Ιδέες για να ανανεώσεις τις εμφανίσεις σου με ένα κομμάτι που υπάρχει ήδη στη ντουλάπα
Ποια ήταν τα εναύσματα που σε έκαναν να ξεκινήσεις το brand σου;
Η οικονομική κρίση ήταν η αφορμή – θέλησα να δημιουργήσω ένα προϊόν «made in Greece». Για 20 ολόκληρα χρόνια εμπορευόμουν προϊόντα design που εισήγαγα από την Ιταλία, τη Γαλλία, τη Σουηδία και άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Όταν ξεκίνησε η κρίση και η αγορά έπεσε, η δουλειά μου έπαψε να έχει δημιουργικό ενδιαφέρον: μπορούσε ο καθένας να βρει το οτιδήποτε και οπουδήποτε αναζητώντας καλύτερη τιμή. Επρόκειτο απλώς για ένα… παζάρι τιμών. Συντηρούσα, λοιπόν, έναν χώρο με υπέρογκο ενοίκιο, γεμάτο με προϊόντα που λειτουργούσαν για τον καταναλωτή μόνο σαν εκθετήριο. Αληθινή αγορά δεν υπήρχε και ως εκ τούτου, το να ανταγωνίζεσαι τον ίδιο τον προμηθευτή σου, ήταν ένας μάταιος αγώνας.Έτσι αποφάσισα να εγκαταλείψω τη δουλειά που έκανα για 20 χρόνια και να σκεφτώ τη συνέχεια. Οι μνήμες των σπουδών μου είχαν φυσικά «εξατμιστεί» μέσα στα χρόνια της επαγγελματικής μου ενασχόλησης με το design. Χρειάστηκε ένας χρόνος για να ανασύρω αυτή την ανάμνηση και τον ενθουσιασμό που μου προκαλούσε, γενικότερα, η μόδα και η διαδικασία της δημιουργίας της. Συγκεκριμένα δε, το μαγιό ήταν το αντικείμενο με το οποίο πειραματίστηκα, για ένα πολύ μικρό χρονικό διάστημα, επιστρέφοντας από τις σπουδές μου. Ήμουν πάντα λάτρης του καλοκαιριού -γεννημένη Ιούλιο γαρ- με γοήτευε η ανεμελιά και η θετική διάθεση του κόσμου όταν πήγαινε στη θάλασσα. Όταν ετοιμάζεσαι για τη θάλασσα νοιώθεις ευφορία, χαρά και χαλαρότητα. Όσο «στημένος» κι αν είσαι σαν άνθρωπος, η θάλασσα σε αλλάζει -και αυτό μου αρέσει πολύ.
Περιέγραψε μας το στυλ και τα κοψίματα στις συλλογές σου...
Το στυλ των μαγιό και των beachwear που δημιουργώ, δεν μπορεί να είναι άλλο από αυτό που μου αρέσει και θα φορούσα. Ένα από τα βασικότερα στοιχεία στο οποίο δίνω ιδιαίτερη σημασία είναι η ποιότητα. Σε αυτό με βοήθησε πολύ η προηγούμενη μου δουλειά, αφού είχα τη δυνατότητα να μάθω από τους κορυφαίους του κόσμου. Παρότι το αντικείμενο δεν είναι το ίδιο, η φιλοσοφία κατασκευής, είναι: να προσφέρεις το καλύτερο που μπορείς, σύμφωνα με τα μέσα που διαθέτεις. Από τον αρχικό σχεδιασμό μέχρι τη συσκευασία του προϊόντος, πρέπει να σέβεσαι τον καταναλωτή που πληρώνει γι’ αυτό που του δίνεις.Τα υφάσματα που χρησιμοποιώ, θέλω να είναι τα καλύτερα. Το ύφασμα που ακουμπάει απευθείας το σώμα πρέπει να είναι φιλικό, μαλακό και φυσικό.
Δεν χρησιμοποιώ καθόλου πολυεστερικά υφάσματα παρά μόνο φυσικές ύλες. Επίσης, δίνω μεγάλη σημασία στα χρώματα. Ξέρετε… προτού ξεκινήσω να σχεδιάζω η ίδια, αυτό που πάντα με δυσκόλευε ήταν να βρω μαγιό αντίστοιχου ύφους με το στυλ των ρούχων μου. Ως επί το πλείστον, η αγορά ήταν γεμάτη με έντονα χρωματιστά κομμάτια, πολύ«φωτεινά» για μένα είτε άκομψα «σέξι». Αποφάσισα λοιπόν να δημιουργήσω τα μαγιό που θα ήθελα εγώ να αγοράζω. Λιτά, θηλυκά, σε απλές γραμμές που όμως θα χαρακτηρίζονται από το στυλ και τα χρώματα της γκαρνταρόμπας μου.
Στις συλλογές σου πρωταγωνιστούν τα ολόσωμα μαγιώ, έχεις κάποιο αγαπημένο;
Αγαπάω πολύ το ολόσωμο μαγιό - και αυτό νομίζω ότι φαίνεται - καθώς σου δίνει τη δυνατότητα να δημιουργήσεις περισσότερο ορίζοντας το ύφος σου με σαφήνεια. Όπως προανέφερα, μου αρέσουν οι απλές λιτές γραμμές, χωρίς πολλή φλυαρία, όπου, όμως, θα υπάρχει μια λεπτομέρεια, όπως π.χ. ένα κόψιμο που θα κάνει τη διαφορά. Το πού και το πώς ο κάθε σχεδιαστής θα «ανοίξει» ένα ολόσωμο (τα περίφημα cut out), τον χαρακτηρίζει. Πιστεύω ότι πρέπει να σεβόμαστε τους κανόνες του γυναικείου σώματος και να δείχνουμε τόσα όσα χρειάζεται… Δεν ήμουν ποτέ οπαδός του υπερβολικού, της οποιασδήποτε δημιουργίας «κραυγάζει» την παρουσία της. Simplicity is elegance.
Tα must πράγματα που κουβαλάς στην παραλία;
«Wear sunscreen» του BazLuhrmann. Μελοποίησε τέλεια τον λόγο της Mary Schmich και συμφωνώ απολύτως.
Ποιο είναι το αγαπημένο σου σημείο στο να είσαι σχεδιάστρια μαγιώ;
Το δημιουργικό κομμάτι της αναζήτησης την ώρα που ξεκινά το ταξίδι της επόμενης συλλογής.
Ποια είναι η μούσα της Sophie Deloudi;
Η γυναίκα που αγαπάει και φροντίζει τον εαυτό της, που είναι φυσική χωρίς περιττά «φτιασίδια». Εκείνη που αθλείται και προσέχει την διατροφή της (και δεν αναφέρομαι στα κιλά αλλά μόνο στην υγεία). Που πηγαίνει στη θάλασσα χωρίς make up, έχει χιούμορ και αυτοσαρκάζεται. Και το βασικότερων όλων: είναι αυθεντική! Εκείνη που δεν κάνει κάτι για να μοιάσει σε κάποιον άλλον.
Παραλίες, νησιά είτε γωνίες που αγαπάς στην Ελλάδα και γιατί;
Η Ελλάδα είναι το πιο μαγευτικό μέρος του κόσμου για διακοπές. Όσο πιο πολύ ταξιδεύεις, τόσο περισσότερο επιβεβαιώνεις αυτό το συμπέρασμα. Δεν υπάρχει γωνιά, παραλία, κόλπος, λίμνη στην Ελλάδα που να μην έχει τη δική του ομορφιά. Μόνο οι άνθρωποι καταφέρνουν, ενίοτε, να καταστρέφουν υπέροχους τόπους. Αγαπάω πολύ την περιοχή του Καϊάφα στην Πελοπόννησο και από νησιά έχω ιδιαίτερη αδυναμία στις Κυκλάδες: το ξερό τοπίο σε συνδυασμό με τη χρωματική παλέτα και την υφή των νερών, με μαγεύει.
Eίναι η παραλία αναπόσπαστο μέρος της ζωής σου;
Πάντα ήταν και εύχομαι να εξακολουθήσει να είναι. Όνειρο μου είναι, κάποια στιγμή, να ζήσω πάνω στη θάλασσα.
Από πού πηγάζει η έμπνευση σου για την τελευταία συλλογή;
Η συλλογή πειραματίστηκε με τη ζωντάνια και τον αυθορμητισμό, ενώ φλερτάρει με μποέμ διάθεση, δανειζόμενη στοιχεία από τα πιο δημιουργικά κινήματα της σύγχρονης τέχνης: από τον ιμπρεσιονισμό και τον πουαντιγισμό, μέχρι τον κυβισμό, τον σουρεαλισμό και τα εξαιρετικά έργα του ζωγράφου Francis Picabia. Κυβιστικά μοτίβα, αφαιρετικά πουά εμπνευσμένα από το κίνημα του πουαντιγισμού και γραφιστικά patterns πλαισιώθηκαν από απαλές γραμμές, καθαρές φόρμες και λεπτεπίλεπτα δεσίματα που συνδυάστηκαν με τα signature σπορ στοιχεία που αγαπώ.
Κάποιο μότο ζωής ή αν ακολουθείς κάποιον κανόνα design...
Οι κανόνες και τα αποφθέγματα ζωής είναι για να αλλάζουν και να διαμορφώνονται ανάλογα με την εξέλιξή μας. Ο καθένας όμως έχει κάποια κυρίαρχα, που τον ακολουθούν και τον χαρακτηρίζουν, εκείνα που προσπαθεί πάντα να υπηρετεί όσο καλύτερα γίνεται. Και για μένα αυτά σχετίζονται πάντα με την αυθεντικότητα, την ειλικρίνεια και την ποιότητα.