Στα γυρίσματα του βιντεοκλίπ για το τραγούδι «Blurred Lines»
Έμιλι Ραταϊκόφσκι: «Οι γονείς μου είχαν εμμονή με την ομορφιά»
Το μοντέλο αποκάλυψε τη θλιβερή και σεξουαλικοποιημένη παιδική της ηλικία
Έμιλι Ραταϊκόφσκι: Το διάσημο μοντέλο αποκάλυψε την εμμονή των γονιών της με την ομορφιά και τη σεξουαλικοποιημένη παιδική της ηλικία.
Η Έμιλι Ραταϊκόφσκι, το μοντέλο που έγινε ευρέως γνωστό για τις αποκαλυπτικές φωτογραφίες του στο Instagram, φαίνεται πως είχε μια αρκετά θλιβερή παιδική ηλικία που την καθόρισε. Η μητέρα της συνήθιζε να της λέει ότι όταν γεννήθηκε ήταν τόσο όμορφη που ο γιατρός που την ξεγέννησε είπε «κοίτα το μέγεθός της, είναι πανέμορφη» και την επόμενη ημέρα έφερε τα παιδιά του στο νοσοκομείο, απλά και μόνο για να τη δουν. «Ήσουν τόσο όμορφο μωρό» έλεγε με καμάρι η μαμά της.
Τίποτα από αυτά δεν ακούγεται τόσο τραγικό σωστά; Απλά μια μαμά που καμαρώνει για το μωρό της. Όπως αναφέρει η 30χρονη Ραταϊκόφσκι όμως στο βιβλίο «Το σώμα μου» που πρόκειται να κυκλοφορήσει σύντομα, δεν ήταν μόνο αυτό. Η ίδια αποκαλύπτει ότι η οικογένειά της είχε εμμονή με την εμφάνισή της και οι ενήλικες τη σεξουαλικοποιούσαν ως παιδί -μάλιστα ένας δάσκαλος του γυμνασίου της ξεκούμπωσε το σουτιέν. Όλα αυτά πολύ πριν παρενοχληθεί σεξουαλικά από τον Ρόμπιν Θικ στο βίντεο του τραγουδιού «Blurred Lines».
Η εμμονή των γονιών με την ομορφιά
Από μικρή ηλικία, η Ραταϊκόφκσι κατάλαβε ότι η εμφάνισή της την έκανε να ξεχωρίζει, ειδικά στα μάτια των γονιών της. Μεγαλώνοντας ως μοναχοπαίδι στο Σαν Ντιέγκο, άκουγε τις ιστορίες της μητέρας της που της έλεγε ότι κάποτε ήταν κι εκείνη καλλονή. Συνήθιζε να λέει μάλιστα ότι έμοιαζε σαν νεαρή Λιζ Τέιλορ ή Βίβιαν Λι και τα αγόρια «ξεροστάλιαζαν» κάτω από το μπαλκόνι της κρεματοκάμαράς της στο Λύκειο, ενώ τα άλλα κορίτσια τη ζήλευαν και την υπονόμευαν. Αυτή ήταν η κληρονομιά της Έμιλι. «Προσπάθησα να πετύχω εκεί που οι γονείς μου πίστευαν ότι ανήκω, στον κόσμο της ομορφιάς. Έμοιαζε σημαντικό και για τους δύο, ειδικά για τη μητέρα μου, να θεωρεί ο κόσμος την κόρη της όμορφη. Τη νύχτα προσευχόταν στο Θεό να την κάνει την πιο όμορφη», γράφει η Ραταϊκόφσκι και συνεχίζει: «Η ομορφιά ήταν για μένα ένας τρόπος να είμαι ξεχωριστή. Όταν ήμουν ξεχωριστή, ένιωθα ότι οι γονείς μου με αγαπούσαν περισσότερο».
Στα 14, σε μια ουρά στο μανάβικο, ένας ατζέντης την πλησίασε για να της προτείνει μια θέση στο μόντελινγκ. Η έφηβη Έμιλι θυμάται να βάζει τα κλάματα μετά γιατί νόμιζε ότι τα «headshots» (πορτραίτα) που έπρεπε να κάνει σήμαινε βελόνες στο κεφάλι. Ένιωσε όμως ότι το μόντελινγκ θα ευχαριστούσε τους γονείς της. Την πήγαιναν στα κάστινγκ, ο πατέρας της έδειξε το φάκελο με τις φωτογραφίες και τις μετρήσεις της στην τάξη που δίδασκε στο σχολείο, ανέβαζαν τις φωτογραφίσεις της στο Facebook.
Η σεξουαλικοποίηση μιας ανήλικης
Στην πρώτη της οντισιόν, η μητέρα της Κάθι που περίμενε μαζί της, τη συμβούλευσε να τινάξει τα μαλλιά της όταν θα ερχόταν η σειρά της να γνωρίζει τους υπεύθυνους του κάστινγκ. «Αυτό το αγόρι που κάθεται εκεί σε κοίταγε όταν σηκώθηκες και τίναξες τα μαλλιά σου. Σε παρακαλουθούσε», σχολίασε για ένα νεαρό που βρισκόταν στον ίδιο χώρο. Από την ηλικία των 12 τραβούσε τα βλέμματα των ανδρών και η μαμά της φρόντιζε να της το επισημαίνει συχνά: «Δε θα ξεχάσω το βλέμμα στο πρόσωπό του όταν πέρασες μπροστά του! Κοκκάλωσε και του έπεσε το σαγόνι!», σχολίαζε για τυχαίους άνδρες στο δρόμο. «Ήμουν παιδί κι όμως με κάποιο τρόπο ήδη έμπειρη στο να ανιχνεύω την ανδρική επιθυμία, ακόμα κι αν δεν καταλάβαινα τι να κάνω με αυτό», γράφει η Έμιλι. Όταν βρισκόταν στο Λύκειο, ένας ατζέντης της πρότεινε να βγάλει μερικές κοντινές φωτογραφίες με μισάνοιχτα χείλη σχολιάζοντας μάλιστα ότι αυτό είναι το ιδανικό λουκ γιατί δείχνει ότι ένα κορίτσι... «κάνει σεξ». Η Έμιλι ένιωσε να κοκκινίζει και σκέφτηκε «αυτό είναι κάτι για το οποίο πρέπει να είμαι περήφανη;». Τελικά άρχισε να αντιμετωπίζει αυτά τα περιστατικά με ελαφρότητα πείθοντας τον εαυτό της ότι το να είναι σύμβολο του σεξ ή το να επιδεικνύει τη σεξουαλικότητά της είναι εμψυχωτικό.
Σίγουρα, της έδωσε χρήματα, φήμη και τη δυνατότητα να ξεκινήσει τη δική της επιχείρηση. Βλέποντας όμως τους φωτογράφους που είχαν τραβήξει σέξι φωτογραφίες της στην αρχή της καριέρας της να επωφελούνται από την επιτυχία της, τους παπαράτσι να τη μηνύουν για φωτογραφίες της που ισχυρίζονταν ότι ήταν δικές τους και τους άνδρες σαν τον Θικ να την παρενοχλούν και να μην τιμωρούνται, κατάλαβε ότι δεν είχε το λόγο που πίστευε πάνω στο σώμα της και πώς αυτό χρησιμοποιείται. «Δεν είχα συνειδητοποιήσει ποτέ ότι οι γυναίκες που κερδίζουν δύναμη από την ομορφιά τους είναι "χρεωμένες" στους άνδρες των οποίων η επιθυμία τους έδωσε αυτή τη δύναμη εξ αρχής. Αναγκάστηκα να αντιμετωπίσω κάποιες άσχημες αλήθειες σχετικά με το τι αντιλαμβανόμουν ως σημαντικό, τι νόμιζα ότι είναι αγάπη, τι πίστευα ότι με έκανε ξεχωριστή και να αντιμετωπίσω την αλήθεια για τη σχέση με το σώμα μου», καταλήγει το μοντέλο.