Δες όλα τα outfits και ταξίδεψε και εσύ σε μια άλλη εποχή
Και φέτος η βρετανική εταιρεία ρούχων πολυτελείας Burberry έκανε στάχτη ρούχα αξίας άνω των 28 εκατομμυρίων λιρών (31 εκατομμυρίων ευρώ) προκειμένου να εμποδίσει το στοκ της να καταλήξει στην «γκρίζα αγορά» και να αγοραστεί από τους «λάθος ανθρώπους».
Η Burberry, γνωστή για τις καμπαρτίνες των 1.600 ευρώ και το καρό ντιζάιν, βλέπει την αξία των «περισσευούμενων» ρούχων να αυξάνεται κατά 50% τα τελευταία δύο χρόνια εν μέσω μιας συνεχιζόμενης πτώσης των πωλήσεων της.
Τα τελευταία πέντε χρόνια έχουν καταστραφεί προϊόντα της Burberry αξίας άνω των 90 εκατομμυρίων λιρών, σύμφωνα με στοιχεία που δόθηκαν στη δημοσιότητα από τη βρετανική Daily Mail. Το γεγονός αυτό έχει δυσανασχετήσει τους μετόχους της εταιρείας, που αναρωτιούνται γιατί δεν τους προσφέρθηκε μέρος των επιπλέον ρούχων, αντί να καταλήξει στη φωτιά.
Εκπρόσωποι της Burberry, η αξία της οποίας εκτιμάται στα 10,8 δισεκατομμύρια ευρώ από το Forbes, παραδέχτηκαν στους Times ότι το στοκ που μένει απούλητο αποτεφρώνεται, προκειμένου η εταιρεία να προστατέψει την πνευματική της ιδιοκτησία και την αξία της φίρμας της.
Διαβεβαιώνουν το κοινό ότι χρησιμοποιούν ειδικά μηχανήματα για την καύση, τα οποία εξασφαλίζουν ότι δεν σημειώνεται σπατάλη ενέργειας.
Η ετήσια καύση του απούλητου στοκ αποτελεί συνήθη πρακτική για τις μάρκες πολυτελείας, που δεν θέλουν να προϊόντα τους να καταλήξουν σε άλλους διαύλους διανομής με τιμές έκπτωσης και να αγοραστούν από τον «λάθος τύπο καταναλωτή».
Μεταξύ των brand που καταστρέφουν τα απούλητα προϊόντα τους σε ετήσια βάση είναι η Richemont, ιδιοκτήτρια εταιρεία των φιρμών Cartier και Montblanc, η οποία κατέστρεψε ρολόγια αξίας 451 εκατομμυρίων ευρώ μέσα σε δύο χρόνια, αφού πρώτα αγόρασε το απούλητο στοκ από κοσμηματοπώλες.