EMA STOOYN
© EPA/DANIEL JOUBERT
Celebrities

«Η πιο όμορφη γυναίκα στον κόσμο» βάσει… Χρυσής Τομής: Η Έμα Στόουν στην κορυφή, η Ζεντάγια πολύ κοντά

Όμως η «γεωμετρία της ομορφιάς» δεν μένει αναπάντητη

62224-137655.jpg
Newsroom |

«Η πιο όμορφη γυναίκα στον κόσμο» βάσει… Χρυσής Τομής: Η Έμα Στόουν στην κορυφή, η Ζεντάγια πολύ κοντά

Ένα ακόμη viral «επιστημονικό» ranking επαναφέρει τη διαμάχη για το αν η ομορφιά μπορεί να μετρηθεί με αριθμούς. Σύμφωνα με ανάλυση που υπογράφει ο Δρ. Τζούλιαν Ντε Σίλβα, πλαστικός χειρουργός στο Λονδίνο, η Έμα Στόουν ανακηρύχθηκε «η πιο όμορφη γυναίκα στον κόσμο» με «ακρίβεια» 94,72% ως προς τη Χρυσή Τομή (Φι=1,618). Η μέτρηση έγινε με υπολογιστική χαρτογράφηση χαρακτηριστικών του προσώπου και σύγκριση αναλογιών—μια μέθοδο που η ομάδα του παρουσιάζει ως εργαλείο προεγχειρητικού σχεδιασμού.

Η Ζεντάγια ακολουθεί ελάχιστα πίσω με 94,37%, ενώ η Φρίντα Πίντο και η Βανέσα Κίρμπι κινούνται στο ίδιο εύρος (94,34% και 94,31% αντίστοιχα). Η Τζένα Ορτέγκα βαθμολογείται με 93,91%, καταγράφοντας το υψηλότερο σκορ για «μέτωπο» (99,6%) αλλά χαμηλότερο στο «σχήμα προσώπου». Η Ολίβια Ροντρίγκο, η Μάργκοτ Ρόμπι, η Αϊσβάρια Ράι Μπατσάν, η Τανγκ Γουέι και η Μπιγιονσέ συμπληρώνουν τη δεκάδα, όλες πάνω από το 92%.

H Ζεντάγια
H Ζεντάγια © EPA/Tolga Akmen

Ο Ντε Σίλβα υποστηρίζει ότι η Στόουν «κέρδισε» χάρη στην συνέπεια των αναλογιών της—από την οριοθέτηση των φρυδιών και τη συμμετρία των ματιών, μέχρι τα χείλη και τη γνάθο. Αντίστοιχα, για τη Ζεντάγια επισημαίνονται εξαιρετικά σκορ στα χείλη, στα μάτια και στο μέτωπο. Η λογική πίσω από τη μεθοδολογία είναι γνωστή: όσο πιο κοντά μια σειρά από μετρήσεις προσώπου προσεγγίζουν τον λόγο 1 προς 1,618 της αρχαίας ελληνικής Χρυσής Τομής, τόσο «αρμονικότερο» θεωρείται το αποτέλεσμα.

Όμως η «γεωμετρία της ομορφιάς» δεν μένει αναπάντητη. Ειδικοί της αισθητικής, κοινωνιολόγοι και φεμινιστικές φωνές υπενθυμίζουν ότι τέτοιες λίστες, ακόμη κι όταν ντύνονται με μαθηματικά, ενέχουν πολιτισμικές προκαταλήψεις και δυτικές νόρμες περί συμμετρίας και «σωστών» αναλογιών. Επιπλέον, η χρήση ποσοστών υποβάλλει ένα επίπλαστο αντικειμενικό κύρος σε μια έννοια θεμελιωδώς υποκειμενική, ενώ—κατά τους επικριτές—λειτουργεί εμμέσως ως μάρκετινγκ αισθητικών επεμβάσεων.

Παρά τα ερωτήματα, οι συγκεκριμένες κατατάξεις εξακολουθούν να τροφοδοτούν τη δημόσια συζήτηση, ιδίως όταν αφορούν πρόσωπα με ισχυρό αποτύπωμα στην ποπ κουλτούρα. Το βέβαιο είναι ότι, έξω από τα εργαστήρια χαρτογράφησης και τους πίνακες ποσοστών, η ομορφιά παραμένει μια κινούμενη έννοια που αντανακλά εποχές, βλέμματα και συγκείμενα—πολύ περισσότερο από έναν αριθμό στο πλάι του Φι.

Πηγή: Daily Mail

Top Reads

Δείτε ακόμα

Στην Athens Voice