Της Λίνας Μανδράκου
Κοίταξέ τους προσεκτικά. Θα μπορούσαν να είναι πρώτα ξαδέλφια του Ντόνι και της Μαρί Όσμοντ, συμπρωταγωνιστές του Σταύρου Παράβα στην ταινία «Ο μάγκας με το τρίκυκλο» ή μέλη του φαν κλαμπ Το Φυλλαριστό Μαλλί με πρόεδρο τη Φάραχ Φόσετ. Τα κουρέματα της δεκαετίας του ’70 ήταν προφανώς επηρεασμένα από την αισθητική της ορχήστρας του Τζέιμς Λαστ, τις γερμανικές τσόντες, το Abba Scandinavian chic και το γιουροβιζιονικό Τζόνι Λόγκαν.
Τα στιλ κουρούπας α λα κουνάβι ή σαλιγκάρι ή κέρας της Αμαλθείας, γνωστά στην Αμερική ως «Χάνα Μπαρμπέρα», στη Λάρισα ως «γιδοκάτσκο λουκ», στη Ρούμελη ως «ατύχημα στο Μαλλιακό» και στη Θεσσαλονίκη ως «Μαλλιάρης Παιδεία» εκ του γνωστού βιβλιοπωλείου, υιοθετήθηκε και δοξάστηκε στα καθ’ ημάς από πολλούς.
Οι πιο διαπρεπείς: Αλέξης Γκόλφης στο «Χριστός Ξανασταυρώνεται», οι Λάκηδες Τζορντανέλι και Αλεξάνδρου, ο μπριόζος Τζον Τίκης, ο διαπρεπής ουφολόγος Ρόμπερτ Ουίλιαμς, η αοιδός Νέλυ Γκίνη, η -τιτιριτιρί Αιγαίο- Μαριάνα Τόλη, η Γωγώ Αντζολετάκη και ο Τέρης Χρυσός στο «Ήταν Μια Οπτασία».
Ξεφυλλίζοντας το ημερολόγιο «Bad Hair», γεμάτο εικόνες και κουρές (εκ του κουρά) ανώνυμων θυμάτων του διαπλανητικού κουαφίρ-στάιλ της δεκαετίας του ’70, συνάγεται το πολύτιμο συμπέρασμα πως εξίσου τρομοκράτης με τον Αντρέα Μπάαντερ της RAF ήταν και ο Αντρέα Μπάαρμπερ, όπως ονομάζουμε πλέον κάθε γκαγκάν κουρέα εκείνης της εποχής. Εξ ου και η θύμηση από την ιαχή των καιρών, «Λάκη Τζορντανέλι, σε κάνανε κουρέλι».
Φωτογραφία: «Bad Hair», 2005 Calendar, εκδόσεις Bloomsbury