Έχει σημασία τι φοράει η Κάμαλα Χάρις; Προφανώς και έχει
Και η Chemena Kamali, η νέα σχεδιάστρια του οίκου Chloé, το γνωρίζει καλά
Οι ενδυματολογικές επιλογές της Κάμαλα Χάρις, με υπογραφή της Chemena Kamali του οίκου Chloé, κερδίζουν το χρίσμα των ταγών του στυλ
Ευθύβολη, με αυτοπεποίθηση και δυναμισμό. Η Κάμαλα Χάρις κέρδισε το χρίσμα των Δημοκρατικών κι έτσι είναι υποψήφια για την προεδρία των ΗΠΑ. Και μπορεί, ενώ έχω παρακολουθήσει δεκάδες εκλογικές αναμετρήσεις αλλά κι εκατοντάδες ταινίες και σειρές σχετικά με το θέμα, να μην έχω ιδέα για το εκλογικό σύστημα, μπορώ να πω ότι η πλειοψηφία ενέκρινε τις επιλογές της στο συνέδριο του Σικάγο.
Στην πρώτη της impromptu εμφάνιση στο Συνέδριο επέλεξε ένα μπεζ κοστούμι (coconut brown ήταν η ετυμηγορία των χρηστών των social media) ενώ στην επίσημη ομιλία της φόρεσε midnight blue κοστούμι με τονισμένους ώμους και καμπάνα παντελόνι ενώ από μέσα φορούσε pussy-bow μπλούζα προσθέτοντας έναν τόνο θηλυκότητας σε μια εμφάνιση που δεν είχε σκοπό να υπογραμμίσει το φύλο της αλλά την ικανότητά της «να κάνει τη δουλειά», όπως επισημαίνει η αναλύτρια των New York Times, Vanessa Friedman.
Από το Παρίσι στην καρδιά των αμερικανικών εκλογών
Η Μάγια Ρούντολφ, η κωμική ηθοποιός που την έχει ενσαρκώσει όχι λίγες φορές στο αμερικανικό τηλεοπτικό σόου Saturday Night Live, ανέφερε σε συνέντευξή της στο Jimmy Kimmel live (όπου τον αντικαθιστά το drag queen RuPaul) ότι δεν περίμενε ποτέ ότι θα έβλεπε μια γυναίκα που της μοιάζει να είναι υποψήφια όχι μόνο για το χρίσμα των Δημοκρατικών αλλά και για την προεδρία της χώρας της. Με φόρεμα της Simone Rocha και με δάκρυα στα μάτια ένιωσε να ταυτίζεται με τη νέα υποψήφια.
Η Κάμαλα, που συσπειρώνει τους δημοκρατικούς και κεντρίζει τους αναποφάσιστους, επέλεξε οίκο γαλλικό και φίνο με ιστορία στη μάχη για τη γυναικεία ενδυνάμωση. Μπορεί στην τύχη, μπορεί από επιλογή, πάντως φόρεσε κάτι μέσα στο οποίο αισθάνθηκε πιο άνετα από ό,τι οι αμερικανικοί οίκοι θα την έκαναν να αισθανθεί. Ίσως ήθελε να δείξει ένα νέο μονοπάτι, μακριά από εικόνες που έχουμε ξαναδεί (από πρώτες κυρίες κυρίως), ίσως την εμπνέει η ιστορία και οι αναφορές του οίκου, η εικόνα της γυναίκας, στην οποία στοχεύει.
Τι σημασία έχει το τι φόρεσε η Κάμαλα Χάρις;
Σε αντίθεση με τους άνδρες που κανείς δεν ρωτάει, δεν νοιάζεται και βεβαίως καμία εμφάνισή τους δεν ξεπουλάει, οι γυναίκες πάντα εγείρουν τέτοια ερωτήματα: τι φόρεσε. Είτε για κουτσομπολίο, είτε για να το αποκτήσουν, η κοινή γνώμη ρωτά και νοιάζεται. Στο ίδιο συνέδριο εμφανίστηκε και η Μισέλ Ομπάμα που με το αμάνικο Monse τοπ της κατάφερε να εκτοξεύσει τις πωλήσεις του αμερικανικού οίκου και οι προπαραγγελίες να ξεπερνούν τις χίλιες. Ίσως αυτό να είναι η απάντηση στην ερώτηση τι μας νοιάζει τι φορά η Κάμαλα.
Chloé: o πρώτος οίκος pret a porter
Γεννημένη στην Αλεξάνδρεια το 1921, η Gaby Aghion ταξίδεψε το 1939 στο Παρίσι όπου έμεινε για λίγο καθώς ξεκίνησε ο Δεύτερος Παγκόσμιος Πόλεμος. Μετά τη λήξη του, επιστρέφουν κι εκείνη σπουδάζει Πολιτικές Επιστήμες. Μαγεύεται από τα καφέ του Παρισιού, τις ζυμώσεις και τις νέες ιδέες. Η μόδα την έλκει, η couture παρακμάζει και πνέει τα λοίσθια κι έτσι αποφασίζει να δημιουργήσει μια σειρά από έτοιμα ενδύματα για τις γυναίκες που δεν ήθελαν απλώς να ντύνονται από κόπιες που έφτιαχαν οι μοδίστρες της γειτονιές. Εγένετο Chloé, με το λογότυπο με τα στρογγυλά γράμματα που τόσο αγαπούσε. Η πρώτη επίδειξη πραγματοποιήθηκε στο Cafe de Flore. Το 1957, οι New York Times γράφουν: «H επίδειξη έγινε στο Closerie des Lilas, ένα διάσημο λογοτεχνικό καφέ. Ο Τύπος κάθεται γύρω από τα τραπέζια πίνοντας καφέ au lait ενώ τα μοντέλα πλέκονται μέσα και έξω από τα τραπέζια».
Γρήγορα έγινε ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα ονόματα στον κόσμο της μόδας και σηματοδότησε μια νέα εποχή στη μόδα, καθώς έκανε τα ρούχα πιο προσβάσιμα σε ένα ευρύτερο κοινό. Η Chloé έγινε συνώνυμο της θηλυκότητας και του κομψού, καθημερινού στυλ, το οποίο δημιουργούσε μια κολεκτίβα σχεδιαστών. Μέχρι που στις αρχές της δεκαετίας του 1960, στην άγνωστη ομάδα μπήκε ο Karl Lagerfeld και μέσα σε μερικές σεζόν, έγινε ο σχεδιαστής, απογειώνοντας το brand. Τα χνάρια του ακολούθησαν στη δεκαετία του 1990 η Stella McCartney κι έπειτα η Phoebe Philo. Κάθε ένας από αυτούς άφησε βεβαίως το δικό του στίγμα, σεβάστηκε όμως την ουσία της Chloé: την αίσθηση της ανεπιτήδευτης κομψότητας και της σύγχρονης θηλυκότητας.
Η ώρα της Chemena Kamali
Then I ask you now What's a girl to do? Με τους κιθαρισμούς του indie ύμνου της Natasha Khan, αλλά και με Mono και Velvet Underground η Chemena Kamali, η νέα σχεδιάστρια του οίκου Chloé έδωσε το στίγμα της και το όραμά της τον περασμένο Οκτώβριο στην πρώτη της επίδειξη. It girls με αύρα Charlotte Rampling, Lauren Hutton και Jane Birkin, με δαντελένια παντελόνια και καμπάνες, βολάν και faux fur, over the knee δερμάτινες γόβες και κάπες φέρνουν το boho όνειρο της ιδρύτριας που αγαπούσε τα στρογγυλά γράμματα Chloé στο σήμερα. Όπτική που συνέχισε και στις επόμενες συλλογές της.
Γεννημένη το 1981 στη Γερμανία κι απόφοιτη του Central Saint Martin’s, πολύ γρήγορα διείσδυσε στον χώρο της μόδας. Έχοντας δουλέψει για πολλά χρόνια με τις προηγούμενες σχεδιάστριες Phoebe Philo, Hannah MacGibbon και Clare Waight Keller, όταν ήρθε η πρόταση είπε αμέσως ναι. «Πραγματικά θα ήθελα να επαναφέρω αυτά τα συναισθήματα που είχα όταν ερωτεύτηκα την Chloé την πρώτη φορά», θα πει στη διοίκηση. «Πιστεύω ακράδαντα ότι υπάρχουν πολλές γυναίκες εκεί έξω, παγκοσμίως, που έχουν αυτή την επιθυμία, που θυμούνται εκείνες τις μέρες και θέλουν να το ξαναζήσουν, γιατί η Chloé είναι πραγματικά μια συναισθηματική μάρκα», θα εξηγήσει σε συνεντευξή της στη Vogue.
Η Κάμαλα με τη χαρακτηριστική φωνή, την τετράγωνη λογική και την ατσάλινη αυτοπεποίθηση έσπασε γυάλινα ταβάνια που εγκλώβισαν τη Χίλαρι, για παράδειγμα, ή τόσες άλλες γυναίκες που δεν κατάφεραν να ανέλθουν στον δρόμο που επιθυμούσαν όχι επειδή δεν ήταν ικανές, αλλά επειδή ήταν γυναίκες. Η υποψήφια Κάμαλα έχει πολύ δρόμο μπροστά και κανείς δεν ξέρει τι θα φορέσει στις περιοδείες και τα debate αλλά μέχρι στιγμής, οι επιλογές της τη δικαίωσαν. Kamali for Kamala.