Ηθοποιός δέχεται πυρά για «δυστοπικό» brand προϊόντων skincare για παιδιά
Η Σέι Μίτσελ, η Καναδή ηθοποιός που έγινε γνωστή από το «Pretty Little Liars» και μετρά πάνω από 35 εκατομμύρια ακολούθους στο Instagram, βρίσκεται στο επίκεντρο σφοδρής κριτικής μετά τη λανσάρισμα μιας νέας σειράς προϊόντων περιποίησης προσώπου ειδικά για παιδιά από τριών ετών και πάνω. Το brand της, με την ονομασία Rini, περιλαμβάνει sheet masks σε σχήματα ζώων και προϊόντα που –όπως αναφέρει η ίδια– εμπνεύστηκε από τις κόρες της, Άτλας (6) και Ρόουμ (3).
Η αντίδραση των δερματολόγων ήταν άμεση και έντονη. Η Δρ Έιμι Πέρκινς χαρακτήρισε το φαινόμενο «ανατριχιαστικά δυστοπικό», προειδοποιώντας ότι η βιομηχανία ομορφιάς απλώνει πλέον τα δίχτυα της από τους εφήβους μέχρι τα νήπια. Σε ανάρτησή της στο Instagram έγραψε πως «αυτό δεν είναι παιδική ηλικία» και κάλεσε τους γονείς να αναζητήσουν ιατρική συμβουλή αντί να αγοράζουν προϊόντα ομορφιάς για παιδιά. «Δεν πρόκειται για skincare ή “ασφαλή συστατικά”, πρόκειται για το μήνυμα ότι το ήδη τέλειο παιδικό δέρμα χρειάζεται βελτίωση. Ότι η αυτοφροντίδα ξεκινά στα τρία χρόνια. Τα παιδιά χρειάζονται παιχνίδι, φαντασία, χώμα στα νύχια και αντηλιακό όταν είναι έξω», τόνισε.
Αντίστοιχα ανήσυχη εμφανίζεται και η Δρ Έμα Γουέτζγουορθ, δερματολόγος στο Λονδίνο, η οποία υπογράμμισε ότι τέτοιου είδους προϊόντα «είναι απολύτως περιττά». Όπως εξήγησε, οτιδήποτε εφαρμόζεται στο δέρμα των παιδιών πρέπει να έχει πραγματικό όφελος, κάτι που εδώ δεν υφίσταται, ενώ οι κίνδυνοι ερεθισμών ή αλλεργιών αυξάνονται. Προειδοποίησε επίσης για τη δημιουργία άγχους γύρω από την εμφάνιση από υπερβολικά μικρή ηλικία, επισημαίνοντας ότι η φροντίδα του παιδικού δέρματος πρέπει να παραμένει απλή: ήπιος καθαρισμός, ενυδάτωση μόνο όταν χρειάζεται και αντηλιακή προστασία.
Στο ίδιο μήκος κύματος η Δρ Αντζάλι Μάχτο, συμβουλευτική δερματολόγος στο Χάρλεϊ Στριτ, τόνισε ότι η χρήση «σοφιστικέ ή πολυτελών προϊόντων» μπορεί να βλάψει το παιδικό δέρμα, το οποίο είναι ακόμη σε διαδικασία ανάπτυξης και ιδιαίτερα ευάλωτο σε ενεργά συστατικά ή έντονες αρωματικές φόρμουλες. «Τα παιδιά δεν χρειάζονται εξεζητημένο skincare. Το δέρμα τους είναι βιολογικά εξαιρετικό. Ο ρόλος μας είναι απλώς να το προστατεύουμε», σημείωσε.
Η ανησυχία των ειδικών δεν αφορά μόνο το καινούριο brand της Μίτσελ. Τα τελευταία χρόνια καταγράφεται μια έκρηξη ενδιαφέροντος από παιδιά και προεφήβους για περίπλοκες skincare ρουτίνες, συχνά επηρεασμένες από το TikTok και influencers που παρουσιάζουν ακριβά ή αντιγηραντικά προϊόντα. Πριν δύο χρόνια, η Baby Dior είχε λανσάρει μια «πλήρη skincare σειρά για μικρούς», με «πολυτελείς» κρέμες πάνω από 100 λίρες, ένα ακόμη παράδειγμα της διολίσθησης της αγοράς προς ολοένα και μικρότερες ηλικίες.
Οι δερματολόγοι επισημαίνουν ότι η τάση αυτή συμβάλλει στη δημιουργία μη ρεαλιστικών προτύπων και στον κίνδυνο εμφάνισης εμμονής με την εικόνα – ένα πεδίο που μοιάζει όλο και περισσότερο με τις δυναμικές που συναντώνται στους ενήλικες. Ήδη υπάρχουν περιπτώσεις εφήβων που χρησιμοποιούν ισχυρά αντιγηραντικά συστατικά, όπως ρετινόλη, που προορίζονται για μεγαλύτερες ηλικίες και μπορούν να προκαλέσουν σοβαρούς ερεθισμούς.
Το brand Rini, όπως και η Baby Dior, δεν απάντησαν στα αιτήματα σχολιασμού, ενώ το debate γύρω από την «παιδική ομορφιά» συνεχίζει να φουντώνει, με τους ειδικούς να ζητούν σαφέστερα όρια και ξεκάθαρα μηνύματα προς τους γονείς: το παιδικό δέρμα χρειάζεται λιγότερα, όχι περισσότερα.
Τα πιο διαβασμένα άρθρα του Look μια φορά την εβδομάδα στο mail σου! Εγγράψου εδώ >>>