Κοπέλα κοιτάζεται σε καθρέφτη και ακουμπάει το πρόσωπό της
© Pexels/ Ekaterina Bolovtsova

8 τρόφιμα που βλάπτουν την επιδερμίδα σου

Φρόντισε το δέρμα σου από μέσα προς τα έξω
  • A-
  • A+
Διατροφή και επιδερμίδα: Ποιες τροφές δεν κάνουν καλό στο δέρμα σου και πρέπει να τις αποφεύγεις ή να περιορίσεις την κατανάλωσή τους.

Υπάρχουν πολλοί τρόποι να φροντίσεις το δέρμα σου αλλά ο πιο σημαντικός είναι από μέσα προς τα έξω. Η διατροφή παίζει ζωτικό ρόλο για την υγεία και την όψη της επιδερμίδας σου, επομένως όσα προϊόντα περιποίησης και αν βάζεις μπορεί τα αποτελέσματα να συνεχίζουν να είναι απογοητευτικά. Πολλά τρόφιμα περιέχουν συστατικά που ευνοούν το ξέσπασμα της ακμής και ερεθίζουν δερματικές παθήσεις όπως η ροδόχρους ακμή, το έκζεμα, κά.

Δεδομένου ότι κάθε οργανισμός είναι διαφορετικός, μπορεί ένα φαγητό να σε επηρρεάζει λιγότερο ή περισσότερο από κάποιον άλλο οπότε μην ακολουθείς διατροφές που προορίζονται για τις ανάγκες άλλων. Παρακολούθησε ποιες μέρες η επιδερμίδα σου δείχνει πιο θαμπή, άτονη, κουρασμένη και σύγκρινε αυτό που βλέπεις με αυτά που έφαγες τα τελευταία 24ωρα για να βρεις ποια φαγητά σε επηρεάζουν περισσότερο. Προς το παρόν, εμείς σου δίνουμε μια λίστα με τρόφιμα που έχουν αποδειχθεί από έρευνες ότι δεν ωφελούν την υγεία της επιδερμίδας. Δεν είναι ανάγκη να τα αφαιρέσεις τελείως από τη διατροφή σου, αρκεί μόνο να περιορίσεις την κατανάλωσή τους.

Λιπαρά κρέατα

Αυτή η λίστα μπορεί να είναι πολύ μεγάλη, αλλά νομίζω καταβάθος ξέρεις ποια είναι -τα πολύ νόστιμα! Τα κόκκινα λιπαρά κρέατα (χοιρινό, αρνί, κατσίκι) έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε κορεσμένα λιπαρά και τα επεξεργασμένα κρέατα (μπέικον, λουκάνικο, πεπερόνι) περιέχουν μεγάλες ποσότητες νιτρικού που ευνοεί τις φλεγμονές και νατρίου που ξεραίνει το δέρμα και αποδυναμώνει την παραγωγή κολλαγόνου.

Αλκοόλ

Η μεγάλη κατανάλωση αλκοόλ δεν κάνει κακό μόνο στο συκώτι αλλά και στο δέρμα αφού είναι διουρητικό και απομακρύνει πιο γρήγορα από το κανονικό τα υγρά από το σώμα σου. Αν δεν καταναλώσεις παράλληλα και την απαραίτητη ποσότητα νερού, ο οργανισμός αφυδατώνεται και το δέρμα γίνεται ξηρό, άτονο, «σκάει» και αποκτά πιο έντονες ρυτίδες. 

Γαλακτοκομικά

Το γάλα και τα παράγωγά του περιέχουν αυξητικές ορμόνες και αντιβιοτικά που συχνά διαταράσσουν τη φυσική ισορροπία του ανθρώπινου οργανισμού. Έρευνες έχουν δείξει ότι το γάλα μπορεί να επιδεινώσει την ακμή αλλά δεν υπάρχουν αρκετά στοιχεία που να αποδεικνύουν αν μπορεί και να την προκαλέσει. Επιπλέον, περίπου το 75% του παγκόσμιου πληθυσμού έχει δυσανεξία στη λακτόζη (οι περισσότεροι δε το γνωρίζουν καν) και εμφανίζει προβλήματα δυσπεψίας, τα οποία μπορούν να προκαλέσουν φλεγμονώδη αντίδραση από τον οργανισμό. Οποιαδήποτε κατάσταση φλεγμονής στον οργανισμό μπορεί να έχει άμεσο αντίκτυπο στην υγεία του δέρματος.

Καυτερά φαγητά

Τα πικάντικα φαγητά είναι πράγματι πολύ νόστιμα αλλά απαγορευτικά για όσους έχουν ροδόχρου ακμή. Η καυτερή σάλτσα που έβαλες στην πίτσα θα σου κοστίσει διαστολή των αιμοφόρων αγγείων, αυξημένη παραγωγή σμήγματος και ευαισθησία στο δέρμα. Αν έχεις ροδόχρου θα δεις έντονη ερυθρότητα και αίσθηση καψίματος στο πρόσωπο, εμφάνιση νέων σπυριών και κυστών στην περιοχή της μύτης. 

Ζάχαρη

Όπως φαίνεται, το να παχύνεις δεν είναι το μόνο πρόβλημα όταν καταναλώνεις πολλή ζάχαρη. Η επεξεργασμένη, πρόσθετη ζάχαρη στα τρόφιμα καταστρέφει ταχύτατα το κολλαγόνο, την πρωτεΐνη που κρατάει το δέρμα σφριγηλό, απαλό και λείο. Ποιος θα φανταζόταν ότι αυτοί οι μικροί λευκοί κόκκοι είναι εξαιρετικά όξινοι για τον οργανισμό και αυξάνουν την αρτηριακή πίεση, η οποία με τη σειρά της αυξάνει την ινσουλίνη που οδηγεί στην εμφάνιση περισσότερων σπυριών.

Fast food

Μέχρι τώρα θα έχεις ήδη καταλάβει ότι οι περισσότερες «λιχουδιές» σου είναι προβληματικές. Τα περισσότερα φαγητά στο fast food είναι τηγανισμένα σε εξευγενισμένα φυτικά έλαια, γεμάτα με τρανς λιπαρά. Μπορεί η λέξη «φυτικός» να σου ακούγεται υγιεινή αλλά δυστυχώς πολλά από αυτά μπορούν να επιδεινώσουν τις δερματικές παθήσεις. Ο λόγος είναι ότι έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε ωμέγα-6 λιπαρά οξέα, τα οποία είναι μεν απαραίτητα για τη λειτουργία και ανάπτυξη του εγκεφάλου μας όμως πρέπει να βρίσκονται σε ισορροπία με τα ωμέγα-3 λιπαρά στον οργανισμό για να λειτουργούν όπως πρέπει. Αν η ζυγαριά αλλάξει, ευνοούνται οι φλεγμονές στον οργανισμό και -ναι, καλά μάντεψες- οι επιπτώσεις είναι άμεσες και στην υγεία της επιδερμίδας.

Σοκολάτα

Περίμενε! Πριν απογοητευτείς μάθε ότι δεν είναι το κακάο το πρόβλημα αλλά η ζάχαρη που περιέχεται σε αυτό. Επομένως οι σοκολάτες γάλακτος και όλες εκείνες με τις πρόσθετες γεύσεις είναι που δημιουργούν πρόβλημα. Αν θέλεις να κρατήσεις τη σοκολάτα στη ζωή σου, είναι καιρός να στραφείς στη μαύρη και κατά προτίμηση σε εκείνες που έχουν 70% κακάο και πάνω.

Καφές

Πίστευες πράγματι ότι δεν θα ήταν σε αυτή τη λίστα; Ο καφές μπορεί να είναι επιβλαβής για την υγεία της επιδερμίδας σου για δύο λόγους. Ο ένας είναι η ζάχαρη που προσθέτεις για να τον απολαύσεις και εξηγήσαμε πιο πάνω τι προκαλεί. Ακόμα κι αν τον πίνεις σκέτο όμως, ο καφές έχει το ίδιο χαρακτηριστικό με το αλκοόλ, είναι διουρητικός. Αυτό σημαίνει ότι ευνοεί την αφυδάτωση του οργανισμού και της επιδερμίδας, η οποία «σπάει» πιο εύκολα. 

 

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Elle Seline: Ελληνοαγγλίδα εντελώς άβαφη σε διεθνή καλλιστεία
Κοπέλα με ακμή στο πρόσωπο
7 τρόφιμα που θα σε βοηθήσουν να αντιμετωπίσεις την ακμή
Back to top