Κέιτ Μίντλετον 2.0: Οι δραστικές αλλαγές στο στιλ που την προετοιμάζουν για βασίλισσα της Αγγλίας
Η στρατηγική της «αόρατης μόδας» και οι αλλαγές στο στιλ της πριγκίπισσας της Ουαλίας έτσι όπως εξηγούνται από τους ειδικούς
Για την Κέιτ Μίντλετον η προετοιμασία για τον θρόνο έχει ξεκινήσει και οι αλλαγές στην γκαρνταρόμπα της είναι μέρος αυτής της στρατηγικής αλλαγής στην εμφάνισή της
Στη Βρετανία οι βασιλικοί συντάκτες το τελευταίο διάστημα αναφέρουν ότι η φάση «Kate 2.0» έχει ξεκινήσει κι αυτός είναι ο τρόπος τους να αναφέρονται στις αλλαγές στη συμπεριφορά, το ντύσιμο, την έξωθεν μαρτυρία και τη γενικότερη προετοιμασία της Κέιτ Μίντλετον για να ανέβει στον θρόνο.
Η πριγκίπισσα της Ουαλίας θεωρείται ότι έχει ήδη εισέλθει στην εποχή της «αόρατης μόδας», κάτι που αποδεικνύεται από τις πρόσφατες δημόσιες εμφανίσεις της Κέιτ Μίντλετον και από τις στιλιστικές επιλογές της που διαφέρουν όχι πολύ, αλλά διακριτά, από επιλογές που θα έκανε στο παρελθόν. Η γκαρνταρόμπα της Μίντλετον αποτελούσε ανέκαθεν αντικείμενο γοητείας, αλλά καθώς επανέρχεται στα βασιλικά της καθήκοντα το 2025, είναι σαφές ότι το στυλ της έχει υποστεί σημαντική μεταμόρφωση σε ό,τι αφορά την γκαρνταρόμπα της επιστροφής της.
Τι εξαφανίστηκε, όμως, και μάλιστα με δραστικό τρόπο από την ντουλάπα της πριγκίπισσας Κάθριν;
Κατ’ αρχάς εξαφανίστηκαν τα παστέλ φορέματα και τα statement παλτό των προηγούμενων ετών. Τη θέση τους εδώ και καιρό έχουν πάρει πιο ήπιες, εκλεπτυσμένες και διακριτικές επιλογές που σηματοδοτούν μια νέα εποχή για την πριγκίπισσα της Ουαλίας.
Αυτή η αλλαγή στο στυλ, την οποία οι ειδικοί ονομάζουν «αόρατη μόδα», δείχνει ότι η Κέιτ πλέον επιλέγει να αφήσει τη δουλειά της να πρωταγωνιστήσει και όχι την γκαρνταρόμπα της, κάτι που θα πρέπει να κάνει και ως μελλοντική βασίλισσα στο πλευρό του πρίγκιπα Ουίλιαμ.
Μετά την ανακοίνωση του παλατιού του Κένσινγκτον σχετικά με την ανάγκη να μετατοπιστεί το ενδιαφέρον από τα ρούχα και το στιλ της πριγκίπισσας στην ουσία της δουλειάε της, έγινε ακόμα πιο σαφές το μήνυμα που το Παλάτι ήθελε να περάσει στα media, σηματοδοτώντας ακριβώς την είσοδό της σε μία διαφορετική φάση της ζωής και της δραστηριοποίησής της στο Παλάτι.
Η μόδα περνάει στο παρασκήνιο, και το πρόσωπο, η φυσική παρουσία, η αύρα και η επίδραση της μελλοντικής βασίλισσας στους ανθρώπους, στη δημόσια ζωή και στους στόχους που έχει να καταφέρει, έρχονται στο προσκήνιο.
Η Βρετανίδα σχεδιάστρια Amanda Wakeley, οικοδέσποινα του podcast Style DNA, πιστεύει ότι η Κέιτ πάντα κατανοούσε τη δύναμη της μόδας ως επικοινωνιακού παράγοντα και η πιο ήπια γκαρνταρόμπα της για το 2025 αντανακλά μια μελετημένη αλλαγή στον τρόπο με τον οποίο επιθυμεί να τη βλέπουν οι άνθρωποι και να αντιλαμβάνονται τα όσα έχει να κάνει από το νέο της πόστο.
«Αυτή η προσέγγιση μιλάει για την πειθαρχία και την αφοσίωσή της, χρησιμοποιώντας τη μόδα ως έναν ήσυχο ενισχυτή και όχι ως αντιπερισπασμό», λέει η Wakeley. Μέσα στα χρόνια, η Κέιτ Μίντλετον έχει συχνά εισπράξει αποθεωτικά σχόλια για την αίσθηση της μόδας που διαθέτει,και ακριβώς γι’ αυτό δεν πέρασαν απαρατήρητες οι πρόσφατες εμφανίσεις της σε κάπως «κατεβασμένους», αυστηρούς, αλλά πάντα κομψούς τόνους. Ένα καφέ σακάκι με τζιν και ζιβάγκο, ένα αυστηρό πράσινο παλτό, ένα αγγλικό καρό πανωφόρι, καλοχτενισμένα μαλλιά, ελαχιστότατα κοσμήματα και πλέον απουσία μακιγιάζ: όλα αυτά μπορεί κανείς να τα εντοπίσει με μία ματιά στις εμφανίσεις της Μίντλετον το τελευταίο διάστημα – ειδικά την απουσία κραγιόν και την ιδιαίτερη φροντίδα στα χτενίσματα και την επιλογή κοσμημάτων.
Καθώς αναλαμβάνει έναν όλο και πιο σημαντικό βασιλικό ρόλο, η Κέιτ φαίνεται να υιοθετεί μια πιο ουδέτερη και εκλεπτυσμένη αισθητική, αφήνοντας την παρουσία της, παρά το ντύσιμό της, να κάνει τη δήλωση.
Οι μέρες των fit and flare φορεμάτων και των skinny jeans φαίνεται να είναι οριστικά πίσω της. Αντ' αυτού, η Μίντλετον φαίνεται να υπερασπίζεται την κλασική ραπτική, προτιμώντας τα παντελόνια με φαρδιά μπατζάκια, τις αυστηρές μίντι φούστες και τα καλοραμμένα κομψά σακάκια.
Έχει ενσωματώσει ακόμα και πολλά καρό στην γκαρνταρόμπα της, ένα διακριτικό νεύμα στη βρετανική κληρονομιά, διατηρώντας παράλληλα μια κομψή και μοντέρνα εμφάνιση.
Αυτή η νεοαποκτηθείσα αγάπη για το διακριτικό στυλ της επιτρέπει να αλληλεπιδρά αβίαστα με το περιβάλλον της, κρατώντας την προσοχή στη δουλειά της και όχι στο τι φοράει, αλλά κυρίως στο να μπορεί να μιλά, να χαιρετά, να αγκαλιάζει, να κάθεται σε αναπάντεχα σημεία, χωρίς να ανησυχεί για το ποιο σημείο του φορέματος ή της φούστας δεν θα «γράψει» καλά στον φακό ή θα περιορίσει τις κινήσεις της.
Επιλέγοντας ουδέτερες αποχρώσεις και διαχρονικά κοψίματα, η Κέιτ υιοθετεί ένα στυλ που ευθυγραμμίζεται με τον αυξανόμενο ρόλο της στη μοναρχία, όπου η παρουσία της απαιτείται να έχει βαρύτητα πέρα από μια απλή φωτογραφική ευκαιρία.
Θυμίζει αυτό τη Βασίλισσα Ελισάβετ; Όχι καθόλου. Η αείμνηστη μονάρχης ήταν διάσημη για τη χρήση έντονων χρωμάτων που θα της εξασφάλιζε ότι ξεχωρίζει από το πλήθος. Η προσέγγιση της Κέιτ, ωστόσο, έχει να κάνει με τη διακριτικότητα και την ήρεμη δύναμη, την αφοβία στο να προσεγγίσει τους πολίτες και να τους αγγίξει, στη διάθεσή της να μοιάσει περισσότερο στην επίσης αείμνηστη πεθερά της, πριγκίπισσα Νταϊάνα.
«Η Κάθριν ήταν πάντα βαθιά στρατηγική στις ενδυματολογικές της επιλογές, χρησιμοποιώντας τη μόδα ως έναν τρόπο για να ενισχύσει τις αξίες της και να ευθυγραμμιστεί με τους σκοπούς που υποστηρίζει», λέει η Wakeley και συνεχίζει: «Είτε πρόκειται για την επιλογή ενός σχεδιαστή που υπερασπίζεται τη βιωσιμότητα, είτε για ένα χρώμα που έχει συμβολική σημασία, είτε για την επαναφορά ή την ανακύκλωση κομματιών για να ενισχύσει τη σημασία της συνειδητής κατανάλωσης, κάθε απόφαση είναι μελετημένη».
Αν και το ντύσιμό της ήταν διακριτικό και μια απόκλιση από το συνηθισμένο της στυλ, περιείχε ένα καρό μάλλινο παλτό Blazé Milano που χρονολογείται από το 2021, αναδεικνύοντας την χαρακτηριστική προτίμηση της πριγκίπισσας στη βασιλική ανακύκλωση.
Αργότερα τον Φεβρουάριο, η πριγκίπισσα επισκέφθηκε το Pontypridd και ντύθηκε με ένα από τα παλαιότερα ίσως rewears της, ένα tweed σακάκι Ralph Lauren του 2007 από τις μέρες πριν από τον χωρισμό της με τον πρίγκιπα Ουίλιαμ.
Η επιλογή της να φοράει επανειλημμένα βασικά κομμάτια, αντί να εισάγει νέα φορέματα σχεδιαστών, σηματοδοτεί μια στροφή προς μια πιο πρακτική και βιώσιμη προσέγγιση στη μόδα, αλλά και ένα νέο προσόν για τη βασιλική οικογένεια της Αγγλίας που είναι η οικονομία, η μελέτη, η σύνεση.
Τα αξεσουάρ έχουν επίσης μειωθεί.Τα εντυπωσιακά καπέλα και τα έντονα κοσμήματα έχουν αντικατασταθεί από απλά μαργαριταρένια σκουλαρίκια και μινιμαλιστικές τσάντες.
Το συνολικό αποτέλεσμα είναι μια ήρεμη εκλέπτυνση, όπου η μόδα συμπληρώνει παρά ανταγωνίζεται για την προσοχή του κοινού και των media.
Αυτή η αλλαγή στην κατεύθυνση της μόδας έρχεται σε μια κομβική στιγμή στη βασιλική καριέρα της. Καθώς αναλαμβάνει περισσότερες ευθύνες, απομακρύνεται από τις παιχνιδιάρικες, μοντέρνες επιλογές των προηγούμενων χρόνων της προς όφελος μιας γκαρνταρόμπας που αντικατοπτρίζει την ιδιότητά της ως μελλοντική βασίλισσα.
Η Wakeley εξηγεί ότι η πριγκίπισσα υπήρξε σπουδαία πρέσβειρα της βρετανικής μόδας και η υψηλή ραπτική επωφελείται σε μεγάλο βαθμό από αυτή την προβολή τόσο σε εθνικό όσο και σε διεθνές επίπεδο.
Με αυτόν τον τρόπο, αυτή η αναζωογονητική αλλαγή επαναπροσδιορίζει τι σημαίνει να ντύνεσαι ως σύγχρονη βασίλισσα, αποδεικνύοντας ότι το στυλ δεν χρειάζεται να φωνάζει για να ακουστεί, εδραιώνοντας την ιδιότητά της ως μια προοδευτικά σκεπτόμενη βασίλισσα που κατανοεί τη δύναμη της μόδας, όχι για το θέαμα, αλλά για την ουσία.