60s Mode

Σαν να μην πέρασε μια μέρα...

A.V. Guest |

Η ελληνική μόδα στη δεκαετία του ’60 είχε στιλ, επιτυχία (λόγω της τουριστικής ανάπτυξης της χώρας), είχε πρόσωπα που δημιούργησαν και επέβαλαν αλλαγές στο χώρο παρά τις προσωπικές τους διαφορές και είχε και Μύκονο. Σαν να μην πέρασε μια μέρα…

Tου Δημήτρη Λυμπερόπουλου [Φωτο: από το προσωπικό του αρχείο]

n

Greek-chic στην ωραία Μύκονο

1965. Με την υποστήριξη της Ελένης Βλάχου, ο Μυκονιάτης σχεδιαστής Γιάννης Γαλάτης πραγματοποιεί την πρώτη του «open-επίδειξη» στα βραχάκια της Μυκόνου, με top model την Έφη Μελά και τουρλού-τουρλού καλεσμένους, με σαγιονάρες και σορτς… Anyway, τα υφάσματα και τα σχέδια του Γαλάτη, εμπνευσμένα από το χρώμα και τη ζωή στην ύπαιθρο, πλάι στο κύμα, έχουν πρωτοτυπία, γούστο και 100% originality. Σε σημείο να τα λανσάρουν στο εξωτερικό από την Ίνγκριντ Μπέργκμαν ως την Τζάκι Κένεντι.


n

Το Couleur Locale είναι Signé

1966. Πανευτυχής μετά την επίδειξη στο ξενοδοχείο «Λητώ» της Μυκόνου, ο νεαρός σχεδιαστής Γιάννης Γαλάτης ποζάρει με την Τζούλι Κρίστι που φοράει δημιουργία του, κυριολεκτικά μην μπορώντας να αντισταθεί στις στιλιστικές του προτάσεις. Ευτυχώς, το φολκλόρ ήταν στη μόδα.


n

1967, Η Έφη στη Νέα Υόρκη

Ξυπόλητη στην πασαρέλα του ξενοδοχείου Saint Regis στην 5η Λεωφόρο, η Έφη Μελά, μεγάλος έρωτας και μούσα του Γιάννη Τσεκλένη, παρουσιάζει με το αγέρωχο στιλ της ένα από τα πιο εντυπωσιακά φορέματα της συλλογής “Kritsas - Tseklenis Silks”, με σχέδια πουλιών τυπωμένα σε μεταξωτό κρεπ, που αγοράστηκε από τα πολυκαταστήματα της Ελίζαμπεθ Άρντεν.


n

1965, Η κατάκτησις της άγριας δύσεως

Ο Ντίμης Κρίτσας και ο Γιάννης Τσεκλένης την εποχή της συνεργασίας τους,ποζάρουν ανάμεσα σε μοντέλα στο αποχαιρετιστήριο πάρτι που οργάνωσαν πριν κατακτήσουν το Μανχάταν.


n

1960, Ντεφιλέ στα «Αστέρια» Γλυφάδας

Με τη συμπαράσταση της φίλης και πελάτισσάς του Αμαλίας Καραμανλή, ο Έλληνας δημιουργός με διεθνή καριέρα Ζαν Ντεσέ παρουσιάζει τα παριζιάνικα μοντέλα του, στα Αστέρια. Στη φωτογραφία διακρίνονται η Ελένη Βλάχου (με στράπλες και τριπλή σειρά πέρλες), η καλλονή Νάντια Ριζ, η Ξένη Καρέλλα. Στο κεντρικό τραπέζι, φυσικά, με σμόκιν και σε αρχοντική στάση ο Κωνσταντίνος Καραμανλής με τη σύζυγό του Αμαλία, το ιδανικό, αγαπημένο ζευγάρι της εποχής. Την ίδια εποχή η ωραιότατη Μαρίνα Δημητροπούλου –η γυναίκα που ύστερα από χρόνια θα συνδέσει το όνομά της με τον πρόεδρο– διαπρέπει ως μανεκέν. That’s life!


n

Shooting στου Φιλοπάππου

1965. Ενσταντανέ από την ομαδική φωτογράφιση για την προβολή του «1ου Φεστιβάλ Ελληνικής Μόδας» που διοργάνωσε το περιοδικό «ΜΟΔΑ» (το οποίο κυκλοφορούσε με πολύ σουξέ στη δεκαετία του ’60). Οι κυρίες της πασαρέλας (από αριστερά) Ντόρα, Έφη, Ντιάνα, Αντουανέτα, Ελίζαμπεθ και Μάρω ποζάρουν με δημιουργίες Ελλήνων δημιουργών, λατρεύοντας να μισούν η μία την άλλη.


n

1965, Το βαρύ πυροβολικό των 60s

Το αχτύπητο δίδυμο της πασαρέλας Έφη Μελά και Ελίζαμπεθ Σουγιούλ φωτογραφίζεται για το Φεστιβάλ Ελληνικής Μόδας με υφαντές δημιουργίες «Τζαβασάρου» και του οίκου «Γεωργίου». Όσο για τη Μαρίνα Δημητροπούλου (δεξιά), affair του Κων. Καραμανλή, δειγματίζει, με πόζα της εποχής, ρούχο του οίκου «Μαρτίνι». Ποιος θα μπορούσε να αντισταθεί στη γοητεία της;


n