Ένα χτένισμα με εντυπωσιακό τελείωμα, ιδανικό για οβάλ πρόσωπα
Απαιτούν και τα δόντια μας ρουτίνα ομορφιάς;
Βεβαίως, γιατί από τη «στοματική υγιεινή» έχουμε περάσει πλέον στη «στοματική ομορφιά»
Η στοματική φροντίδα έχει μετατραπεί σε στοματική ομορφιά, συμπληρώνοντας τα προϊόντα φροντίδας των δοντιών με προϊόντα λεύκανσης και ομορφιάς.
Αν αφιερώσετε λίγο χρόνο μπροστά στα προϊόντα στοματικής υγιεινής στο σούπερ-μάρκετ και δεν προσπεράσετε το σχετικό σέξιον αφού αγοράσετε μόνο οδοντόκρεμα, τότε θα διαπιστώσετε πως τα δόντια αρχίζουν να αντιμετωπίζονται από τους ειδικούς όμοια με το δέρμα. Με ποια έννοια; Με την εξής: Εκτός από τα τυπικά, γνωστά προϊόντα τύπου οδοντόκρεμες, οδοντόβουρτσες, στοματικά διαλύματα και λοιπά, το οπλοστάσιο των οδόντων έχει εμπλουτιστεί με νέα εργαλεία και φανταχτερά προϊόντα, όπως ηλεκτρικές οδοντόβουρτσες ή ορούς λεύκανσης.
Αν τα καλλυντικά που στοχεύουν στο δέρμα μας υπόσχονται ενυδάτωση και λείανση ρυτίδων, εκείνα που αφορούν τα δόντια μας υπόσχονται λευκότητα. Για κάποιον περίεργο λόγο, ο σύγχρονος άνθρωπος θεωρεί πως, αν τα δόντια του είναι λευκά σαν τα είδη υγιεινής του σπιτιού του, το χαμόγελό του είναι εξωφρενικά θελκτικό. Θεωρεί επίσης πως τα λευκά -σαν τον νιπτήρα- δόντια είναι status symbol. Όλο αυτό το τρεντ αντικατοπτρίζεται στα χαμόγελα των celebrities. Τα πορσελάνινα δόντια τους, ύψους δεκάδων χιλιάδων δολαρίων, συμπληρώνουν την εικόνα τους με τα μπότοξ, τα φίλερ, τις πλαστικές.
Αν μέχρι τώρα μιλούσαμε για «στοματική υγιεινή», πλέον μιλούμε για «στοματική ομορφιά». Οπότε και οι βιομηχανίες στοματικής φροντίδας έχουν βάλει στόχο να μας προσφέρουν όμορφα κατάλευκα δόντια, παράγοντας λευκαντικές οδοντόκρεμες, ταινίες, σωληνάρια, ορούς, στυλό και άλλα συστήματα. Και με τον μηχανισμό που λειτουργεί το σαμπουάν Silver στα μαλλιά (οι μοβ και μπλε τόνοι εξουδετερώνουν το κιτρινωπό της τρίχας), λειτουργεί και η αντίστοιχη μοβ οδοντόκρεμα.
Ωραία όλα αυτά, λένε οι οδοντίατροι, αλλά μας προσγειώνουν: Ο θεμέλιος λίθος της στοματικής υγιεινής αλλά και ομορφιάς είναι το καλό βούρτσισμα δύο φορές την ημέρα, η καθημερινή χρήση οδοντικού νήματος και ενός στοματικού διαλύματος με φθόριο και φυσικά οι συχνοί επαγγελματικοί οδοντιατρικοί έλεγχοι.
Προς τι η «καλλυντικοποίηση» της στοματικής φροντίδας; Την απάντηση δίνουν οι αριθμοί, ή αλλιώς it’s the economy, stupid. Σύμφωνα με το Fortune Business Insights, η παγκόσμια αγορά στοματικής φροντίδας υπολογίστηκε σε 33,63 δισεκατομμύρια δολάρια το 2024 και προβλέπεται να διογκωθεί σε 46,52 δισεκατομμύρια δολάρια μέχρι το 2032. Όπως θα έλεγε και ο Σπύρος Καλογήρου, είναι πολλά τα λεφτά, Άρη.