Ο κίνδυνος ποικίλει ανάλογα με την ηλικία του χρήστη και το μέσο που χρησιμοποιεί - Ποια media έχουν τη μεγαλύτερη επίπτωση
Χαμός στο TikTok με το χριστουγεννιάτικο καλεντάρι της Chanel
Γιατί τρολάρουν οι influencers;
Το τρολάρισμα στο TikTok για το limited edition advent calendar της Chanel και η απάντηση του οίκου.
Καθώς φέτος συμπληρώνονται 100 χρόνια από την κυκλοφορία του αρώματος Chanel N°5, η εταιρεία αποφάσισε να λανσάρει ένα συλλεκτικό limited edition advent calendar. Τι το 'θελε! Advent calendars, παρεμπιπτόντως, είναι τα ημερολόγια που βγαίνουν από διάφορες εταιρείες στην αγορά γύρω στον Νοέμβριο, και μετρούν αντίστροφα μέχρι τα Χριστούγεννα. Για κάθε μέρα που περνάει περιέχουν κι ένα δωράκι, από σοκολατάκι μέχρι μπρελόκ.
Το καλεντάρι της Chanel για το 2022 φέρει τον τίτλο N°5, έχει το σχήμα του ομώνυμου εμβληματικού αρώματος και είναι ένα μνημείο καλαισθησίας. Τιμάται γύρω στα 800 ευρώ και στο εσωτερικό του κρύβει διάφορες Chanel εκπλήξεις.
Τα social media, που καραδοκούν για να βρουν το λάθος, δεν άργησαν να επιτεθούν. Η Elisa Harmon, μια δημοφιλής δημιουργός περιεχομένου στο TikTok, ανέβασε διάφορα βίντεο όπου τρολάρει το περιεχόμενο του ημερολογίου. Τα εκατομμύρια των views παρακίνησαν και άλλους χρήστες της πλατφόρμας να κάνουν το ίδιο, και το δούλεμα έπεσε σύννεφο.
Υπό την πίεση της δυσφήμισης και του cancel, η Chanel αναγκάστηκε να απαντήσει. Ο Bruno Pavlovsky, πρόεδρος της εταιρείας, δήλωσε έκπληκτος για τις αρνητικές διαστάσεις που πήρε το θέμα. «Η Chanel θεώρησε ότι θα ευχαριστούσε κάποιους πελάτες της προσφέροντάς τους αυτόν τον τύπο του προϊόντος. Προφανώς, βλέπουμε πως πρέπει να είσαι προσεκτικός στις κινήσεις σου, και ως εκ τούτου στο μέλλον θα είμαστε πολύ πιο προσεκτικοί», απολογήθηκε. Στις καταγγελίες της Elisa Harmon, ότι την έχουν μπλοκάρει από τον επίσημο λογαριασμό της Chanel στο TikTok, απάντησε πως κάτι τέτοιο δεν ισχύει καθώς ο λογαριασμός είναι ανενεργός.
Ανάλογα ημερολόγια έχουν κυκλοφορήσει και στο παρελθόν από το brand, αλλά εκτός εμπορίου - δίνονταν από τη Chanel ως εταιρικό δώρο σε εκλεκτούς πελάτες. Είναι η πρώτη φορά που κάτι ανάλογο βγαίνει προς πώληση, και μετά από τις γκρίνιες και όλο αυτό το πατιρντί ενδεχομένως δεν θα υπάρξει συνέχεια…
Πέρα από τα εφηβικά αστειάκια του TikTok, που καταντούν αυτοσκοπός, το συλλεκτικό Chanel ημερολόγιο περιλαμβάνει μερικά πολύ αξιόλογα αντικείμενα. Εκτός από τα αυτοκόλλητα, τα μαγνητάκια και τα άδεια πουγκάκια με το λογότυπο της Chanel, για τα οποία άλλωστε πέφτει το κράξιμο, η συσκευασία περιέχει μερικά πολύ αξιόλογα και ακριβά Chanel items. Υπάρχει το άρωμα και το Eau de Toilette του No 5, κραγιόν, βερνίκι νυχιών, κρέμες, πούδρα, κρέμα σώματος, πολλές μινιατούρες, καθώς και κοσμήματα. Δηλαδή τι ακριβώς περίμεναν να βρουν οι χρήστες του TikTok και δεν έμειναν ευχαριστημένοι με όσα βρήκαν; Τον θησαυρό του Σολομώντα;