Η Chanel και τα διαμάντια

 «Θέλω τα διαμάντια να γλιστρούν ανάμεσα από τα δάχτυλα μίας γυναίκας σαν να είναι κορδέλα»

H «κινηματογραφική» ιστορία του Οίκου Chanel συνεχίζεται. Στο πρώτο φιλμάκι που κυκλοφόρησε πέρσι, ξεδιπλώνονταν το μυστήριο του N°5 και η γοητεία του αρώματος. Στο δεύτερο που ακολούθησε, είδαμε σπάνιο κινηματογραφικό υλικό με τις πιο χαρακτηριστικές στιγμές στην ιστορία της θρυλικής φίρμας καθώς και της ιδιαίτερης σχέσης που είχε η Μέριλιν Μονρό με το άρωμα N°5.

Τώρα, η συνέχεια ήρθε με διαμάντια. Πριν λίγες μέρες κυκλοφόρησε το τρίτο φιλμάκι στη σειρά της καμπάνιας, αυτή τη φορά για να παρουσιάσει τη νέα σειρά κοσμημάτων με διαμάντια με τίτλο «Ο Κήπος με τις Καμέλιες».

Με το συναρπαστικό μοντάζ μουσικής και σκηνών από την ειδησεογραφία της εποχής από τα κινηματογραφικά αρχεία της εταιρίας Pathé-Gaumont, ανακαλύπτουμε το πώς η Gabrielle Chanel το 1932 έφερε (άλλη μία) επανάσταση στο χώρο της υψηλής κοσμηματοποιίας και της μόδας, λανσάροντας τη συλλογή "Bijoux de Diamants": κοσμήματα αποκλειστικά με διαμάντια.

«Ήθελα να λούσω τις γυναίκες με αστερισμούς» είχε πει τότε. Η Κοκό είχε αποκαθηλώσει τα αστέρια του Παριζιάνικου νυχτερινού ουρανού για να τα φορέσει στις γυναίκες.

Η ρεπόρτερ στο φιλμ του αρχείου, έκθαμβη σχολιάζει τη συλλογή "Bijoux de Diamants" η οποία είχε παρουσιαστεί στον Τύπο, στο διαμέρισμα της Chanel στο Παρίσι, στο διάστημα μεταξύ 7 και 19 Νοεμβρίου του 1932:

«Ένα παρισινό γεγονός. Μία βιτρίνα με διαμαντένια κοσμήματα. Στο περίφημο διαμέρισμά της, στην Faubourg Saint-Honoré η Chanel λανσάρει τη νέα της σειρά κοσμημάτων αποκλειστικά με διαμάντια. Οι προτομές από κέρινες κούκλες προστατευμένες μέσα σε προθήκες από κρύσταλλο, στέκονται επάνω στις στήλες τους σαν αρχαία αγάλματα, με γοητευτικό βλέμμα και μακριές, γυριστές βλεφαρίδες, αληθινά μαλλιά χωρίς περμανάντ και ροδαλή επιδερμίδα. Μόνο μία γυναίκα μπορεί να σκορπίσει μέσα στα μαλλιά πολύτιμες πέτρες με τόση χάρη και κομψότητα, με κοσμήματα που κατρακυλούν σαν καταρράκτες από αραχνοΰφαντες κορδέλες.

Αστέρια σε ακανόνιστους σχηματισμούς, ενωμένα από αόρατες κλωστές, φέρνουν στο νου το σχήμα μίας τιάρας. Η Μεγάλη Άρκτος είναι μενταγιόν. Υπάρχουν ακόμα ανεπανάληπτα σχέδια με φιόγκους και αστραφτερούς ήλιους από κίτρινα διαμάντια δεμένα επάνω σε χρυσάφι. Ένας κομήτης τυλίγεται με χάρη γύρω από το λαιμό χωρίς να τον κλείνει. Ένα μπρασελέ που περιτυλίγεται στο χέρι σαν σπείρα. Ανοιχτά δαχτυλίδια με πέτρες επάνω τους, οι οποίες κάθονται μαγικά ανάμεσα στα δάχτυλα. Η Chanel ξανακάνει τα διαμάντια μόδα παντρεύοντας την τέχνη με την καθημερινή χαλαρότητα.»

Δείτε το βίντεο:

Η Gabrielle Chanel δήλωνε τότε: «Εάν έχω επιλέξει το διαμάντι, είναι επειδή αντιπροσωπεύει, με την πυκνότητά του, τη μεγαλύτερη αξία στο μικρότερο μέγεθος». Τώρα, 80 χρόνια αργότερα, τα διαμαντένια μπιζού της Chanel αστραποβολούν και πάλι στα φώτα της πλατείας Vendôme με τη σειρά «Jardin de Camélias». Για τα νέα μπιζού τα θέματα είναι φυσικά, 5. Ο μαγικός αριθμός. Καμέλιες, λιοντάρια, φιόγκοι, πουλιά, σταγόνες σαν πέρλες.

n

Η καμέλια, λουλούδι που συμβολίζει την αγνότητα και τη μακροζωία στην Ασιατική μυθολογία, υπήρξε το εικονικό λουλούδι της Chanel από το 1923 και συνεχίζει να παίζει ρόλο-κλειδί στις σημερινές δημιουργίες του Οίκου.

n

Στον θαυμάσιο αυτό κήπο των διαμαντιών σε κολιέ, σκουλαρίκια, βραχιόλια, περικάρπια, ρολόγια, καρφίτσες και δαχτυλίδια υπάρχουν σχέδια που θυμίζουν πέταλα λουλουδιών ή κομψά διπλωμένα οριγκάμι, μαύρα διαμάντια που έρχονται σε αντίθεση δίπλα στα λευκά και κίτρινα, πολύτιμες πέτρες γεμάτες χρώματα, πορτοκαλί, ρουμπινί, οπάλ πέρλες, γαλαζοπράσινα ζαφείρια, ένας πραγματικός παραδεισένιος κήπος.

n

n

Σήμερα, ο Οίκος Chanel με ένα διαμαντένιο κολιέ φορεμένο επάνω σε ένα T-shirt επαναπροσδιορίζει την κομψότητα. Την ομορφιά που ποτέ δεν ήταν υποχρέωση ή σύμβαση αλλά απλά ένας τρόπος ύπαρξης, μία αύρα γοητείας. Διαμάντια στο πέτο, ή επάνω στο δέρμα, η φορεμένα στα μαλλιά, στολίζοντας με τη λάμψη τους, τη δύναμή τους και τη φλόγα τους.

n

«Τα διαμάντια δεν είναι πλέον τρόπαια που προσφέρονται σε μία γυναίκα από τους θαυμαστές της, αλλά σύμβολα ελευθερίας» λέει η αισθησιακή γυναικεία φωνή στο σπηκάζ του φιλμ, θαμπωμένη και η ίδια από την υπέροχη ματαιοδοξία της λάμψης.