Μπλέικ Λάιβλι: Εισπράξεις εκατομμυρίων και νέα σκάνδαλα μετά το cancel
Το It Ends With Us σπάει ταμεία, ωστόσο, τα προβλήματα για τους πρωταγωνιστές μόλις άρχισαν
Τι θα συμβεί αν Μπλέικ Λάιβλι και Τζάστιν Μπαλντόνι δεν συνεργαστούν για το σίκουελ της ταινίας
Χρειάστηκε κάτι λιγότερο από μήνα –τρεις εβδομάδες για την ακρίβεια- στις κινηματογραφικές αίθουσες, ένα σκάνδαλο για αβυσσαλέα κόντρα ανάμεσα στους πρωταγωνιστές και ένα άγριο cancel της Μπλέικ Λάιβλι για να σπάσει ταμεία η ταινία “It Ends With Us”.
Η μεταφορά στη μεγάλη οθόνη του μυθιστορήματος της Κολίν Χούβερ έχει κάνει θραύση στο box office με 242 εκατομμύρια δολάρια παγκοσμίως. Οι πωλήσεις εισιτηρίων προβλέπεται να φτάσουν τουλάχιστον τα 285 με 300 εκατομμύρια δολάρια και μάλιστα κατά τη διάρκεια ενός καλοκαιριού που κυριαρχείται από ταινίες που απευθύνονται σε παιδιά και έφηβα αγόρια και η μόνη ισορροπία ήρθε μέσα από την ταινία στην οποία πρωταγωνιστεί η Λάιβλι.
Λειτούργησε η αρνητική δημοσιότητα; Το ότι η ταινία έγινε viral για όλους τους λάθος λόγους; Ποιος νοιάζεται; Η παραγωγή του «It Ends With Us» κόστισε 25 εκατομμύρια δολάρια και αναμένεται να αποφέρει κέρδη τουλάχιστον 25 με 30 εκατομμύρια δολάρια τόσο στη Sony (που διένειμε την ταινία) όσο και στη Wayfarer Studios του σκηνοθέτη και πρωταγωνιστή Τζάστιν Μπαλντόνι (που τη συγχρηματοδότησε με την TSG Entertainment). Κάποιοι κάνουν λόγο για 60 εκ. προς τις δύο εταιρείες, χωρίς να υπολογίζονται τα έσοδα των κινηματογράφων ή τα μπόνους εισπράξεων για τους δύο πρωταγωνιστές (εκ των οποίων ο ένας τυγχάνει να είναι και ο σκηνοθέτης).
Ωραία. Και μετά; Υπό κανονικές συνθήκες και μετά από τέτοια επιτυχία, θα έπρεπε ήδη να «σερβίρονται» στους θεατές δόσεις από το σίκουελ, το οποίο συζητιόταν ήδη πριν ξεκινήσουν τα γυρίσματα της ταινίας. Όμως, εδώ οι συνθήκες δεν είναι κανονικές. Λάιβλι και Μπαλντόνι είναι στα μαχαίρια και αυτό δεν είναι κάτι που κρατήθηκε εντός των χολιγουντιανών κύκλων: έκανε τον γύρο των media, των social media, του κόσμου όλου γενικώς που γνωρίζει με λεπτομέρειες κάθε σημείο της διένεξης αυτών των δύο, χωρίς κανείς τους να έχει διαψεύσει ή επιβεβαιώσει τί-πο-τά.
Και δεν είναι μόνο αυτά τα προβλήματα, καθώς φαίνεται να σκάει το ένα σκάνδαλο μετά το άλλο, όταν μιλάμε για τη συγκεκριμένη ταινία. Ας πούμε, αυτή τη στιγμή υπάρχουν σεναριογράφοι που σχολιάζουν –διόλου τυχαία- το πόσο ανάρμοστο ήταν το ότι η Λάιβλι παραδέχθηκε κατά τη διάρκεια μίας συνέντευξής της στο κόκκινο χαλί ότι ο σύζυγός της Ράιαν Ρέινολντς έγραψε μια βασική σκηνή στο final cut της ταινίας. Πηγές λένε ότι αυτό ήταν είδηση για τον… Μπαλντόνι, ο οποίος μάλλον από εκείνη τη συνέντευξη πληροφορήθηκε την ανάμειξη του Ρέινολντς, καθώς μέχρι εκείνη τη στιγμή πίστευε ότι τη σκηνή την είχε γράψει η Λάιβλι. Ναι, αλλά γιατί έχει σημασία αυτό και γιατί συνιστά σκάνδαλο; Γιατί έχει τεθεί σχετικό ερώτημα στην Ένωση Σεναριογράφων των ΗΠΑ (για το αν η ανάμειξη του Ρέινολντς αποτελεί παράβαση της συντεχνίας που θα μπορούσε να προκαλέσει ζήτημα με τα credits), αλλά απάντηση δεν έχει υπάρξει. Όπως επίσης έχει τεθεί ερώτημα για το αν οι ταινίες μπορεί να έχουν μη πιστωμένους σεναριογράφους και σπάνια ο σκηνοθέτης να μην το γνωρίζει (και πάλι απάντηση δεν υπήρξε).
Τελικά, έλεγε ψέματα η Λάιβλι για την εμπλοκή του συζύγου της στην ταινία;
Η εμπλοκή του Ρέινολντς όμως φαίνεται ότι πυροδοτεί και ένα δεύτερο σκάνδαλο για τη WGA (σ.σ.: την Αμερικανική Ένωση Σεναριογράφων). Η ταινία άρχισε να παράγεται στις 5 Μαΐου 2023 - τρεις ημέρες μετά την έναρξη της απεργίας της WGA το περασμένο καλοκαίρι. Ο Ρέινολντς, ο οποίος δούλευε πάνω στα «Deadpool 2» και «Deadpool & Wolverine», είναι μέλος της WGA και θα του απαγορευόταν να συμβάλει στο σενάριο της ταινίας των Λάιβλι – Μπαλντόνι μεταξύ 2 Μαΐου και 27 Σεπτεμβρίου 2023. Οι σεναριογράφοι σταμάτησαν να γράφουν κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων στο Νιου Τζέρσεϊ και η παραγωγή διακόπηκε στα τέλη Ιουνίου 2023 πριν ξεκινήσει η απεργία της SAG-AFTRA στις 14 Ιουλίου. Οπότε; Πόσα ηθικά ζητήματα ανακύπτουν εδώ; Και ενώ υπάρχει πηγή από το περιβάλλον του Ρέινολντς που διαψεύδει ότι συμμετείχε στην περιβόητη σκηνή στην ταράτσα, η Λάιβλι γιατί επέμενε ότι αυτή η σκηνή γράφτηκε από τον σύζυγό της; Μύλος με τα ψέματα του ζεύγους).
Σίκουελ πάντως από αυτό το ντουέτο θεωρείται αδύνατο να υπάρξει, ενώ η ρήξη ανάμεσά τους βαθαίνει και από το γεγονός ότι η Wayfarer Studios του Μπαλντόνι κατέχει τα κινηματογραφικά δικαιώματα τόσο του «It Ends With Us» όσο και του «It Starts With Us», αφού τα απέκτησε το 2019 από τη Hoover. Η συγγραφέας δήλωσε στο Variety ότι απέρριψε αρκετές προσφορές προτού συμφωνήσει να συνεργαστεί με τον συγκεκριμένο δημιουργό για τη μεταφορά των μυθιστορημάτων της στη μεγάλη οθόνη. «Ένιωσα ότι καταλάβαινε το βιβλίο και ότι καταλάβαινε τη σημασία του ότι ο κόσμος έπρεπε να το δει στη μεγάλη οθόνη», δήλωνε τότε η Χούβερ. Μόνο που αυτή ήταν που βρήκε την ιδανική πρωταγωνίστρια στο πρόσωπο της Μπλέικ Λάιβλι. Άρα;
Άρα, Λάιβλι και Μπαλντόνι ίσως χρειαστεί να ακολουθήσουν το παράδειγμα των συμπρωταγωνιστριών του «Sex and the City 2» Sarah Jessica Parker και Kim Cattrall και να παραμερίσουν τις διαφορές τους αν θέλουν να πραγματοποιήσουν το ολοκληρωμένο όραμά τους για το «It Starts With Us».
Για την ώρα πάντως ο Μπαλντόνι έχει αφήσει να εννοηθεί ότι δεν θα σκηνοθετήσει τη συνέχεια, λέγοντας στο Entertainment Tonight στην πρεμιέρα της ταινίας: «Νομίζω ότι υπάρχουν καλύτεροι γι' αυτή τη δουλειά. Νομίζω ότι η Μπλέικ Λάιβλι είναι έτοιμη να σκηνοθετήσει».
Βέβαια, στο δεύτερο βιβλίο ο χαρακτήρας που υποδύεται ο ηθοποιός έχει περιορισμένη δράση, γεγονός που διευκολύνει τον Μπαλντόνι να κάνει στην άκρη τουλάχιστον ως ηθοποιός. Παρόλα αυτά, αυτός και η Λάιβλι θα πρέπει να έρθουν σε κάποιου είδους συμφωνία, δεδομένης της ιδιότητάς του ως παραγωγού. Και μία λεπτομέρεια ακόμα που ίσως κρίνει το μέγεθος του επερχόμενου σκανδάλου: Wayfarer και Baldoni κατέχουν τα δικαιώματα και των δύο μυθιστορημάτων και δεν έχουν απλώς μια επιλογή, όπως συμβαίνει συχνά με «καυτά» λογοτεχνικά δικαιώματα. Ως εκ τούτου, δεν χρειάζεται να ανανεώσουν μια συμφωνία (που συνήθως λήγει 18 μήνες μετά την υπογραφή της) και είναι ο μόνος που μπορεί να καθορίσει την τύχη της, σύμφωνα με πηγές που γνωρίζουν τους όρους του συμβολαίου.
Κάν' το όπως η Σάρα Τζέσικα Πάρκερ με την Κιμ Κατράλ, Μπλέικ!
Πριν από την κυκλοφορία της ταινίας, ο Μπαλντόνι είχε δηλώσει τόσο ο ίδιος όσο και ο Wayfarer «δεν έχουν καν αρχίσει να σκέφτονται τόσο μακριά. Ωστόσο, πηγές της βιομηχανίας λένε ότι είναι δύσκολο να φανταστεί κανείς ότι τα δημιουργικά μυαλά της Wayfarer, η οποία έχει υποστηρίξει τίτλους όπως το «The Garfield Movie» και το επερχόμενο ντοκιμαντέρ του Γουίλ Φέρελ «Will & Harper», δεν έχουν σκεφτεί να διασκευάσουν το δεύτερο μέρος της εξαιρετικά δημοφιλούς σειράς βιβλίων που αποτελείται από δύο μέρη.
Η Sony έχει την αυτόματη επιλογή να διανείμει ένα σίκουελ, αλλά δεν μπορεί να επιβάλει μια επόμενη ταινία χωρίς τη συμμετοχή της Wayfarer. Το δεύτερο μυθιστόρημα διαδραματίζεται λίγους μήνες μετά τα γεγονότα του πρώτου, οπότε οι παραγωγοί πιθανότατα δεν θα ήθελαν να περάσει πολύς χρόνος με κίνδυνο οι ηθοποιοί να μεγαλώσουν περισσότερο απ’ όσο περιγράφει η αφήγηση της Χούβερ στα βιβλία.
Πηγές της βιομηχανίας του θεάματος σημειώνουν επίσης ότι ιδανικά δεν θα έπρεπε να μεσολαβούν περισσότερα από δύο έως τρία χρόνια μεταξύ των δύο ταινιών για να διατηρηθεί το ενδιαφέρον του κοινού.
Το «It Ends With Us» είναι ήδη η ταινία με τα υψηλότερα έσοδα στην καριέρα του Μπαλντόνι (ξεπερνώντας το σκηνοθετικό του ντεμπούτο «Five Feet Apart» με 92,5 εκατομμύρια δολάρια) και της Λάιβλι (ξεπερνώντας το «Green Lantern» του 2011 με 237 εκατομμύρια δολάρια). Αλλά αντί να απολαμβάνουν τη λάμψη της εισπρακτικής δόξας, στην παρούσα φάση, αμφότεροι προσπαθούν να διαχειριστούν την κρίση που προέκυψε από την κακή συνεργασία τους στο περιθώριο των γυρισμάτων. Από τη μία η Λάιβλι προσπαθεί να ορθοποδήσει από το cancel –ακόμα και η αδελφή της επιστρατεύθηκε για να τη στηρίξει δηλώνοντας ότι είναι ένας υπέροχος άνθρωπος...- κι από την άλλη ο Μπαλντόνι για να αντέξει τις καταγγελίες της Λάιβλι, προσέλαβε την Tag PR για να του κάνει διαχείριση κρίσεως, γιατί προφανώς και αυτός έχει μερίδιο ευθύνης στο χάος που δημιουργήθηκε.
Σε καθε περίπτωση δεν τους χάλασε –οικονομικά- όλο αυτό και ο κόσμος εξακολουθεί να συρρέει στις κινηματογραφικές αίθουσες, κάνοντας πολλούς να πιστεύουν ότι όλο αυτό ήταν μία μαρκετίστικη μπαλαφάρα που «έπιασε». Αλλά δεν είναι...
Με πληροφορίες από το Variety.com