K-pop girls: 7 κορίτσια σαρώνουν τη μόδα της Δύσης, ανοίγοντας δύο μεγάλες δυναμικές αγορές: της Ασίας και της Gen Z
Αποτελούν το επίσημο πρόσωπο μεγάλων Οίκων μόδας κομίζοντας νιάτα, εξωτική ομορφιά και αέρα Ανατολής στις πασαρέλες, στα σόου και στις σελίδες των περιοδικών επί ευρωπαϊκού και αμερικανικού εδάφους.
K-pop και μόδα: 7 κορίτσια της κορεάτικης μουσικής βιομηχανίας που εργάζονται για Οίκους υψηλής μόδας της Δύσης.
Από τα κορεατικά εργαστήρια παραγωγής pop stars, εκτοξεύθηκαν στο παγκόσμιο στερέωμα και κατέκτησαν τον νεαρόκοσμο με τη μουσική τους. Ταυτόχρονα, είναι style icons και πλέον εξαναγκάζουν τη μόδα της Δύσης –ακόμα και τις «δύσκολες», ελιτίστικες ιταλική και γαλλική– να στοιχηματίσει πάνω τους. Η K-Pop είναι σήμερα αναπόσπαστο κομμάτι στα μάρκετινγκ πλάνα των πολυτελών Οίκων μόδας, καθώς ανοίγει δύο μεγάλες και δυναμικές αγορές: της Ασίας και της Gen Z.
Ακολουθούν οι ιστορίες 7 κοριτσιών της K-pop που κάνουν τα «καθεστωτικά» μοντέλα να σκέφτονται σοβαρά το ενδεχόμενο πρόωρης συνταξιοδότησης. Αποτελούν το επίσημο πρόσωπο των fashion κολοσσών εν έτει 2023 κομίζοντας νιάτα, εξωτική ομορφιά και αέρα Ανατολής στις πασαρέλες, στα σόου και στις σελίδες των περιοδικών επί ευρωπαϊκού και αμερικανικού εδάφους.
Η ράπερ των Blackpink άνοιξε τον δρόμο για τις υπόλοιπες K-popers. Στο Met Gala του 2023 ένιωθε σαν το σπίτι της. Πρέσβειρα της Chanel από το 2018, επιλέχτηκε από τον ίδιο τον Καρλ Λάγκερφελντ ως μούσα του Οίκου και πήρε το παρατσούκλι «Human Chanel». Η σοσιαλμιντιακή της δύναμη είναι τεράστια: ο λογαριασμός της στο Ιnstagram κατέκτησε την πρώτη θέση σε views και likes το 2018, εξού και η συμβολή της στην εμπορική επιτυχία της Chanel στους Millennials και στην Gen Z είναι σπουδαία, γι’ αυτό και έχει διαρκείας στις καμπάνιες. Η Jennie Kim διάβαζε περιοδικά μόδας από παιδί. Ως έφηβη ανακάτωνε την γκαρνταρόμπα της μαμάς της για να βρει βίντατζ Chanel κομμάτια. Και έβρισκε. Ασχολείται προσωπικά με το styling στα βιντεοκλίπ της. Όταν δεν διαφημίζει τη Chanel, κάνει παρασπονδίες με Gucci, Saint Laurent και Calvin Klein. Θεωρεί πως η μόδα είναι σημαντική πτυχή της τέχνης της, καθώς δηλώνει πως το μήνυμα της μουσικής της πρέπει να μεταδίδεται τόσο ακουστικά όσο και οπτικά.
Το 2020 ο Dior διαπίστωσε σημαντική αύξηση των πωλήσεών του στη Νότια Κορέα, παρά τον κορωνοϊό και τα λοκντάουν. Οι άνθρωποι του oίκου κατέληξαν στο συμπέρασμα πως η επιτυχία οφειλόταν στην K-pop. Αρκετοί μουσικοί, μεταξύ των οποίων και η Jisoo των Blackpink που ήταν πρέσβειρα του Dior Beauty στην Κορέα, είχαν επιστρατευτεί για να προμοτάρουν στα social media αγαπημένα Dior items. Στο μεταξύ, η Jisoo –κατά κόσμον Kim Ji-Soo– την ίδια χρονιά φιγουράριζε στην πρώτη δεκάδα των influencers προϊόντων ομορφιάς παγκοσμίως ταΐζοντας με τη σκόνη της τις Ριάνα και Κάιλι Τζένερ. Η επόμενη στρατηγική κίνηση ήταν προφανής. Μετά τη συμμετοχή της στο σόου του Dior για τη συλλογή Άνοιξη/Καλοκαίρι 2021 στο Καλλιμάρμαρο, η Μαρία Γκράτσια Κιούρι αποκάλυψε ότι εμπνεύστηκε τη συλλογή Φθινόπωρο/Χειμώνας 2021 από τη μουσικό και την επέλεξε ως πρωταγωνίστρια της καμπάνιας μαζί με τις Νάταλι Πόρτμαν και Κάρα Ντελεβίν. Αντιπροσωπεύει «την απελευθερωμένη θηλυκότητα και το αίσθημα της αληθινής κατανόησης του εαυτού», αιτιολόγησε την επιλογή της η σχεδιάστρια.
Η Celine μπήκε στον βιότοπο της K-pop με τη Lisa των Blackpink το 2019. Το πιο ροκ κορίτσι της κορεατικής βιομηχανίας ταιριάζει με το στιλ του σχεδιαστή Εντί Σλιμάν, του Γάλλου που έντυνε τον Μικ Τζάγκερ και τους Strokes και αγαπούσε τις λεπτές φιγούρες. Η Lisa είναι ψηλή, αδύνατη και μια από τις μεγαλύτερες influencers του πλανήτη. Τα μεγάλα brands σφάζονται στην ποδιά της: περιζήτητο πρόσωπο, το απόλυτο teen idol, ένα εμπορικό φαινόμενο με εκατομμύρια καρδούλες κάτω από κάθε της ανάρτηση. Έγινε η πρώτη παγκοσμίως K-pop πρέσβειρα των MAC, της Penshoppe, της Bulgari και της Celine. Φίλοι της είναι από τη Μιούτσια Πράντα μέχρι τον καλλιτεχνικό διευθυντή της Mulberry και τον Μάικλ Κορς. Κάθε φορά που γίνεται εξώφυλλο σε περιοδικό της Ασίας, οι εκδόσεις κάνουν απανωτά sold out. Το αμερικανικό V magazine αποδίδει την επιτυχία της σε μια αντίφαση: ενώ υπηρετεί την οργισμένη και καταγγελτική ραπ, είναι ταυτόχρονα «γλυκούλα», το πιο λαμπρό δείγμα του ασιατικού cuteness.
Προπονήθηκε σκληρά για τέσσερα ολόκληρα χρόνια στην ακαδημία της YG Entertainment πριν γίνει μέλος των Blackpink. Ο ιδρώτας της δεν πήγε χαμένος: Ονομάστηκε «χρυσή φωνή της K-pop» και είναι κάτοχος δύο ρεκόρ Γκίνες για τις σόλο μουσικές της επιδόσεις. Το όνομά της απασχολεί τη διεθνή σοσιαλμιντιακή σκηνή, αφού έχει 71 εκατομμύρια ακολούθους στο Instagram και 37 εκατομμύρια στο TikTok! Από το 2018 μπήκε στη διαφήμιση κορεατικών brands, για να περάσει από τα δυτικά μάτια το 2020, όταν ο Άντονι Βακαρέλο την έχρισε παγκόσμια ambassador του Saint Laurent. Ήταν η πρώτη φορά μετά από 59 χρόνια που ο oίκος προωθούσε το όνομά του παγκοσμίως με ένα κεντρικό πρόσωπο, αυτό της Rosé. Ο Βακαρέλο τής έχει μεγάλη αδυναμία· την ντύνει σε κάθε σπουδαίο event, το 2021 την έμπασε ως προσκεκλημένη του στο Met Gala – κι έτσι η Rosé ήταν η πρώτη K-pop star στο «καστ» της Γουίντουρ. Εκτός από τον Saint Laurent, πάνω της πόνταρε και η Tiffany & Co στις ψηφιακές της καμπάνιες και κάπως έτσι το brand κοσμημάτων βρήκε τη νέα του Χόλι Γκολάιτλι.
Μικρή αγαπούσε τους One Direction, ωστόσο είδωλό της δεν ήταν ο fashion guru Χάρι Στάιλς αλλά ο Νάιλ Χόραν. Η Hanni είναι μέλος των New Jeans. Οι New Jeans είναι rookies. Έκαναν ντεμπούτο τον Ιούλιο του 2022 και πάταγο με τα singles «Attention» και «Hype Boy». Μέσα σε ελάχιστους μήνες δεν προλαβαίνουν να απαντούν σε προτάσεις για συναυλίες και μοδάτες συνεργασίες. Οι φαν τους εξαίρουν το αναζωογονητικό στιλ του γκρουπ, που εμπνέεται από την αισθητική Y2K, οι oίκοι μόδας στήνονται στην ουρά για να κλείσουν συμβόλαια με τα μέλη του. Τη Hanni την καπάρωσε ο Gucci τον Οκτώβριο του 2022 κι εκείνη κάνει πολύ καλό προμόσιον χρησιμοποιώντας τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όπου το ενδιαφέρον για το K-content είναι τεράστιο. Η Αυστραλοβιετναμέζα τραγουδίστρια και στιχουργός είναι πάντα πρώτο τραπέζι πίστα στα σόου τόσο του Gucci όσο και του Armani, που το 2023 την προσέλαβε ως ambassador των προϊόντων ομορφιάς του oίκου. Το ψευδώνυμό της είναι Cherry (Κερασάκι). Αν δεν έπεφτε με τα μούτρα στη σόου-μπιζ, θα ήθελε να σπουδάσει Ιατρική ή Κινηματογράφο. Είναι τόσο busy που μάλλον δεν θα προλάβει, αν και μόλις 18 χρονών.
Η Danielle των New Jeans είναι το αερικό που επιλέχτηκε από τον νέο καλλιτεχνικό διευθυντή Ντάνιελ Λι ως ambassador του oίκου. Είναι μόλις 17 ετών και νεότερη παγκόσμια πρέσβειρα του βρετανικού brand, που με αυτή την κομβική συνεργασία είδε τα καρό διακριτικά του να γίνονται νεανική μανία και τον ηλικιακό μέσο όρο του πελατολογίου του να κατρακυλά από το κουτάκι των Boomers προς αυτά της Gen Z. Γεννημένη στην Αυστραλία από Καναδό πατέρα και Νοτιοκορεάτισσα μητέρα, η Danielle γεφυρώνει υποδειγματικά τα χαρακτηριστικά δύο ηπείρων. Πολυτάλαντη. Διαδραματίζει ρόλο-κλειδί στην πορεία των νεόφαντων New Jeans· είναι το «εύθραυστο» μέλος του γκρουπ. Ασχολήθηκε με το μόντελινγκ, τη διαφήμιση και την τηλεόραση από μικρό παιδί. Οι φίλοι και οι οπαδοί της την αποκαλούν «Ηλιοτρόπιο». Σηκώνει φρύδι όχι όταν θυμώνει (ποτέ), αλλά όταν σκέφτεται.
Στις 17 Ιανουαρίου του 2023 κυκλοφόρησε μια σειρά από φωτογραφίες που απαθανάτιζαν τη Yu-jin των IVE με ρούχα του Fendi. Οι φαν της δεν ένιωσαν έκπληξη: η Κορεάτισσα μουσικός τιμούσε το brand φορώντας συστηματικά ρούχα και αξεσουάρ του, καθώς θεωρεί ότι ο ιταλικός oίκος μόδας είναι συνώνυμο της δημιουργικότητας και του πειραματισμού. Η An Yu-jin, όπως είναι το πλήρες όνομά της, είναι το νεότερο μέλος της οικογένειας Fendi. Αποστολή της να φέρει ένα label που γεννήθηκε το 1925 κοντά σε ένα αναδυόμενο καταναλωτικό κοινό που γεννήθηκε μετά το 2000. Δύσκολο; Τίποτα δεν είναι δύσκολο για τη Yu-jin, που είναι στο μουσικό κουρμπέτι από τα 14 της, που παίζει πιάνο αλλά διακονεί τη hip hop, που μπορεί να τραγουδάει ανάποδα τους στίχους της, που ζυγίζει μόλις 48 κιλά αλλά έχει ψυχή, θηρίο.