμασμένα. Τα γυαλιά που φοράς –οράσεως ή ηλίου– και το κινητό είναι αντικείμενα που έρχονται καθημερινά δεκάδες φορές σε επαφή με το δέρμα και σπανίως σκέφτεσαι να τα καθαρίσεις και να τα απολυμάνεις. Μεταφέρουν και αυτά όμως μικρόβια και βακτήρια οπότε σιγουρέψου ότι απολυμαίνεις το κινητό και τη θήκη του τουλάχιστον δύο φορές την εβδομάδα. Καθάρισε τα γυαλιά με ένα απαλό, υγρό αντισηπτικό πανάκι δίνοντας έμφαση στους βραχίονες και τα μαξιλαράκια μύτης. Τώρα σε αυτά τα αντικείμενα προστέθηκε και η μάσκα την οποία φοράς πολλές ώρες μέσα στην ημέρα γεμίζοντάς τη βακτήρια. Πρέπει λοιπόν να την πλένεις σε υψηλή θερμοκρασία αρκετά συχνά, κατά προτίμηση καθημερινά στο τέλος της ημέρας. 

Μην ξεχνάς το αντηλιακό 
Είτε στέλνεις το 6 και βγαίνεις για άσκηση, είτε το 2 και πας σουπερμάρκετ, είτε κάθεσαι στο γραφείο σου δίπλα στο παράθυρο δουλεύοντας στον υπολογιστή, δεν θα πρέπει να ξεχνάς να φορέσεις αντηλιακό. Η έκθεση στον ήλιο χωρίς προστασία (ακόμα και τους χειμερινούς μήνες) βάζει σε κίνδυνο την επιδερμίδα σου αυξάνοντας τις πιθανότητες εμφάνισης καφέ κηλίδων ή καρκίνου του δέρματος. Μην ανησυχείς όμως, σύμφωνα με το Ίδρυμα Καρκίνου του Δέρματος, ακόμα και με το αντηλιακό θα πάρεις αρκετή βιταμίνη D για να φροντίσεις τα κόκαλά σου. Αν κάθεσαι δίπλα στο παράθυρο μην ξεχνάς να βάζεις αντηλιακό και στον λαιμό και τα χέρια. 

Καθάρισε τα πινέλα σου 
Τα βρώμικα πινέλα και σφουγγάρια μπορούν να προκαλέσουν ερεθισμούς και να μεταφέρουν βακτήρια. Μπορεί να μη φοράς πολύ μακιγιάζ αυτές τις ημέρες, σίγουρα όμως βάφεσαι λίγο όταν πρόκειται να εμφανιστείς σε ένα διαδικτυακό meeting ή τηλεκπαίδευση. Για να καθαρίσεις τα πινέλα χρησιμοποίησε ένα ήπιο σαπούνι ή σαμπουάν για να φτιάξεις αφρό σε ένα μικρό καθαρό πιάτο. Βρέξε την κεφαλή του πινέλου κάτω από τη βρύση και ταμπονάρισέ την στον αφρό, χωρίς να βρέξεις τη λαβή. Ξέβγαλε με χλιαρό νερό και συνέχισε μέχρι όλα τα «εργαλεία» να είναι καθαρά από μακιγιάζ. Άπλωσε τα πινέλα και τα βουρτσάκια σε μια καθαρή πετσέτα με τις τρίχινες άκρες τους πάνω από τον νιπτήρα για να στραγγίξουν καλά. Έτοιμα!

Δειτε επισης

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Κοπέλα με πετσέτα στα μαλλιά κοιτιέται στον καθρέφτη
8+1 προτάσεις για φυσική περιποίηση στο σπίτι με έκπτωση έως 40%
Γιατί δεν χάνεις βάρος ενώ κάνεις δίαιτα.
Γιατί ενώ κάνω δίαιτα, δεν χάνω ούτε γραμμάριο;
Back to top