Οι δυο σταρ διατηρούν καλές σχέσεις
Moss & Freud: Μια ταινία για τη σχέση της Κέιτ Μος με τον ζωγράφο Λούσιαν Φρόιντ
Το φιλμ γυρίζεται σε παραγωγή της ίδιας της Κέιτ Μος, με την υποστήριξη του Αρχείου Lucian Freud
Moss & Freud: Μια ταινία για τη σχέση της Κέιτ Μος και του Λούσιαν Φρόιντ, σχέση που αναπτύχθηκε όταν ο ζωγράφος φιλοτέχνησε ένα γυμνό πορτρέτο του μοντέλου.
Το 2000, σε συνέντευξή της στο περιοδικό Dazed, η Κέιτ Μος είχε αποκαλύψει πως μια από τις επιθυμίες της ήταν να ποζάρει για τον σπουδαίο βρετανό ζωγράφο Λούσιαν Φρόιντ. Η επιθυμία της έμοιαζε απίθανο να εκπληρωθεί, καθώς ο εγγονός του Σίγκμουντ Φρόιντ στα 80 του είχε πάρει την απόφαση να μη ζωγραφίζει πορτρέτα διασήμων. Στα μάτια του έδειχναν «σκληροί», σαν να «είχαν αναπτύξει άλλο δέρμα, επειδή είχαν εκτεθεί σε τόσο πολλά βλέμματα». Όταν, για παράδειγμα, του ζητήθηκε να ζωγραφίσει την πριγκίπισσα Νταϊάνα, αρνήθηκε κομψά λέγοντας πως δεν μπορούσε να ξεπεράσει τη «λάμψη της γοητείας της», η οποία ομολογουμένως ερχόταν σε αντίθεση με τη φροϊδική, ζωγραφική προσέγγιση του ρεαλισμού.
Παρά τις εκτιμήσεις, τελικά ο Φρόιντ διάβασε τη συνέντευξη της Κέιτ Μος και αποφάσισε να φιλοτεχνήσει το γυμνό της πορτρέτο αλλά και να ζωγραφίσει πάνω στο σώμα της. Το μοντέλο, που ήταν έγκυος εκείνη την εποχή, και ο ζωγράφος συνδέθηκαν τελικά με στενή φιλία, μια σχέση που γίνεται ταινία από τον σκηνοθέτη Τζέιμς Λούκας. Το φιλμ Moss & Freud γυρίζεται σε παραγωγή της ίδιας της Κέιτ Μος, με την υποστήριξη του Αρχείου Lucian Freud.
Για την ολοκλήρωση του πορτρέτου, το οποίο έφτασε σε δημοπρασία τα 5 εκατομμύρια δολάρια, απαιτήθηκαν εννέα μήνες. Η Μος επισκεπτόταν το σπίτι του Φρόιντ από τις 7 το απόγευμα μέχρι τις 2 τα ξημερώματα για επτά μέρες και νύχτες κάθε εβδομάδα. «Το να ποζάρεις για τον Λούσιαν ήταν τιμή και επίστευτη εμπειρία» δηλώνει η Μος. «Όταν παρακολούθησα την ταινία The Phone Call, ήξερα ότι ο Τζέιμς θα μετέφερε το συναίσθημα στην αφήγηση με τον κατάλληλο τρόπο, κάτι που αξίζει σε αυτά τα απομνημονεύματα. Έχοντας συμμετάσχει στη δημιουργία και τη συγγραφή του σεναρίου από την αρχή, πλέον είμαι πολύ ενθουσιασμένη που βλέπω την ταινία να ζωντανεύει».
Ο σκηνοθέτης με τη σειρά του λέει: «Είμαι ευγνώμων στην Κέιτ Μος και στο Αρχείο Λούσιαν Φρόιντ που μου εμπιστεύτηκαν αυτή την πολύτιμη και αντισυμβατική ιστορία αγάπης. Επιτρέπει στο κοινό να ρίξει μια ματιά πίσω από την αυλαία και να αντιληφθεί τι δημιουργεί αυτούς τους τιτάνες του πολιτισμού». Για την ώρα πάντως δεν είναι γνωστές λεπτομέρειες σχετικά με το καστ ή με την ημερομηνία της κυκλοφορίας της ταινίας.
Tη δεκαετία του 1940 ο Φρόιντ και οι συνάδελφοί του Άντριαν Ράιαν και Τζον Μίντον βρίσκονταν σε ένα ομοφυλοφιλικό ερωτικό τρίγωνο. Στη συνέχεια ο ζωγράφος παντρεύτηκε δύο φορές με γυναίκες. Φημολογείται πως απέκτησε περίπου 40 παιδιά, αν και αναγνώρισε 14. Τα πορτρέτα του, στα οποία τα μοντέλα απεικονίζονται καθισμένα ή ξαπλωμένα, θεωρούνται μια συνειδητή ή ασυνείδητη επιρροή από τον «ντιβάνι» του παππού του Σίγκμουντ.