Αριάδνη Καπελιώτη: What’s up, SuperLora?
Χειροποίητο κόσμημα από τη Θεσσαλονίκη
Στιλάτα, εφευρετικά, χειροποίητα, αποκλειστικά, eco-friendly. Εκτός μαζικής παραγωγής και αλλεργικά στο χονδρικό εμπόριο, τα κοσμήματα SuperLora ξεχειλίζουν προσωπικότητα. Μπαίνοντας στο εργαστήριό της, νιώθεις σαν βετεράνος πολυετούς πολέμου. Τέτοια είναι η αντίθεση με το πνιγηρό περιβάλλον της πόλης, όταν αυτοί που έχουν μείνει πίσω είναι μόνο όσοι έχουν τρομερή ανεκτικότητα στο καυσαέριο και τον καύσωνα, και τόσο γρήγορα ξεφλουδίζονται από πάνω σου οι παρενέργειες της έντονης δραστηριότητας στη διάρκεια μιας βουτηγμένης στην κουφόβραση καθημερινής.
Καταμεσής της Θεσσαλονίκης, σε έναν παράδρομο πίσω από τη στοά Λεβή στη Βενιζέλου, το ατελιέ της Αριάδνης Καπελιώτη είναι μια χώρα του αγνώστου, όπου η επιθυμία για διάκοσμο ποπ αρτ εκπληρώνεται μέσω ενός δαπέδου στρωμένου με παλιά φύλλα της «Athens Voice», μεταλλικά ράφια κατάφορτα με Βίβλους του ντιζάιν, κιτς μικροαντικείμενα σκόρπια παντού, φυτά εσωτερικού χώρου αραδιασμένα δίπλα σε ηλεκτρικές συσκευές, χαρτόκουτα με υλικά ατάκτως ερριμμένα πλησίον ενός καλοφτιαγμένου καναπέ.
Πρόκειται για ένα γλυκό, ευάερο και ευήλιο χάος, εντός του οποίου δεσπόζουν ένας μεγάλος πάγκος εργασίας, ένα Mac Book, μια vintage προθήκη που φιλοξενεί όσα προϊόντα της δημιουργού δεν είναι αποθηκευμένα σε κουτιά. Φυσικά, το να φτιάχνεις κοσμήματα στο χέρι χρησιμοποιώντας ως επί το πλείστον ανακυκλώσιμα υλικά, τη μορφή των οποίων έχεις προηγουμένως συλλάβει μονάχα στη φαντασία σου, δεν είναι βόλτα με τρενάκι, και κάπως έτσι εξηγείται η περιορισμένη ποικιλία ολοκληρωμένων προϊόντων, δεν είμαστε άλλωστε σε αξεσουαράδικο και δεν μπορεί παρά κάποιον υπόρρητο ρόλο να παίζει το σάουντρακ του ατελιέ, επιμελημένο στην αρχή με τραγούδια της PJ Harvey, έπειτα της Beth Gibbons, φτιαγμένο δηλαδή από ακριβολόγα, ανεπιτήδευτα κορίτσια που μιλάνε μόνο όταν έχουν κάτι να πουν.
Στην πρώιμη μορφή του, το label SuperLora ξεκίνησε στο μυαλό της Αριάδνης σαν ένα ονλάιν κατάστημα που θα εφοδίαζε τους επισκέπτες του μέσω του ομώνυμου cyber store. Τελικά, με τα όρια ανάμεσα σε εργαστήριο και κατάστημα να είναι δυσδιάκριτα, αποφασίστηκε να επικρατήσει η πρακτικότητα, ώστε να συστεγαστούν σε αυτό τον χώρο οι δουλειές της δημιουργού.
Έχοντας σπουδάσει φυσική και ακολουθώντας κατόπιν τη δεύτερη κλίση της, ολοκλήρωσε τα απαραίτητα courses μόδας και ντιζάιν στο Central Saint Martins, ενώ ταξιδεύει τακτικά για να παρακολουθήσει διεθνή σεμινάρια που άπτονται του επαγγέλματός της. Αν κάποιος εκφράσει απορία για τη διαμάχη ανάμεσα στον κόσμο των επιστημών και των εφαρμοσμένων τεχνών, θα λάβει πληρωμένη απάντηση: «Έχουν θεμελιώδεις ομοιότητες. Απαιτούν δημιουργικότητα, έμπνευση, διάθεση για πειραματισμό και σκληρή δουλειά. Η επιστήμη κυβερνά το μυαλό μου, η τέχνη κάνει την καρδιά μου να χτυπά!».
Το αποτέλεσμα της διττής ταυτότητας είναι η ταμπέλα SuperLora, η οποία γνέφει στις κλασικές μεθόδους παραγωγής κοσμημάτων, φροντίζοντας παράλληλα να διευρύνει την γκάμα των υλικών που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να φτιαχτεί κάτι πολύτιμο, δίνοντας μάλιστα έμφαση στο απλό ή το φαινομενικά ευτελές. Ύφασμα, τούλι, πλαστικό, γυαλί, φελλός, πετονιά, κλωστή, τενεκεδάκια αναψυκτικών, φέρτε στον νου οτιδήποτε μπορεί να γίνει αντικείμενο κατεργασίας στο χέρι και με τον περίπλοκο, υπομονετικό τρόπο της η Αριάδνη θα το μετατρέψει σε ξεχωριστό αξεσουάρ.
Η δουλειά της φέρει αρκετά στοιχεία από την κουλτούρα του upcycling, της επανάχρησης υλικών με τρόπο δημιουργικό, κάτι που τη φέρνει σε αρμονία με την πανευρωπαϊκά φθίνουσα οικονομία, που μπορεί να υποχρεώνει σε σφίξιμο της ζώνης αλλά σε καμία περίπτωση δεν καταπιέζει τον γυναικείο καλλωπισμό, τίποτα δε θα μπορούσε να πετύχει κάτι τέτοιο άλλωστε, άπαξ και κυκλοφόρησε το πρώτο φύλλο συκής.
Αισθητικός ισοσταθμιστής μιας σχεδιαστικής έκφρασης που ψάχνει τον βηματισμό της ανάμεσα στο ποπ και το κλασικό, το ιδιαίτερο και το προσιτό, η Αριάδνη Καπελιώτη και τα SuperLora θα βρουν τον δρόμο τους προς όσους αντιμετωπίζουν το ντύσιμο σαν αυτοέκφραση και ατέρμονη εξερεύνηση μοναδικού στιλ.