Αυτός που «δεν δημιούργησε ποτέ κάτι κακόγουστο»
Όταν η νέα τσάντα του οίκου Balenciaga θυμίζει πολύ την πλαστική σακούλα της ΙΚΕΑ
Η ατυχής ομοιότητα της γνωστής μπλε τσάντας για τα ψώνια με την πανάκριβη επώνυμη εκδοχή της, το τρολάρισμα και η επική απάντηση
Κάτι πολύ περίεργο συνέβη την προηγούμενη εβδομάδα. Ο γαλλικός οίκος Balenciaga παρουσίασε την καινούργια του μπλε, large sized bag που, όσο κι αν κανείς δεν ήθελε να το παραδεχτεί, θύμιζε δραματικά μια άλλη, επίσης μπλε και large sized τσάντα.
Tο internet άδραξε φυσικά την ευκαιρία και πολύ γρήγορα ξεκίνησε ένας μαραθώνιος με φωτογραφίες και memes που παραλλήλιζαν τη νέα Balenciaga tote το με την αγαπημένη –και τόσο χρήσιμη- μπλε πλαστική σακούλα της ΙΚΕΑ, που τι δεν έχει χωρέσει αυτά τα χρόνια και πόσο μας έχει συντροφεύσει σε βαριές μεταφορές και άλλες χρήσεις παντός είδους.
Ίδιο χρώμα, σχήμα και μέγεθος με μόνη διαφορά την τιμή. Με $0.99 η ΙΚΕΑ Frakta bag γίνεται δική μας, για την Balenciaga πάλι είναι πολλά τα λεφτά, (Άρη;), ήτοι 2.154 δολάρια.
Who wore it better? Balenciaga or IKEA? pic.twitter.com/LCB9Qri2xN
— Mikael Pawlo (@mpawlo) April 18, 2017
IKEA IS THE GOAT FOR THIS OMG pic.twitter.com/1IXSSyO2yr
— fire calves (@ERINJEEN) April 25, 2017
Ευτυχώς η σουηδική εταιρεία έχει χιούμορ και απάντησε άμεσα στον σάλο που θορύβησε τον κόσμο της μόδας με πολύ έξυπνο τρόπο. Η νέα της διαφήμιση έχει τίτλο «Πώς να ξεχωρίσετε μια αυθεντική τσάντα Ikea Frakta» και ήταν η καλύτερη δυνατή διαχείριση της κατάστασης προς όφελός της.
Τα βήματα είναι έξι:
1. Πιέστε τη, το θρόισμα είναι η καλύτερη διαπίστευση
2. Έχεις πολλές χρήσεις, μπορεί να μεταφέρει εξοπλισμό χόκεϊ, τούβλα, ακόμα και νερό
3. Λερώστε τη. Μια αυθεντική Frakta ξεπλένεται απλά με το λάστιχο
4. Διπλώστε τη. Η αυθεντική μπορεί να πάρει το μέγεθος ενός μικρού πορτοφολιού
5. Κοιτάξτε στο εσωτερικό της. Η αυθεντική φέρει καρτελάκι IΚΕΑ
6. Η τιμή. Κοστίζει μόνο 0,99$.
Πίσω από τα γρήγορα αντανακλαστικά της εταιρείας και την εμπνευσμένη απάντηση κρύβεται ο διευθυντής της ΑCNE, της εταιρείας που έχει αναλάβει τα δημιουργικά της ΙΚΕΑ. Ο Johan Holgrem δήλωσε ότι ήθελε να δράσει πολύ γρήγορα από τη στιγμή που η σύγκριση έγινε viral και επικοινώνησε αμέσως με τον πελάτη του. Μία μέρα μετά την κυκλοφορία της τσάντας Balenciaga ο Holgrem ενημέρωσε την ΙΚΕΑ ότι σε δύο ώρες θα είχε τα δημιουργικά με την πρότασή του για τη σχετική διαφήμιση.
Μάλιστα ο φωτογράφος της ACNE φωτογράφισε επαγγελματικά τη FRACTA ώστε να παραπέμπει στο στυλ του γνωστού οίκου μόδας και απέδειξε ότι το διαφημιστικό φλερτ δεν είναι κακό πράγμα. «Μου αρέσει το φλερτ. Γι' αυτό είπα ‘γιατί να μη φλερτάρουμε κι εμείς μαζί τους;’. Και αυτό κάναμε».
Η ιστορία θυμίζει την αντίστοιχη περίπτωση της Korres που απάντησε στη viral διαφημιστική καμπάνια των Δανών για τον καυτό ήλιο της Ελλάδας, με μία νέα διαφήμιση των αντηλιακών της αποδεικνύοντας ότι έχει χιούμορ και γρήγορα αντανακλαστικά, ώστε να εκμεταλλεύεται της καλές ευκαιρίες προς όφελός της.