Έπεται και το WhatsApp
#StopHateForProfit: Γιατί οι διάσημοι μποϊκοτάρουν το Instagram;
Η Jennifer Lawrence, η Katy Perry, ο Leonardo DiCaprio και οι Kardashians διαμαρτύρονται με το δικό τους τρόπο
Εταιρείες και celebrities μποϊκοτάρουν το Instagram και το Facebook διαμαρτυρόμενοι ότι δεν κάνουν αρκετά για να αποτρέψουν τη ρητορική μίσους.
Να κάτι που δεν φανταζόμουν ποτέ ότι θα έγραφα για την Kim Kardashian: αφήνει το Instagram. Όχι γιατί βαρέθηκε ή ανακάλυψε κάποιο άλλο social media που θα της φέρνει περισσότερα λεφτά αλλά γιατί παίρνει μέρος στο μποϊκοτάζ #StopHateforProfit, παρέα με μερικούς ακόμα celebrities.
Η καμπάνια οργανώθηκε από ακτιβιστές των πολιτικών δικαιωμάτων, όπως ο Leonardo DiCaprio, ο Sacha Baron Cohen, η Jennifer Lawrence και η Katy Perry, οι οποίοι αποφάσισαν να παγώσουν τους λογαριασμούς τους σε Instagram και Facebook για 24 ώρες (μεγάλο κακό!). Η διαμαρτυρία είναι ενάντια στην μετάδοση «του μίσους, της προπαγάνδας και της παραπληροφόρησης».
Η Kardashian με 188 εκατ. ακόλουθους στο Instagram έγραψε στο Twitter: «Η παραπληροφόρηση που μοιράζεται στα social media έχει σοβαρές επιπτώσεις στις εκλογές μας και υπονομεύει τη δημοκρατία μας. Σας παρακαλώ ελάτε μαζί μου αύριο που θα "παγώσω" το Instagram και το Facebook λογαριασμό μου για να δηλώσω στο Facebook να #StopHateForProfit». Στο μποϊκοτάζ συμμετείχαν επίσης και οι λογαριασμοί των εταιρειών της KKW Beauty, KKW Fragrances and Skims.
Οι άνθρωποι πίσω από την καμπάνια #StopHateforProfit κατηγορούν το Facebook και το Instagram ότι δεν κάνουν αρκετά για να αποτρέψουν τη ρητορική μίσους και την παραπληροφόρηση. Η Katy Perry σχολίασε: «Δεν μπορώ να μένω αμέτοχη ενώ αυτές οι πλατφόρμες κάνουν τα στραβά μάτια σε γκρουπ και δημοσιεύσεις που διαδίδουν μισητή παραπληροφόρηση και σκόπιμη σύγχυση».
Τον Ιούνιο, το Facebook δήλωσε ότι θα χαρακτήριζε πιθανές επιβλαβείς και παραπλανητικές δημοσιεύσεις που τοποθετούνται σκόπιμα στις ειδήσεις τους. Αλλά η καμπάνια #StopHateforProfit απαιτεί να παρθούν κι άλλα μέτρα, με αποτέλεσμα ήδη 90 εταιρείες να έχουν σταματήσει να βάζουν διαφήμιση προκειμένου να στηρίξουν αυτή την προσπάθεια.
Είναι ικανό το «πάγωμα» των λογαριασμών μερικών διασήμων για 24 ώρες να ταράξει τους κολοσσούς Facebook και Instagram; Μάλλον όχι, ίσως όμως μπορεί να προσελκύσει δημοσιότητα και να παρακινήσει περισσότερους να πάρουν μέρος στην καμπάνια.
Orlando Bloom, Robert Downey Jr, Miranda Kerr, Gal Gadot και πολλοί ακόμα συμμετείχαν στην καμπάνια. Όσο για τους έλληνες influencers αν αναρωτιέστε, σιγή ιχθύος.