Μάνα πάω στο Λονδίνο για σόπινγκ
Highlights από την Εβδομάδα Αντρικής Μόδας στο Λονδίνο
Η Λονδρέζικη Εβδομάδα Ανδρικής Μόδας Φθινόπωρο-Χειμώνας 2018 ξεκίνησε στις 6 Ιανουαρίου μέσα σε μία «γιορτή» δημιουργικότητας και ανδρόγυνων προτάσεων στιλ που ήταν και το αναμφισβήτητο point της χρονιάς, σε μια πόλη που έχει επανακτήσει τον τίτλο της σαν διεθνές κέντρο αντρικής μόδας.
Από την παράδοση της βρετανικής μόδας για κυρίους και των κλασικών ραφτάδων της μέχρι τις έξαλλες, πολύχρωμες προτάσεις της μόδας του δρόμου που καλλιεργούνται από την ποπ κουλτούρα αλλά και από μεγάλους βρετανούς σχεδιαστές, το σύνθημα είναι ότι «το Λονδίνο σφύζει από ζωντάνια και δημιουργικότητα».
Οι επικεφαλής της διοργάνωσης δηλώνουν ότι, μέχρι το 2021, ο τζίρος της αντρικής μόδας στη βρετανική αγορά προβλέπεται να ξεπεράσει τη γυναικεία μόδα και να φτάσει τα 16,2 δισεκατομμύρια λίρες, ποσό που ιλιγγιωδώς κατοχυρώνει το εμπορικό κύρος του κλάδου και τη σημασία που του δίνει η χώρα, ακόμα και σαν τουριστική ατραξιόν.
Η φετινή Εβδομάδα Μόδας βλέπει τον Craig Green, Designer της Χρονιάς για τη Βρετανία στα πρόσφατα Βραβεία Μόδας, να παρουσιάζει τη νέα του κολεξιόν δίπλα σε νέα ταλέντα της αγγλικής αντρικής μόδας όπως είναι ο Charles Jeffrey, η Grace Wales Bonner αλλά και η παραδοσιακή βρετανική φίρμα Belstaff. Και όλα αυτά ανάμεσα σε ποίηση, (η βραδιά της πρεμιέρας περιελάμβανε performance από τον ποιητή James Massiah), graffiti από τον καλλιτέχνη δρόμου Ben Eine και τον αρωματοποιό Timothy Han.
Στην κυρίως αίθουσα των επιδείξεων, τα Store Studios, περισσότερες από 40 φίρμες αντρικής μόδας παρουσίασαν τις κολεξιόν τους ενώ φέτος εγκαινιάστηκε και το DiscoveryLAB, ένας δημιουργικός χώρος όπου φιλοξενήθηκαν αποκλειστικές «εμπειρίες» με πολιτιστικές αναφορές, συνδυάζοντας μόδα, τεχνολογία, τέχνη και performance και ο οποίος άλλαζε διαρκώς μορφή και διάταξη, δίνοντας πολλές διαφορετικές ευκαιρίες στο κοινό να ανακαλύψει τις νέες τάσεις.
Α, ναι. Ανάμεσα στα άλλα έκανε την πρώτη του εμφάνιση ως μοντέλο και ο 18χρονος Lennon, γιός του Liam Gallagher των Oasis – φτυστός ο μπαμπάς του.
Τα hightlights
- Αθλητικές φόρμες από πάνω μέχρι κάτω
- Αθλητικές φόρμες σε πιο κομψή γραμμή
- Αθλητικές φόρμες σε πιο μουντά χρώματα (μπλε, λαδί, μαύρο και μερικά εκτυφλωτικά πορτοκαλί)
- Πλεκτά σε σκούρο μπλε, ανθρακί, εκτυφλωτικά κόκκινα
- Ξεβαμμένα tie-dye υφάσματα
- Το ουράνιο τόξο σε κάθε του παραλλαγή και φέτος
- Παντελόνια cargo λευκά
- «Εργατικά» παντελόνια με θήκες και λούπες
- Ριγέ μαρινιέρες και πουκάμισα Breton
- Parkas με κόψιμο πίσω
- Τζάκετς με κουμπιά μπροστά και πίσω
- Παλτό σαν λούτρινο teddy bear
- Καμπαρτίνες μέχρι τον αστράγαλο
- Επιστροφή στη «στολή» των raves
- Χρώματα σαν από σπρέι graffiti επάνω στα ρούχα
- Κονκάρδες «κουμπιά» όπως χάπια
- Πράσινα μαλλιά σαν να έχεις μόλις αδειάσει στο κεφάλι σου ένα κουτί μπογιά
- Manbags – η απενοχοποίηση της αντρικής τσάντας
- Bum bags – οι τσάντες που φοριούνται μπροστά ή πίσω
- Επιστροφή του κοτλέ (πόσο british)…
- …κι ακόμα περισσότερο: του βελούδου (πόσο Bowie)
- Επιστροφή στα 70ς (σχεδόν κλασικό πια)
- Επιστροφή των Mods (δεν έλειψαν και ποτέ εδώ που τα λέμε)
- Μεγάλα νούμερα
- Οπωσδήποτε unisex
Επίσης:
- Κόκκινα παλτό/μπούργκες (όπως το περσινό της Westwood)
- Παλτό/μπούργκες γενικά
- Μακιγιάζ “why so sad” α λα Joker
- Κοσμήματα κλειδιά, καπάκια μπίρας και άλλα μεταλλικά waste υλικά
- Περούκες για αγόρια
Αυτά από την πόλη που μας έδωσε τα ραφτάδικα της Savile Row αλλά και το πανκ.
Και όπως λέει στο ποίημά του ‘Chiswick Church’ ο James Massiah:
"...In London on the underground
Down but not out (!) but always out!..."