Τι τρέχει με το μαύρο κραγιόν της Clinique;
Το Black Honey, που έχει κυκλοφορήσει από το ‘71, γνωρίζει τώρα τρελή δημοτικότητα.
Το κραγιόν Black Honey της Clinique κυκλοφορεί από το 1971 αλλά τώρα γνωρίζει μεγάλη επιτυχία στα κορίτσια της εφηβικής ηλικίας και της Gen Z.
Το TikTok είναι πλέον γνωστό ότι ανεβάζει και κατεβάζει ονόματα και μάρκες, δημιουργεί μόδες και διασημότητες (της στιγμής συνήθως) και γενικά τρέχει μία τρελή κούρσα στα trends. Μπορεί να είναι κάθε είδους trends, από καθαριστικά σπιτιού μέχρι φιλανθρωπικές οργανώσεις και από τυρί φέτα (έγινε τρομερή μόδα στην Φινλανδία!) μέχρι παλιά, ξεχασμένα καλλυντικά που γίνονται το Θέμα της Ημέρας.
Το πιο πρόσφατο είναι η τρέλα που έχει ξεσπάσει με το κραγιόν της σειράς Almost Lipstick, το Black Honey της Clinique, ένα προϊόν τόσο παλιό που μάλλον θα το φορούσε η γιαγιά μας αλλά τώρα έχει αρχίσει να εξαφανίζεται από τα ράφια των καταστημάτων λόγω ζήτησης.
Το “μαύρο κραγιόν” κυκλοφόρησε το 1971 και έγινε γνωστό για τη μεγάλη του προσαρμοστικότητα και ικανότητα να κολακεύει ένα μεγάλο εύρος διαφορετικών τόνων δέρματος. Μάλιστα είχε γίνει γνωστό ότι “πάει με όλα”, με τον χαρακτηρισμό “το μαύρο ζιβάγκο για τα χείλη" όπως είπε μεγαλοπαράγων του μάρκετινγκ στην παγκόσμια αγορά της Clinique, η οποία ανήκει στην Estée Lauder.
To Black Honey είναι μία ισορροπία χρωστικών ανάμεσα στο μπλε, το κόκκινο και το κίτρινο που δίνει ένα σκούρο μοβ του βατόμουρου αποτέλεσμα που δείχνει σχεδόν μαύρο στη συσκευασία του αλλά όταν φορεθεί στα χείλη δίνει μία υγιή αίσθηση και εμφάνιση σαν ένα διακριτικό, σκουρόχρωμο balm. Είχε γνωρίσει από την εμφάνισή του στην αγορά μεγάλη επιτυχία, με ένα κομμάτι να πουλιέται ανά λεπτό κάπου στον κόσμο. Η Clinique το αγάπησε αυτό το χρώμα και από τότε, κυκλοφόρησε και τα αντίστοιχα gloss, blush και παλέτα με σκιές ματιών.
Πολλοί αποδίδουν την επιτυχία του κραγιόν στη μεγάλη του προσαρμοστικότητα σε κάθε τύπο και τόνο δέρματος αλλά και το ότι μπορεί να δείχνει εντελώς διαφορετικό σε κάθε διαφορετικό πρόσωπο. Επίσης μπορεί να φορεθεί μόνο του αλλά και κάτω ή από πάνω από κάποιο άλλο κραγιόν, δημιουργώντας ενδιαφέροντες συνδυασμούς.
Το Black Honey είχε κυκλοφορήσει σαν προϊόν αρχικά μέσα σε ένα γυάλινο βαζάκι για να θυμίζει το “Μέλι”της ονομασίας του αλλά από το 1989, η εταιρεία το ενέταξε στη σειρά "Almost Lipstick" και το πουλούσε σε συσκευασία σωλήνα. Το κραγιόν έγινε ιδιαίτερα δημοφιλές και cult και πουλιόνταν επί πολλά χρόνια. Τώρα όμως, εδώ και λίγες εβδομάδες, ήρθε η ώρα και το γνώρισαν, με τη γνωστή μαζική υστερία που χαρακτηρίσει το είδος τους, οι teenagers και οι millenials. Ακολούθησαν οι celebrities και αφού ευλογήθηκε από το ΤικΤοκ, το κραγιόν άρχισε να ξεπουλάει και στα καταστήματα.
Όπως αναφέρει το CNN, στο ψηφιακό κατάστημα της Clinique η εταιρεία έβαλε το Μαύρο Κραγιόν σε λίστα αναμονής (20 δολάρια η τιμή του) και πολύ σύντομα ήρθε το "sold out." Το μήνυμα έλεγε "Το #1 κραγιόν-φαινόμενο της Clinique έχει δημιουργήσει αίσθηση στο TikTok. Αγοράστε τώρα το Black Honey για να εξασφαλίσετε το δικό σας. Θα σας το αποστείλουμε όταν φτάσει." Στο e-bay μπορεί κανείς να το βρει και με 15 δολάρια ενώ στο Skroutz “το προϊόν δεν υπάρχει πλέον”.
Κάτι παρόμοιο με το Black Honey στο ΤικΤοκ είχε συμβεί και με το CeraVe, ένα προϊόν για την περιποίηση του δέρματος που είχε κυκλοφορήσει το 2005 και είχε μάλλον μέτριες πωλήσεις και ξαφνικά, μέσω της πλατφόρμας αυτής, απέκτησε cult φήμη χωρίς ποτέ πραγματικά να κατάλαβε κανείς τον λόγο.
Τα hashtags #blackhoney και #cliniqueblackhoney έχουν μέχρι στιγμής περισσότερα από 36 εκατομμύρια views ενώ ήδη εμφανίστηκαν και τα “παρόμοια” προϊόντα (τα “dupes” όπως λέγονται – από το “duplicates”) από άλλες φίρμες που δίνουν το ίδιο αποτέλεσμα. Ό,τι καλύτερο για τις influencers και τις “δοκιμάστριες” να ανεβάζουν βίντεο δοκιμάζοντας τα προϊόντα και κρίνοντας. Στο μεταξύ, τα καινούργια βίντεο που ανεβαίνουν δείχνουν κορίτσια ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΒΡΕΙ το Black Honey σε κατάστημα και να το αγοράζουν, σαν να έχουν ανακαλύψει το Holy Grail. Πάντως, το 95% των σχολίων το εγκρίνουν με ενθουσιασμό.
Μεταξύ των άλλων, ανέβασε και το δικό της βίντεο η “παγκόσμια πρέσβειρα” της Clinique, η Daenerys Targaryen του Game of Thrones, ηθοποιός Emilia Clarke η οποία δοκίμασε το μαύρο κραγιόν, εντυπωσιάστηκε και δήλωσε “Μου αρέσει. Είμαι μέσα”.
Πριν λίγες μέρες, πάλι στο ΤικΤοκ, και η makeup influencer Mikayla Nogueira ανέβασε ένα βίντεο για το Black Honey που συγκέντρωσε περισσότερα από 10 εκατομμύρια views. Ένα από τα σχόλια έλεγε “Είμαι 48 ετών και χρησιμοποιώ αυτό το κραγιόν από τότε που ήμουν 20." Ένα άλλο σχόλιο έλεγε “Το μόνο κραγιόν που μου επέτρεπε η γιαγιά μου να δοκιμάζω όσο την έβλεπα να ετοιμάζεται για να βγει!”. Και ένα τρίτο έλεγε “Το έχω αγοράσει ήδη τέσσερις φορές”.
Πολλοί αποδίδουν την επιτυχία του μαύρου κραγιόν στο μεγάλο ρεύμα που έχει στη Γενιά Ζ, οτιδήποτε έχει να κάνει με τα ‘90ς. Από μακιγιάζ, μόδα, μουσική, ντύσιμο, εκφράσεις, στιλ μέχρι τους σταρς εκείνης της δεκαετίας που κάνουν comeback.
ΕΙΔΗΣΗ: Σύμφωνα με τους υπεύθυνους της Clinique Greece το προϊόν αναμένεται να κυκλοφορήσει στην ελληνική αγορά μέχρι το τέλος του έτους και θα διατηρηθεί λίστα αναμονής. Νεότερες πληροφορίες για το πως να μπείτε στη λίστα αναμονής θα ανακοινωθούν από το site της clinique.gr.
Όπως και να έχει, όσο πλησιάζει ο χειμώνας, τόσο περισσότερο δείχνει να ταιριάζει το ουδέτερο αλλά τόσο παιχνιδιάρικο σκούρο χρώμα του "Μαύρου Μελιού".