Ποια είναι η νέα συμβία του βραβευμένου ηθοποιού και σκηνοθέτη
9 γυναίκες ηθοποιοί που ξεκίνησαν ως παιδιά-θαύματα
Και μία ελληνική εξαίρεση στο Νο10
9 γυναίκες που μπήκαν στη σόουμπιζ από μικρή ηλικία ως παιδιά-θαύματα και εξελίχτηκαν σε μεγάλα αστέρια του Χόλιγουντ.
Μπήκαν στην παραγωγική διαδικασία του Χόλιγουντ από πολύ μικρή ηλικία. Βέβαια, τους ενθάρρυναν οι γονείς τους. Ήταν ταλεντάρες και το απέδειξε η πορεία τους. Αυτά είναι τα πιο γνωστά κορίτσια-θαύματα του κινηματογράφου που στη συνέχεια της ζωής τους έκαναν σπουδαία καριέρα. Γιατί και η Λόρα από το «Μικρό σπίτι στο λιβάδι» ξεκίνησε ως παιδί θαύμα, αλλά δεν έκανε και πολλά στη συνέχεια.
Σίρλεϊ Τεμπλ
Το απόλυτο διαπλανητικό παιδί θαύμα. Μπήκε στη βιομηχανία του κινηματογράφου σε ηλικία 3 ετών. Στα 5 τα είχε όλα και συνέφερε: Επαιζε, χόρευε, τραγουδούσε. Στα 7 της ασφαλίστηκε στους Loyd’s. Το συμβόλαιο όριζε ρητώς ότι κανένας δεν είχε δικαίωμα λαμβάνειν σε περίπτωση θανάτου ή τραυματισμού της παιδούλας από δηλητηρίαση. Το 1936, όταν πια είχε καβατζάρει τα 10, κέρδισε το πρώτο της Οσκαρ. Για 4 χρόνια υπήρξε πρωταθλήτρια του box office και πιο λαοφιλής σταρ της Αμερικής. Απέκτησε τεράστια περιουσία πουλώντας αντικείμενα με τη φάτσα της: κούκλες, δίσκους μουσικής, φλιτζάνια, καπέλα, φουστανάκια. Πριν από κάθε γύρισμα, η μητέρα της της κούρντιζε το μαλλί και της έφτιαχνε 52 μπούκλες ακριβώς. Μεγαλώνοντας έκανε δύο γάμους, απέκτησε 3 παιδιά και υπήρξε πρεσβευτής της Αμερικής στην Γκάνα και την Τσεχοσλοβακία. Ηταν το πρώτο δημόσιο πρόσωπο που ομολόγησε ότι έχει υποβληθεί σε μαστεκτομή δίνοντας με το παράδειγμά της κουράγιο στις συμπάσχουσες γυναίκες του κόσμου.
Ελίζαμπεθ Τέιλορ
Η Ελίζαμπεθ Τέιλορ υπήρξε περισσότερο γυναίκα, παρά παιδί θαύμα. Πάντως η κινηματογραφική ιστορία τη μνημονεύει για πρώτη φορά το 1942, όταν διένυε το 10ο έτος της ηλικίας της. Στο υποκριτικό «κλαρί» την έβγαλε η ηθοποιός μητέρα της κι ένας οικογενειακός φίλος. Οι δυο τους αποφάσισαν πως η χάρη της Λιζ δεν έπρεπε να πάει χαμένη, γι’ αυτό την πήραν από το χεράκι και την έτρεχαν από οντισιόν σε οντισιόν. Το 1942 την τσίμπησαν τα Universal Studios και την ενσωμάτωσαν στο καστ μιας ταινίας μικρού μήκους. Ενα χρόνο αργότερα η Λιζ δοκιμάστηκε από τη MGM πρωταγωνιστώντας στο τριχωτό πλευρό της Λάσι. Οι παραγωγοί έμειναν κατευχαριστημένοι και έσπευσαν να τη δεσμεύσουν με συμβόλαιο ενός χρόνου. Πραγματική σταρ αναδείχτηκε σε ηλικία 12 ετών στην ταινία «National Velvet», με συμπρωταγωνιστή της το άλλο παιδί θαύμα Μίκι Ρούνεϊ. Μετά έγινε γυναίκα.
Τζόντι Φόστερ
Από τα 2 μέχρι τα 6 της χρόνια έπαιζε σε διαφημιστικά, με πιο γνωστή τη διαφήμιση του Coppertone. Στα 14 τής προτάθηκε να παίξει την πόρνη Άιρις στον «Ταξιτζή». Ήταν συγκλονιστική. Με μια υποψηφιότητα για Όσκαρ Β’ Γυναικείου Ρόλου, είδε την καριέρα της να εκτοξεύεται στα ουράνια. Τραγικό κουτσομπολιό: η παρουσία της στον «Ταξιτζή» προκάλεσε την απόπειρα δολοφονίας του Ρόναλντ Ρίγκαν. Στην ταινία, ο ταξιτζής (Ρόμπερτ Ντε Νίρο) αποπειράται να σκοτώσει τον υποψήφιο πρόεδρο Παλαντάιν. Στη ζωή, ένας εμμονικός με την Τζόντι θαυμαστής, ο Τζον Χίνκλεϊ, επιχείρησε να ζωντανέψει τη σκηνή πυροβολώντας τον πρόεδρο των ΗΠΑ. Η Τζόντι των Όσκαρ και των εκπληκτικών ερμηνειών είναι αυτοδίδακτη ηθοποιός.
Κριστίνα Ρίτσι
Μια από τις πιο ταλαντούχες ηθοποιούς της γενιάς της. Την πρωτοείδαμε σε ηλικία 9 ετών στις «Γοργόνες», ως κόρη της Σερ. Ως Τετάρτη Ανταμς, της γνωστής οικογενείας, το γύρισε στο γκόθικ. Στην απόφασή της να κινείται στις underground περιοχές του φεγγαριού συνέβαλε αποφασιστικά και το διαζύγιο των γονιών της. Εκτοτε κατάλαβε ότι τα μαύρα της πήγαιναν γάντι, γι’ αυτό και αρνείται μέχρι και σήμερα να τα απεκδυθεί ως στιλιστική και υποκριτική φιλοσοφία. Το Χριστινάκι είναι ένα από τα σκοτεινά και «κακά» κορίτσια του Χόλιγουντ. Λέει ό,τι σκέφτεται, έχει διακόψει οριστικά τις διπλωματικές σχέσεις με τον πατέρα της, καπνίζει αρειμανίως. Σαν να λέμε ο Τζόνι Ντεπ με στήθος…
Ντρου Μπάριμορ
Η Ντρου Μπάριμορ βγήκε στο γυαλί λίγο μετά τη βάφτισή της με νονό τον Στίβεν Σπίλμπεργκ. Ηταν η μικρότερη φιλοξενούμενη του «Saturday Night Live», έσκισε ως παρτενέρ του συμπαθητικού εξωγήινου Ε.Τ. Δε γνώρισε φυσιολογικά παιδικά και εφηβικά χρόνια, έζησε τη ζωή της σε fast forward. Το 1984 το όνομά της φιγουράρισε στο νούμερο 12 της λίστας με τους «Πολλά υποσχόμενους νέους ηθοποιούς». Η Ντρου μάλλον ψωνίστηκε, παράτησε το γυμνάσιο, έπεσε με τα μούτρα στα ναρκωτικά, εγκλείστηκε σε ιδρύματα για αποτοξινώσεις, χτύπησε όχι ένα, όχι δύο, αλλά έξι τατού. Σήμερα είναι καλά και είναι και μανούλα.
Ρις Γουίδερσπουν
Στα 7 της ήταν ήδη μοντέλο για αγγελίες παιδικών ρούχων σε τοπικές εφημερίδες. Έτσι την τσίμπησε η τηλεόραση και την προσέλαβε για τηλεοπτικές διαφημίσεις. Στα 11 κέρδισε ριάλιτι ταλέντων. Στα 14 ήρθε ο μεγάλος ρόλος στο σινεμά στην ταινία «The Man in the Moon», όπου υποδύθηκε μια 14 ασχημάτιστη έφηβη που ερωτεύεται ένα αγόρι, με τραγική συνέχεια. Η Ρις άρεσε σε κοινό και κριτικούς. Μετά δεν προλάβαινε να τρέχει σε σετ γυρισμάτων. «Pleasantville», «Cruel Intentions», «Legally Blonde» και δε συμμαζεύεται. Αγαπάμε πολύ Ρις!
Σκάρλετ Γιόχανσον
Ήταν όνειρο της μαμάς της να γίνει ηθοποιός, εξού και την έτρεχε από οντισιόν σε οντισιόν. Κάτι κατάφερνε η μικρή Σκάρλετ, παίζοντας σποραδικά, όμως η μεγάλη στιγμή ήρθε στα 14 της όταν πρωταγωνίστησε δίπλα στον Ρόμπερτ Ρέντφορντ στον «Γητευτή των αλόγων» (ναι, καλέ, αυτό ήταν το λαβωμένο κοριτσάκι). Μάγεψε, μπήκε για τα καλά στο Χόλιγουντ, έχει συνεργαστεί με μερικούς από τους σπουδαιότερους σκηνοθέτες: Ρόμπερτ Ρέντφορντ, αδελφοί Κοέν, Σοφία Κόπολα, Γούντι Άλεν.
Ντακότα Φάνινγκ
Από μικρή ξεχώριζε. Το ταλέντο της ανακαλύφθηκε σε έναν παιδότοπο. Βλέποντας πόσο έλαμπε αυτό το μικρό παιδάκι, γονείς που έφερναν τα παιδιά τους στον παιδότοπο συμβούλευσαν τους Φάνινγκ να απευθυνθούν σε κάποιο πρακτορείο. Έτσι κι έγινε. Η πρώτη παναμερικανική παρουσία της Ντακότα στην οθόνη ήταν για το διαφημιστικό της Tide. Η οικογένεια μετακόμισε από την Τζόρτζια στο Λος Άντζελες (πολύ μακριά), ώστε το παιδί να βρίσκεται στο κέντρο των κινηματογραφικών εξελίξεων. Το μεγάλο μπαμ έγινε με την ταινία «I Am Sam», δίπλα σε Σον Πεν και Μισέλ Πφάιφερ, αλλά και τη μικρότερη αδελφή της Ελ. Όποιος τις ξεχωρίζει, να σηκώσει το χέρι. Τέλος πάντων. Όσο κι αν τη σκεφτόμαστε ακόμα σαν παιδάκι, είναι ήδη 26 χρονών.
Κίρστεν Ντανστ
Στα 7 της έπαιξε στις «Ιστορίες της Νέας Υόρκης» του Γούντι, στα 8 της στην «Απατηλή λάμψη της ματαιοδοξίας» του Μπράιαν Ντε Πάλμα. Και στα 12 ήρθε η «Συνέντευξη με έναν βρικόλακα», με την Κίρστεν να «σβήνει» τον Τομ Κρουζ (όχι φυσικά και τον Μπραντ Πιτ, αυτόν δεν μπορεί να τον «σβήσει» κανείς!). Έπαιξε σε πολλές ταινίες ως έφηβη. Την είδαμε για πρώτη φορά ως γυναίκα στην ταινία «Αυτόχειρες παρθένοι» της Σοφίας Κόπολα - ήταν μόλις 17 χρονών.
Και μια ελληνική ανδρική συμμετοχή: Βασιλάκης Καΐλας
Δεν είναι ούτε γυναίκα ούτε χολιγουντιανός ηθοποιός. Όμως, ό,τι και αν έχουν καταφέρει όσες προηγήθηκαν, η φράση παιδί-θαύμα έχει για κάθε Έλληνα μία και μόνη αυτόματη απάντηση: Βασιλάκης Καΐλας. Το πρώτο παιδί θαύμα της χώρας, το παιδί θαύμα της καρδιάς μας. Ο Βασιλάκης Καΐλας αγαπήθηκε όσο κανένα άλλο παιδί της δεκαετίας του ’50. Ενσάρκωνε τη φτώχια και τη δυστυχία της μεταπολεμικής Ελλάδας, ενώ ταυτόχρονα προσωποποιούσε την ελπίδα για ένα καλύτερο μέλλον. Ηταν γλυκός, καπάτσος, δουλευταράς. Ο πατέρας του ήταν μονίμως ένα κάθαρμα που είχε εγκαταλείψει γυναίκα και παιδί στο έλεος του Θεού, όμως ο μεγαλόψυχος Βασιλάκης δεν κρατούσε κακία. Καμιά φορά, ενώ γυάλιζε τα παπούτσια του κόσμου, λύγιζε και δάκρυζε, αλλά αμέσως συνερχόταν, έπαιρνε την κατάσταση στα χέρια του, διάβαζε με το καντηλέρι, έμπαινε στο πανεπιστήμιο, σπούδαζε και παράλληλα πουλούσε κουλούρια. Αθάνατη ατάκα του: «Μη στεναχωριέστε, αγαπημένοι μου γονείς».