Η νέα γενιά μοντέλων είναι ΛΟΑΤΚΙ
Ένα νέο πρακτορείο μοντέλων στη Νέα Υόρκη αλλάζει τα στερεότυπα
Είναι τόσο πολύ καθιερωμένα τα στερεότυπα των μοντέλων που κυριαρχούν στη βιομηχανία της μόδας και της διαφήμισης που, όσο δυναμικές κι αν είναι οι πολλές προσπάθειες που γίνονται για να ανοίξουν τους ορίζοντες και να λανσάρουν και τα άλλα «είδη», δεν φαίνεται να αλλάζει και πολύ αυτή την κατάσταση. Τα κορίτσια παραμένουν αδύνατα μέχρι λιποθυμίας, τα αγόρια σαν έφηβοι με σώμα ολοκληρωμένου άντρα, τα βλέμματα θυμωμένα ή poker faces. Η τάση που επικρατεί τα τελευταία χρόνια, με μοντέλα με ανδρόγυνο look, φάνηκε ότι θα ήταν ένα άνοιγμα του κόσμου της μόδας και του στιλ προς την ΛΟΑΤΚΙ κοινότητα, μια και το “pink money” όχι απλώς δεν είναι ευκαταφρόνητο αλλά στηρίζει και όλη αυτή τη βιομηχανία. Άλλωστε είναι τόσοι πολλοί οι διάσημοι σχεδιαστές που έχουν «βγει από τη ντουλάπα» που δίκαια θεωρεί κανείς τη μόδα ως τον πιο gay friendly ίσως, χώρο.
Όμως, όχι. Φαίνεται πως αυτό το look επιζητείται μόνο για το θεαθήναι μια και τα gay μοντέλα αποτρέπονται στα συμβόλαιά τους με τα πρακτορεία από το να είναι ανοιχτοί ως προς τη σεξουαλικότητά τους. Τρανταχτό παράδειγμα ανάμεσα σε αμέτρητα άλλα, η περίπτωση των John Tuite και Carlos Santolalla δύο από τα πιο hot μοντέλα των τελευταίων χρόνων, οι οποίοι ήταν αναγκασμένοι να κρατούν τη σχέση τους κρυφή – μέχρι την υπογραφή συμβολαίου τους για την καμπάνια της DKNY όπου ο John και ο Carlos έγιναν το πρώτο ανοιχτά gay ζευγάρι που υπογράφει με μία τόσο μεγάλη εταιρεία, ως ντουέτο. Οι δεκάδες χιλιάδες φανατικοί οπαδοί τους στο Instagram τους αποκαλούν Jarlos και οι ίδιοι γιόρτασαν το γεγονός με μία φωτογραφία όπου φιλιούνται α-λα Britney και Madonna.
O Tuite έχει δηλώσει ότι η πρώτη του εμπειρία με το μόντελινγκ ήταν ομοφοβική. Ο κυνηγός ταλέντων που τον είχε ανακαλύψει του δήλωσε ότι το πρακτορείο «δεν δουλεύει με gay αγόρια». Αργότερα, όταν δόθηκε στον Tuite η ευκαιρία να μιλήσει με την ιδιοκτήτρια του πρακτορείου, η οποία κατά σύμπτωση είναι λεσβία, της δήλωσε πόσο προσβλητικό ήταν αυτό που του είχε πει ο ατζέντης, για να πάρει την απάντηση ότι «αυτή είναι η στρατηγική της εταιρείας». Σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση, είπε ο Tuite, αυτό θα σήκωνε μήνυση αλλά επειδή είναι «μόδα», μπορούν να αποκαλούν τις διακρίσεις απλώς «ζήτημα γούστου».
Ένα νέο πρακτορείο μοντέλων, το New Pandemics, έρχεται τώρα να αλλάξει τα πράγματα στη Νέα Υόρκη. Δημιουργία του casting director Cody Chandler, ο οποίος έχει δουλέψει με την επιτυχημένη ατζέντισα Barbara Pfister και σε καμπάνιες με τον David Sims, τον Steven Klein, τον Steven Meisel και το εμβληματικό περιοδικό Face. Το πρακτορείο έχει κατ’ αποκλειστικότητα ΛΟΑΤΚΙ πρόσωπα, απευθυνόμενος άμεσα σε εταιρείες που θέλουν να τολμήσουν να είναι πραγματικά διαφορετικές και αληθινές. Με μία γκάμα από διαφορετικά γένη και σεξουαλικότητες αλλά και εθνικότητες και σωματότυπους, ο Chandler δημιουργεί μία ριζοσπαστική πρόταση, «όχι modeling για το modeling αλλά ταλέντο που πραγματικά διαφέρει μια και πολλά από αυτά τα παιδιά έχουν μία έντονη αίσθηση του σκοπού τους».
Στη δημιουργία του πρακτορείου τον οδήγησε μία σειρά από γεγονότα, κυρίως βλέποντας στα διάφορα κάστινγκ, εταιρείες να μην ξέρουν στ’αλήθεια πώς να διαχειριστούν άτομα διεμφυλικά, τρανς, τρανσέξουαλς, μη δυικά (non binary) και μεσοφυλικά (intersex). Ένα τρανς μοντέλο του έστειλε email στο οποίο του διηγήθηκε πόσο άσχημα ένοιωθε με τους ανθρώπους που συνεργαζόταν να μην χρησιμοποιούν καν το σωστό άρθρο για να την προσφωνούν – κάτι που έγινε αφορμή να σκεφτεί την ιδέα του νέου πρακτορείου.
Μάλιστα, το New Pandemics έχει δεσμευτεί να προσφέρει το 10% των εσόδων του στην υποστήριξη της ΛΟΑΤΚΙ κοινότητας με πρώτο αποδέκτη το Ali Forney Center, ένα κέντρο περίθαλψης των άστεγων ΛΟΑΤΚΙ έφηβων.
Το ξεκίνημα της εταιρείας έγινε με τον φωτογράφο Richard Kern να φωτογραφίζει τα πρώτα πρόσωπα που εκπροσωπεί το New Pandemics.