Ο Λέοναρντ Λόντερ και το όραμά του για τον κόσμο της ομορφιάς
© Patrick McMullan/Patrick McMullan via Getty Images
Beauty

Λέοναρντ Λόντερ: Πήρα ένα ξυραφάκι Gillette και έκοψα το κραγιόν

Πώς ο άνθρωπος που πέθανε στις 14 Ιουνίου άλλαξε για πάντα τον κόσμο της ομορφιάς

looksiteblackandwhite.jpg
Look Team |

Ο Λέοναρντ Λόντερ ήταν πολλά περισσότερα από γιος της Εστέ

Το όνομά του ήταν Λέοναρντ Λόντερ και υπήρξε ένας από τους σημαντικότερους οραματιστές και ηγέτες της παγκόσμιας βιομηχανίας καλλυντικών, μετατρέποντας την οικογενειακή επιχείρηση Estée Lauder σε έναν κολοσσό με παγκόσμια εμβέλεια. Η ζωή και το έργο του χαρακτηρίζονταν από καινοτομία, στρατηγική διορατικότητα και βαθιά κατανόηση των αναγκών του καταναλωτή και κυρίως της ανάγκης του γυναικείου κοινού για αισθητική που όμως συνδυαζόταν με την αποτελεσματικότητα και τον φρέσκο αέρα.

Τα πρώτα χρόνια και η είσοδος στην Estée Lauder

Γεννημένος το 1933 στη Νέα Υόρκη, ο Λέοναρντ Λόντερ ήταν γιος της Estée και του Joseph Lauder, οι οποίοι ξεκίνησαν την εταιρεία τους με μόλις τέσσερα προϊόντα περιποίησης δέρματος. Από μικρός, ο Λέοναρντ συμμετείχε ενεργά στην οικογενειακή επιχείρηση, βοηθώντας στη συσκευασία προϊόντων και αποκτώντας πολύτιμες εμπειρίες δίπλα στη μητέρα του, μια γυναίκα-σύμβολο της επιχειρηματικότητας. Μετά τις σπουδές του στο Bronx High School of Science και το Wharton School του Πανεπιστημίου της Πενσυλβάνια, υπηρέτησε στο Πολεμικό Ναυτικό των ΗΠΑ και το 1958 εντάχθηκε επίσημα στην Estée Lauder.

Η καινοτομία του Λέοναρντ Λόντερ στα κραγιόν

Ένα από τα πιο χαρακτηριστικά παραδείγματα της καινοτομίας του Λέοναρντ Λόντερ είναι ο τρόπος που έδωσε σχήμα στα κραγιόν της εταιρείας. Τη δεκαετία του 1960, όλα τα κραγιόν στην αγορά είχαν το κλασικό, στρογγυλό "bullet" σχήμα.

From the archives: Leonard Lauder on Estée Lauder, mother and icon

Ο Λέοναρντ, παρατηρώντας τις ανάγκες των γυναικών, σκέφτηκε να δώσει στο κραγιόν ένα λοξό κόψιμο, ώστε να εφαρμόζει καλύτερα στα χείλη. Για να το πετύχει, χρησιμοποίησε μια ξυριστική λεπίδα Gillette και έκοψε το κραγιόν σε γωνία, δημιουργώντας έτσι το χαρακτηριστικό σχήμα που σήμερα θεωρείται στάνταρ ποιότητας και εφαρμογής στη βιομηχανία ομορφιάς είτε αφορά κραγιόν είτε lipstick με πινελάκι που διατηρεί το ίδιο σχήμα.

Αυτή η απλή αλλά ευφυής ιδέα έκανε την εφαρμογή του κραγιόν πιο εύκολη και ακριβέστερη, ενισχύοντας ταυτόχρονα την εικόνα της Estée Lauder ως πρωτοπόρου στην καινοτομία.

Η δημιουργία της διάσημης κολώνιας Aramis

Στα μέσα της δεκαετίας του 1960, ο Λέοναρντ Λόντερ αντιλήφθηκε ότι η αγορά των ανδρικών καλλυντικών ήταν σχεδόν ανεκμετάλλευτη. Το 1964, λάνσαρε την Aramis, την πρώτη πολυτελή ανδρική κολώνια που διατέθηκε ευρέως σε πολυκαταστήματα, αλλάζοντας τα δεδομένα στον χώρο των ανδρικών αρωμάτων.

Η Aramis, με δημιουργό τον αρωματοποιό Bernard Chant, χαρακτηρίστηκε από το δερματώδες chypre άρωμά της, με νότες από βότανα, γιασεμί, σανταλόξυλο και κεχριμπάρι, και γρήγορα έγινε σύμβολο κλασικής αρρενωπότητας. Η επιτυχία της Aramis άνοιξε τον δρόμο για την ανάπτυξη ολόκληρης σειράς ανδρικών προϊόντων περιποίησης και εδραίωσε την Estée Lauder ως ηγέτιδα δύναμη και σε αυτή την αγορά.

Η παγκόσμια επέκταση και η κληρονομιά του ισχυρού γιου της Εστέ, του Λέοναρντ Λόντερ
Υπό την ηγεσία του Λέοναρντ Λόντερ, η Estée Lauder εξελίχθηκε από μια μικρή οικογενειακή επιχείρηση σε έναν παγκόσμιο κολοσσό, με παρουσία σε περισσότερες από 150 χώρες και ετήσιο τζίρο που ξεπερνά τα 17 δισεκατομμύρια δολάρια.

Ο ίδιος εισήγαγε την έννοια του "Lipstick Index", παρατηρώντας ότι σε περιόδους οικονομικής ύφεσης, οι πωλήσεις κραγιόν αυξάνονται, καθώς οι γυναίκες επιλέγουν μικρές πολυτέλειες για να ανεβάσουν τη διάθεσή τους.

Η επιρροή του Leonard Lauder ξεπερνά τα όρια της επιχειρηματικότητας, αγγίζοντας τους τομείς της φιλανθρωπίας και της τέχνης. Με τις δωρεές του σε μουσεία και την υποστήριξή του στην έρευνα κατά του καρκίνου του μαστού, άφησε ανεξίτηλο αποτύπωμα στην κοινωνία.

Ο Leonard Lauder θα μείνει στην ιστορία ως ο άνθρωπος που έδωσε νέα πνοή στην ομορφιά και τη βιομηχανία της, παντρεύοντας την καινοτομία με την παράδοση και δημιουργώντας προϊόντα που άλλαξαν τον τρόπο που αντιλαμβανόμαστε τα καλλυντικά και τα αρώματα.

Με πληροφορίες από Boston Globe, Fashion Uniterd, CBSnews

Top Reads

Δείτε ακόμα

Στην Athens Voice