Ποια είναι η ιστορία των εμβληματικών αρωμάτων που έγιναν pop icons
Πέρασαν σε αφίσες, πίνακες, διαφημιστικά φιλμ, φωτογραφίες και τελικά έγιναν κομμάτι της ποπ κουλτούρας
Αρώματα που έγιναν αφίσες, μύθοι και αγαπημένα classics. Πώς τέσσερις μυρωδιές άφησαν το αποτύπωμά τους στη μόδα.
Υπάρχουν αρώματα που φοράς και υπάρχουν αρώματα που… σε ακολουθούν για χρόνια. Μυρωδιές που έγιναν τάσεις, posters στα μπάνια μας, αντικείμενα λατρείας στα social και σημεία αναφοράς κάθε φορά που συζητάμε «τι άρωμα φοράς;». Κάποια από αυτά κατάφεραν κάτι ακόμη πιο δύσκολο: να γίνουν μικροί pop μύθοι. Να ξεπεράσουν την εποχή τους, να έχουν τη δική τους θέση στα ράφια των καταστημάτων για δεκαετίες και να συνεχίσουν να γοητεύουν κάθε νέα γενιά, σαν να κυκλοφόρησαν χθες. Είναι τα αρώματα που σημάδεψαν με τον τρόπο τους τη μόδα.
Κάποια αρώματα έγιναν η βραδινή ρουτίνα της Μέριλιν Μονρόε και μετά από καιρό επέστρεψε μέσα από κινηματογραφικές καμπάνιες με τη Νικόλ Κίντμαν και τον Μπραντ Πιτ. Υπάρχουν και εκείνα που καθιερώθηκαν χάρη στις θεατρικές, υπερβολικές καμπάνιες που θύμιζαν fashion performance, και αλλά που θυμίζουν ανέμελο μεσογειακό καλοκαίρι στη Νότια Ιταλία. Όλα αυτά τα αρώματα δημιούργησαν όχι μόνο μυρωδιές αλλά και εικόνες, καθορίζοντας την παρουσία τους στη σύγχρονη ποπ κουλτούρα.
4 αρώματα που έγιναν pop icons και γιατί
Chanel No.5 - Το κλασικό
Κυκλοφόρησε το 1921 από τον Έρνεστ Μπο για την Κοκό Σανέλ και θεωρείται το πρώτο μοντέρνο γυναικείο άρωμα, με έναν λουλουδένιο χαρακτήρα, που συνδυάζει νότες γιασεμιού, τριαντάφυλλου, ίριδας και βανίλιας. Το μπουκάλι του είναι τετράγωνο, αυστηρό, εμπνευσμένο από ανδρικές καράφες ουίσκι και έγινε σύμβολο μινιμαλιστικής κομψότητας, με το χαρακτηριστικό καπάκι που θυμίζει την Πλατεία Βαντόμ (μία από τις πιο διάσημες και αριστοκρατικές πλατείες του Παρισιού, γνωστή για την απόλυτα συμμετρική, γεωμετρική αρχιτεκτονική της). Η ιστορία του Chanel No.5 δέθηκε με εμβληματικές προσωπικότητες: από τη Μέριλιν Μονρόε, που εκτόξευσε τον μύθο του με την περίφημη φράση «φοράω μόνο λίγες σταγόνες No.5 για να κοιμηθώ», έως τις καμπάνιες με την Κατρίν Ντενέβ, τη Νικόλ Κίντμαν σε μια από τις πιο ακριβές διαφημίσεις όλων των εποχών και τον Μπραντ Πιτ, τον πρώτο άνδρα που έγινε πρόσωπο του αρώματος. Έναν αιώνα μετά, το No.5 παραμένει το άρωμα-θρύλος που σχετίζεται όσο κανένα άλλο με την πολυτέλεια, τη θηλυκότητα και την καθαρή, διαχρονική αισθητική της Chanel.
Thierry Mugler Angel – Η επανάσταση της gourmand εποχής
Κυκλοφόρησε το 1992 και θεωρείται το πρώτο μεγάλο gourmand άρωμα (άρωμα που μυρίζει φαγητό) στην ιστορία της αρωματοποιίας, καθώς τόλμησε να συνδυάσει γλυκές νότες, όπως σοκολάτα, καραμέλα, βανίλια και μέλι με το χαρακτηριστικό πατσουλί, δημιουργώντας μια μυρωδιά που ήταν ταυτόχρονα παιδική και αισθησιακή, σχεδόν εθιστική. Το μπουκάλι του, ένα γαλάζιο αστέρι με γλυπτική, φουτουριστική αισθητική, έγινε αμέσως συλλεκτικό αντικείμενο και συνδέθηκε με την εξωστρεφή, θεατρική ταυτότητα του Mugler. Η διαφημιστική του ιστορία είναι εξίσου ενδιαφέρουσα, από την Τζέρι Χολ, την Εύα Μέντες μέχρι τη Τζόρτζια Μέι Τζάγκερ, οι καμπάνιες του Angel ακολουθούν το ίδιο ονειρικό, εξωπραγματικό σύμπαν που χαρακτήριζε τις πασαρέλες του οίκου. Με την τολμηρή μυρωδιά και την εμβληματική συσκευασία του, το Angel άλλαξε οριστικά το τοπίο των γυναικείων αρωμάτων και άνοιξε την εποχή των gourmand που κυριαρχούν μέχρι σήμερα.
Dolce & Gabbana Light Blue – Το μεσογειακό καλοκαίρι σε μπουκάλι
Κυκλοφόρησε το 2001 και έγινε συνώνυμο του μεσογειακού καλοκαιριού χάρη στη φρέσκια, ζωηρή μυρωδιά του, μια σύνθεση από λεμόνι Σικελίας, πράσινο μήλο, γιασεμί και κέδρο. Το μπουκάλι του, λιτό και ματ με το χαρακτηριστικό γαλάζιο καπάκι, θυμίζει το χρώμα της ιταλικής Ριβιέρας, ενώ οι διάσημες καμπάνιες του που γυρίστηκαν στο Κάπρι, με πρωταγωνιστές τον Ντέιβιντ Κάντι και τη Μπιάνκα Μπάλτι, έδωσαν στο άρωμα μια εικόνα καλοκαιρινής ανεμελιάς και αισθησιασμού. Η επιτυχία του Light Blue δεν βασίστηκε μόνο στη δροσερή του σύνθεση, αλλά και στο lifestyle που δημιούργησε γύρω του: το όνειρο ενός φωτεινού, μεσογειακού καλοκαιριού σε ένα μπουκάλι που παραμένει αγαπημένο περισσότερες από δύο δεκαετίες.
Dior J’Adore – Η χρυσή εικόνα της σύγχρονης θηλυκότητας
Κυκλοφόρησε το 1999 και έγινε ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα αρώματα, χάρη στη σύνθεσή του με γιασεμί, τριαντάφυλλο, άνθη πορτοκαλιάς και ylang-ylang, μια μυρωδιά χρυσής πολυτέλειας που παραμένει ανάλαφρη και κομψή. Το εμβληματικό του μπουκάλι, με τη μορφή χρυσής αμφορέας και το λεπτό, επιμηκυμένο λαιμό που θυμίζει κόσμημα, έγινε από μόνο του σύμβολο θηλυκότητας και υψηλής αισθητικής. Τη φήμη του απογείωσαν οι θεαματικές καμπάνιες με τη Σαρλίζ Θερόν, η οποία εμφανίζεται «λουσμένη» στο χρυσό, περπατώντας μέσα σε παλάτια και αποπνέοντας την αυτοπεποίθηση μιας σύγχρονης θεάς, μια εικόνα που ταυτίστηκε απόλυτα με το J’Adore και καθόρισε την ταυτότητα του αρώματος για πάνω από δύο δεκαετίες. Με τη λαμπερή μυρωδιά, τη γλυπτική συσκευασία και την κινηματογραφική αισθητική του, το J’Adore παραμένει ένα από τα πιο επιδραστικά αρώματα των 2000s, εκφράζοντας τη «χρυσή», δυναμική θηλυκότητα της εποχής.
Αν κάτι κάνει αυτά τα αρώματα ξεχωριστά είναι ότι δεν έμειναν ποτέ απλώς μέσα σε ένα μπουκάλι. Πέρασαν σε τοίχους, σε αφίσες, πίνακες, διαφημιστικά φιλμ, φωτογραφίες και τελικά έγιναν κομμάτι της ποπ κουλτούρας. Το τετράγωνο μπουκάλι του No.5 εμφανίστηκε σε έργα τέχνης και vintage posters, το Angel έγινε αντικείμενο-φετίχ σε editorial μόδας, το Light Blue γέμισε καλοκαιρινές βιτρίνες με το χαρακτηριστικό μπλε καπάκι, ενώ το J’Adore έζησε μέσα από χρυσές εικόνες. Αυτά τα αρώματα δεν καθόρισαν μόνο τη μυρωδιά μιας εποχής· καθόρισαν την αισθητική της. Ίσως γι’ αυτό, όσο κι αν αλλάζουν οι τάσεις, εξακολουθούν να έχουν θέση στα ράφια.
Τα πιο διαβασμένα άρθρα του Look μια φορά την εβδομάδα στο mail σου! Εγγράψου εδώ >>>