Μπλέικ Λάιβλι: Πόσο χειρότερο μπορεί να γίνει; Οι εμπλεκόμενοι στην εκστρατεία ακύρωσής της
Το καλοκαίρι όλοι αναρωτιούνταν γιατί η Λάιβλι δεν απαντούσε στον πόλεμο που δεχόταν από τα social media – Τώρα αποκαλύπτεται το μέγεθος της «επιχείρησης εξόντωσής» της
Ποιους είχε στρατολογήσει η πλευρά Μπαλντόνι εναντίον της Λάιβλι
Όταν το Σάββατο ερχόταν στο φως η αγωγή της Μπλέικ Λάιβλι εναντίον του Τζάστιν Μπαλντόνι για σεξουαλική παρενόχληση και οργανωμένη επιχείρηση συκοφαντικής δυσφήμισης, υπήρχαν ακόμα πολλοί που πίστευαν ότι πρόκειται για άλλο ένα νάζι της κακομαθημένης χολιγουντιανής σταρ που προσπαθεί να εκδικηθεί τον σκηνοθέτη, συμπαραγωγό και συμπρωταγωνιστή της στην ταινία – σκάνδαλο It Ends With Us.
Όμως, από την τροπή των πραγμάτων και από το περιεχόμενο της αγωγής της Λάιβλι εναντίον τόσο του Μπαλντόνι όσο και της εταιρείας παραγωγής του προκύπτουν εξαιρετικά ενοχλητικές αποκαλύψεις, οι οποίες –δυστυχώς, για τον Μπαλντόνι και τους συνεργάτες του- συνοδεύονται από ντοκουμέντα. Και κάπως έτσι αρχίζει να εξηγείται και το γιατί η στριφνή πρωταγωνίστρια, όλο το καλοκαίρι που μας πέρασε είχε εππιλέξει πεισματικά να μην απαντά σε καμία από τις μαζικές βολές εναντίον της και να μην αρθρώσει την παραμμικρή λέξη για τον άμεσο συνεργάτη της που, τελικά, βρέθηκε στο κόκκινο χαλί της πρεμιέρας τους, μόνος του, χωρίς κανέναν από το υπόλοιπο καστ στο πλευρό του.
Ας πάρουμε, όμως, το κουβάρι από την αρχή: σε ό,τι αφορά τη δικαίωση της Λάιβλι φαίνεται ότι όλα είναι στρατηγικά επιλεγμένα. Από τη σιωπή της μέχρι να κατατεθεί η αγωγή μέχρι το γεγονός ότι το κείμενο και το περιεχόμενο αυτής δημοσιεύθηκαν σε ΜΜΕ –όπως το ΤΜΖ και οι New York Times- που δεν θα εμπλέκονταν αν δεν υπήρχαν ντοκουμέντα.
Πέρα από τα όσα περιγράφει η ηθοποιός σε αυτήν και στοχοποιεί τον Μπαλντόνι, αλλά και στενό συνεργάτη του στην εταιρεία παραγωγής ως άμεσα εμπλεκόμενους σε διάφορα περιστατικά σεξουαλικής και ηθικής παρενόχλησής της, η πρωταγωνίστρια παρουσιάζει και μηνύματα πουν αντάλλασσε η ομάδα δημοσίων σχέσεων του Μπαλντόνι με την ομάδα εργασίας της γυναίκας που ανέλαβε την καμπάνια ακύρωσης και κατασυκοφάντισης της Λάιβλι στα mainstream ΜΜΕ, αλλά κυρίως στα social media, όπου παραδοσιακά συμβαίνει και η μεγαλύτερη ζημιά.
Η Λάιβλι, τα ανατριχιαστικά σημεία της αγωγής της και τα ντοκουμέντα
Ο λόγος για τη Μελίσα Νέιθαν, την πανίσχυρη γυναίκα και την ομάδα της, η οποία είχε αναλάβει όχι απλώς να ξεπλύνει (και) την τιμή του Τζόνι Ντεπ, αλλά να ρίξει τόνους λάσπης εναντίον της Άμπερ Χερντ, όταν το διάσημο πρώην ζευγάρι βρισκόταν στα δικαστήρια (και φυσικά, όλοι γνωρίζουν πλέον πώς έληξε αυτό, με την Χερντ κατατροπωμένη να αλλάζει χώρα και να φτιάχνει τη ζωή της αλλού και τον Ντεπ να έχει ήδη διορθώσει τη δημόσια εικόνα του και να ετοιμάζει άλλη μία ταινία).
Στα μηνύματα αυτά που αποκαλύπτονται από τους New York Times η Νέιθαν φαίνεται να διαβεβαιώνει τους συνεργάτες του Μπαλντόνι ότι δεν υπάρχει προσωπικότητα που δεν μπορεί να «θάψει» και γενικώς δίνεται το στίγμα του πώς οργανώθηκε η εκστρατεία εναντίον της Λάιβλι, με ποιους και κυρίως πότε.
Αστερίσκος: το «πότε» είναι εξαιρετικά σημαντικό, καθώς αποδεικνύεται ότι μήνες πριν από την πρεμιέρα και ενώ βρίσκονταν ακόμα σε εξέλιξη τα γυρίσματα και το post production της ταινίας, η ίδια προσπαθούσε να διαχειριστεί διακριτικά –και μαζί με τον σύζυγο και την οικογένειά της- αυτά που της συνέβαιναν στο εργασιακό της περιβάλλον.
Συγκεκριμένα, ο Μπαλντόνι ενημερώθηκε για τις καταγγελίες εναντίον του πολύ πριν την έξοδο της ταινίας στις κινηματογραφικές αίθουσες, έχοντας όλον τον χρόνο από εκεί και μετά να οχυρωθεί και να αντεπιτεθεί, προσλαμβάνοντας τη Νέιθαν και την ομάδα διαχείρισης κρίσεως που εκείνη τρέχει για να τον «ξελασπώσουν» σε αυτήν την ομολογουμένως εξαιρετικά δυσάρεστη φάση της επαγγελματικής διαδρομής του. Εντύπωση, μάλιστα, προκαλεί το γεγονός ότι η αγωγή παρέμενε σε εκκρεμότητα, με τη Λάιβλι να υποστηρίζει ότι φοβόταν τα αντίποινα κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων.
Η καταγγελία για τη σκηνή της γέννας και η «εχθρός» της Λάιβλι
Και φυσικά, δικαίως, φοβόταν, γιατί αυτό που προέκυψε μετά ήταν πέρα από κάθε φαντασία: κάθε λογαριασμός στο Τik Tok που, τώρα, αποδεικνύεται οτι είχε στρατολογηθεί από τη Νέιθαν και την ομάδα της, πετούσε άφθονη λάσπη στο «κακομαθημένο παλιοκόριτσο» και nepo baby που ήταν η Λάιβλι και κάθε ατάκα της ηθοποιού παρουσιαζόταν σε σύγκριση με τον καλό, συμπονετικό και...φεμινιστή Μπαλντόνι που είχε δημιουργήσει μία ταινία για τις κακοποιημένες γυναίκες που δεν μπορούσε να υποστηρίξει η Λάιβλι.
Στο μεταξύ, η ηθοποιός στην αγωγή της αναφέρει τραγικά πράγματα, πέρα από την καταγγελία για το φιλί ανάμεσά τους που διήρκεσε περισσότερο του προβλεπομένου: ότι ο Μπαλντόνι στο στούντιο γύριζε την κουβέντα σε ανάρμοστες θεματικές –για τις κατακτήσεις του, για τις σχέσεις του με άλλες γυναίκες, πριν από τη σύζυγό του, για το σεξ, ότι στη σκηνή της γέννας σχεδόν κρατήθηκαν με το ζόρι ανοιχτά τα πόδια της Λάιβλι και ότι υπήρχε απαίτηση να είναι γυμνή από τη μέση και πάνω για την αληθοφάνεια της σκηνής, μέχρι το ότι ο συνεργάτης του στην εταιρεία παραγωγής Wayfarer, Τζέιμι Χιθ, είχε μπουκάρει στο τρέιλερ της ηθοποιού και ενώ εκείνη ακόμη θήλαζε το νεογέννητο μωρό της...
Μπορεί να γίνει χειρότερη η όλη ιστορία; Απ’ ό,τι φαίνεται ναι, καθώς οι New York Times φαίνεται να πιστεύουν τον ισχυρισμό που λέει ότι και η Νορβηγίδα δημοσιογράφος, Κρίστι Φλάα «στρατολογήθηκε» με επιμέλεια από τη Μελίσα Νέιθαν για να στραφεί εναντίον της Λάιβλι. Πρόκειται για τη γυναίκα που έγινε viral, επειδή σε ένα παράξενο timing όπου όλοι στρέφονταν εναντίον της ηθοποιού, εκείνη σχεδόν 10 χρόνια μετά θυμήθηκε την εξαιρετικά αγενή συμπεριφορά της Λάιβλι, κατά τη διάρκεια τηλεοπτικής συνέντευξης.
Στρατολογημένη από τη Νέιθαν και η Φλαά
«Με έκανε να θέλω να παραιτηθώ από τη δουλειά μου», υποστήριζε το καλοκαίρι και ενώ φρόντισε να βγάλει ξανά στην επιφάνεια το βίντεο από τη συνέντευξη στο οποίο λέει στην έγκυο Λάιβλι «συγχαρήτηρια για την κοιλιά σου», χωρίς ωστόσο να έχει ζητήσει την άδεια να αναφερθεί δημοσίως σε αυτό (και επίσης όλοι θυμούνται πόσο ακαριαία και ειρωνικά είχε αντιδράσει η ηθοποιός, κάτι που θεωρήθηκε αγενές και κακομαθημένο...).
Με τους New York Times να υπονοούν μια πιθανή σχέση μεταξύ της δημοσιογράφου και της ομάδας διαχείρισης κρίσεων του Baldoni, η Φλαά επιχείρησε να καλύψει τα νώτα της, αλλά για την ώρα μάλλον δεν έπεισε η προσπάθειά της.
Αναφερόμενοι στη χρονική στιγμή της κυκλοφορίας του βίντεο της Flaa τον Αύγουστο του 2024 εν μέσω της διαμάχης Lively-Baldoni, οι Times έγραψαν: «Εν τω μεταξύ, μια διαδικτυακή αντίδραση κατά της κας Lively βρισκόταν σε εξέλιξη. Είναι αδύνατο να γνωρίζουμε πόσο από την αρνητική δημοσιότητα είχε σπείρει η κα Nathan, ο κ. Wallace και η ομάδα τους και πόσο την πρόσεξαν και την ενίσχυσαν».
Το άρθρο σημείωνε επίσης: «Δεν ήταν η πρώτη φορά που είχε δημοσιεύσει ένα βίντεο ευθυγραμμισμένο με έναν πελάτη της κας Nathan. Το 2022, εν μέσω της δικαστικής διαμάχης του κ. Ντεπ με την κ. Χερντ, η κ. Φλάα δημοσίευσε αποσπάσματα από συνεντεύξεις της με τον ηθοποιό, με την ετικέτα #JusticeForJohnnyDepp».
Εννοείται ότι η Φλαά αντέδρασε σχετικά γρήγορα με ένα βίντεο που φρόντισε να αναρτήσει στους λογαριασμούς της στο Threads και στο YouTube.
«Εντάξει, πρέπει να πω κάτι γιατί τώρα βλέπω ότι τα πράγματα αρχίζουν να παίρνουν διαστάσεις χιονοστιβάδας και ο κόσμος αρχίζει να πιστεύει ότι είχα σχέση με την εκστρατεία λάσπης κατά της Blake Lively που ενορχηστρώθηκε δήθεν από τον Justin Baldoni και την ομάδα του. Διάβασα επίσης το άρθρο στους New York Times σήμερα το πρωί. Διάβασα τη μήνυση και βλέπω ότι έγινε τόση βρώμικη δουλειά πίσω από τις σκηνές. Ήθελα απλώς να πω ότι δεν είχα καμία σχέση με αυτό. Όταν διάβασα τα γραπτά μηνύματα που πηγαινοέρχονταν μεταξύ της ομάδας δημοσίων σχέσεων του Justin Baldoni, σοκαρίστηκα και τα βρήκα πραγματικά αποτροπιαστικά, όπως όλοι οι άλλοι. Δεν θα έπαιρνα ποτέ μέρος σε κάτι τέτοιο. Αυτό είναι μια τέτοια προσβολή για μένα. Και πραγματικά ελπίζω, αν έχετε χρόνο, να δείτε το βίντεο που μόλις ανέβασα στο YouTube, όπου εξηγώ τα πράγματα, γιατί δεν θέλω να συμμετέχω σε αυτό. Ανέβασα ένα βίντεο. Έδειξα πώς συμπεριφερόταν η Μπλέικ Λάιβλι στη συνέντευξή μου και αυτό είναι όλο».
Η αδελφή της Blake, Robyn Lively, η οποία επίσης πρωταγωνιστεί στην ταινία, ανέβηκε το Σάββατο στα Instagram Stories της για να δημοσιεύσει μια σειρά από αποσπάσματα από το άρθρο των NYT, υπογραμμίζοντας αρκετά επιλεγμένα αποσπάσματα και γράφοντας στη λεζάντα της εικόνας: «ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ δικαιοσύνη για την αδελφή μου @blakelively». Ο σκηνοθέτης Shawn Levy, ο οποίος έχει συνεργαστεί με τον Ryan Reynolds στην ταινία Free Guy και συνεργάζεται με τη Lively σε μια επερχόμενη ταινία, μοιράστηκε το κείμενο του τίτλου στα IG Stories του, σχολιάζοντας: «Περήφανος που αποκαλώ την @blakelively φίλη».
Το απόγευμα του Σαββάτου, η Colleen Hoover - η οποία έγραψε το βιβλίο και διετέλεσε εκτελεστική παραγωγός της ταινίας «It Ends With Us» - μπήκε στα Instagram Stories της για να μοιραστεί επίσης την υποστήριξή της προς τη Lively, η οποία υποδύεται τον πρωταγωνιστικό χαρακτήρα, τη Lily Bloom.
Η συγγραφέας δημοσίευσε μια φωτογραφία της ίδιας και της Lively να αγκαλιάζονται εγκάρδια αγκαλιά μέσα σε μια κινηματογραφική αίθουσα, όπου τους επευφημούσε το κοινό σε μια προβολή της ταινίας.
«@blakelively, ήσουν μόνο ειλικρινής, ευγενική, υποστηρικτική και υπομονετική από την ημέρα που γνωριστήκαμε», έγραψε η Χούβερ πάνω από τη φωτογραφία. «Σε ευχαριστώ που είσαι ακριβώς ο άνθρωπος που είσαι. Ποτέ μην αλλάξεις. Ποτέ μη μαραθείς».
Αλλαγή του κλίματος υπέρ της Μπλέικ Λάιβλι στα social media
Εξηγώντας γιατί κατέθεσε μήνυση, η Lively είπε σε δήλωσή της στο TMZ: «Ελπίζω ότι η νομική μου δράση βοηθά να τραβήξει την κουρτίνα πίσω σε αυτές τις σκοτεινές τακτικές αντιποίνων για να βλάψουν τους ανθρώπους που μιλούν για την κακή συμπεριφορά των άλλων και βοηθά στην προστασία άλλων που μπορεί να στοχοποιηθούν».
Ο δικηγόρος του Baldoni, Bryan Freedman, αντεπιτέθηκε στην αγωγή με δήλωσή του, χαρακτηρίζοντας όλους τους ισχυρισμούς «εντελώς ψευδείς, εξωφρενικούς και σκόπιμα πρόστυχους με σκοπό να πληγώσουν δημοσίως και να αναμοχλεύσουν μια αφήγηση στα μέσα ενημέρωσης».
Ο Freedman δήλωσε ότι τα Wayfarer Studios «δεν έκαναν τίποτα προληπτικά ούτε αντεκδικήθηκαν» τη Λάιβλι, χαρακτηρίζοντας την αγωγή ως «άλλη μια απελπισμένη προσπάθεια να “διορθώσει” την αρνητική της φήμη».
Κάπου εδώ, αξίζει να σημειωθεί ότι στην αγωγή αναφέρονται ανάρμοστα σχόλια εναντίον και άλλων γυναικών του καστ από τον Μπαλντόνι και τους συνεργάτες του –για το βάρος, την ηλικία, το ντύσιμο και τη σεξουαλικότητά τους- κάτι που εξηγεί την ψυχρή συμπεριφορά άλλων συναδελφισσών του απέναντι του και καθ’ όλη τη διάρκεια προώθησης της ταινίας.
Επιπλέον, η Λάιβλι κατηγορεί τον Baldoni για μια εκστρατεία «κοινωνικής χειραγώγησης» μετά από μια συνάντηση «όλων των μελών» για την «αντιμετώπιση του εχθρικού εργασιακού περιβάλλοντος» στο πλατό. Η αγωγή ισχυρίζεται ότι ο Baldoni ανταπέδωσε «επιτιθέμενος στην εικόνα της, βλάπτοντας τις επιχειρήσεις της και προκαλώντας σοβαρή συναισθηματική βλάβη στην ίδια και την οικογένειά της» με την «επίθεση» στη φήμη της.
Και κάτι για το τέλος: παρά την ανοιχτή, δημόσια και εγκάρδια στήριξη της συγγραφέα του «Τελειώνει Μαζί μας» Κολίν Χούβερ στη Λάιβλι, το σενάριο που τώρα φαίνεται να προωθείται από την ομάδα διαχείρισης κρίσης του Μπαλντόνι, είναι ότι όλα αυτά η Λάιβλι τα κάνει, γιατί θέλει να του αποσπάσει τα δικαιώματα διαχείρισης των άλλων βιβλίων της Χούβερ, για πιθανές επόμενες ταινίες... Μόνο που τώρα φαίνεται ότι υπάρχουν απαντήσεις που πηγαίνουν κάπως έτσι: «Ακόμα κι αν αντιπαθείς τη Λάιβλι, ακόμα κι αν σιχαίνεσαι την αλαζονεία και την entitled συμπεριφορά της, δεν είναι δυνατόν να επικροτείς έναν κακοποιητή που τόσο καιρό φορούσε προβιά φεμινιστή». Και αυτό λέει πολλά για το πώς αλλάζει το παιχνίδι εναντίον του Μπαλντόνι...
Με πληροφορίες από New York Times, TMZ, BBC.com