ME THEN SS’18 “Kaputt”
ME THEN SS’18 “Kaputt”

Η άνοιξη του ελληνικού T-shirt

Μερικά brands με τα πιο ιδιαίτερα tees, το πιο διαχρονικό κομμάτι της ντουλάπας μας
  • A-
  • A+

Κατά τη διάρκεια της ζωής μας όλοι έχουμε περάσει διάφορες φάσεις με αυτό το κομμάτι της γκαρνταρόμπας μας. Για πολλούς δεν νοούταν να μην έχει επάνω το λογότυπο της αγαπημένης τους μπάντας, άλλοι το αποκήρυξαν στην ενήλικη ζωή τους για χάρη του πουκαμίσου και πολλοί είναι αυτοί που έχουν ντουλάπες γεμάτες από δαύτα με λογής prints και λογότυπα. 

Το T-shirt, που απογείωσε φορώντας το ως κανονικό ένδυμα και όχι πιτζάμα όπως μέχρι τότε συνηθίζονταν ο Μάρλον Μπράντον, έγινε αναπόσπαστο κομμάτι της street κουλτούρας, μιας κουλτούρας που ξέφυγε από το πεζοδρόμιο, πέρασε στις μεγάλες αλυσίδες καταστημάτων, τρύπωσε στις πασαρέλες των μεγαλύτερων οίκων παγκοσμίως, επανεφευρέθηκε και μέχρι σήμερα εξακολουθεί να εξελίσσεται ασταμάτητα, διαμορφώνοντας ολόκληρες κουλτούρες. Το T-shirt είναι πλέον σύμβολο και statement, είναι πέρα και πάνω από τις τάσεις της μόδας.  

Τα τελευταία χρόνια πολλά ελληνικά brands έχουν μπει δυναμικά στην κούρσα του T-shirt. Ξεχωρίζουμε τρία αθηναϊκά που έχουν πάρει την υπόθεση πολύ σοβαρά για αυτό και οι δουλειές τους ξεχωρίζουν από τα tees των αλυσίδων καταστημάτων με τα τυποποιημένα τσιτάτα και τα prints που ξεπερνιούνται εν ριπή οφθαλμού. Ας τα γνωρίσουμε μέσα από τις ταυτότητές τους, όπως τις υπογράφουν οι δημιουργοί τους. 

TheYawnChoker 

TheYawnChoker
TheYawnChoker

«Όπως τόσες πολλές υποκουλτούρες, έτσι και τα ανεξάρτητα brand επιβιώνουν κυρίως από την εσωτερική στήριξη, από την αφοσίωση εκείνων που θέλουν να συνεχίσει η φλόγα τους να καίει και να κάνουν θόρυβο. Όταν ένα subculture brand γεννιέται λοιπόν, οφείλει να πετύχει μια χρυσή τομή ανάμεσα στο κέρδος, την ποιότητα και την αυθεντικότητα. Αν πάει ένα τσικ παραπέρα από τη μία πλευρά ρισκάρει να γίνει μη βιώσιμο, αν πάει από την άλλη θα φανεί άπληστο ή φθηνό. 

Μετακομίζοντας από τη Βυρηττό όπου η street σκηνή είναι αν όχι απλά μονότονη, σχεδόν απούσα, στην Αθήνα, μια πόλη που θεωρείται οικονομικά ασταθής, γεννήθηκε το TheYawnChoker. Μία παιδική συνήθεια και η σύγκρισή της με τις σύγχρονες καθημερινές ανησυχίες είναι αυτό που υπονοεί το essence του brand: πνίξε τη βαρεμάρα! 

TheYawnChoker
TheYawnChoker

Σκοπός μας δεν είναι μόνο να φτιάχνουμε merchandise, αλλά επίσης να σπάσουμε την ομοιογένεια, να δημιουργήσουμε κοινότητες και να στηρίξουμε τη φάση και από εκεί και πέρα να το αφήσουμε να ρολάρει. 

TheYawnChoker
TheYawnChoker

Πιστεύουμε πραγματικά ότι η ιδέα ενός ατόμου μπορεί να διαδοθεί μόνο με την βοήθεια της κοινότητας, συνεπώς το κάνουμε για την κουλτούρα και το κάνουμε λόκαλι. Από τους ράφτες μας, μέχρι τα καταστήματα διάθεσης, όλες οι ιστορίες μας συνδέονται και συνάδουν ακριβώς με αυτό που εκπροσωπούμε». 

OHET CLOTHING

One Hundred Eighty Three (OHET)
One Hundred Eighty Three (OHET)

«Είμαστε η Ναννά και ο Νίκος, γραφίστες από την Αθήνα, και το όνομα μας προέρχεται από τα αρχικά του 183 στα αγγλικά (One Hundred Eighty Three).  Είναι το πρώτο νούμερο που γράφτηκε από Έλληνα σε τοίχους της Νέας Υόρκης, βοηθώντας έτσι να διαμορφωθεί η κουλτούρα του graffiti. Η δικιά μας σύνδεσή ήταν ότι το graffiti όπως και ο ρουχισμός για τους περισσότερους είναι τρόπος έκφρασης.

One Hundred Eighty Three (OHET)
One Hundred Eighty Three (OHET)

Το brand έχει ξεκινήσει σαν ιδέα από το 2016 αλλά μόλις φέτος καταφέραμε να ξεκινήσουμε την παραγωγή. Ψάχνοντας την ιδέα ανακαλύψαμε ότι υπάρχουν πάρα πολλά ελληνικά brands καθώς και παγκόσμια, αφού το streetwear πλέον έχει ενταχθεί στην παγκόσμια μόδα. Έτσι, καταλάβαμε πως έπρεπε να ξεχωρίσουμε κάπως. Στόχος μας εξαρχής λοιπόν ήταν η μοναδικότητα στα σχέδια, αλλά κυρίως η ποιότητα. 

One Hundred Eighty Three (OHET)
One Hundred Eighty Three (OHET)

Εστιάσαμε στο πανί, το ράψιμο και τις στάμπες ώστε να έχουν την καλύτερη δυνατή ποιότητα που υπάρχει στην ελληνική αγορά. Τα πανιά μας είναι 100% βαμβάκι, ραμμένα από την αρχή και οι στάμπες μεταξοτυπία, που σημαίνει totally handmade.

One Hundred Eighty Three (OHET)
One Hundred Eighty Three (OHET)

Έχοντας εμπνευστεί από το street culture και ό,τι συνεπάγεται αυτό, καθώς και παγκόσμια brands που πρεσβεύουν αυτή την ιδεολογία, θα έλεγε κανείς ότι αυτό καθορίζει  και το target group μας. Παρ' όλα αυτά, απευθυνόμαστε σε όλους υποστηρίζοντας  τη διαφορετικότητα, ο καθένας μπορεί να φορέσει τα ρούχα μας όπως θέλει, εκφράζοντας το δικό του μοναδικό στυλ και άποψη. Φτιάχνουμε τα ρούχα που πρώτα εμείς θα βάζαμε στην ντουλάπα και στη ζωή μας». 

ME THEN (SS’18 “Kaputt”)

ME THEN SS’18 “Kaputt”
ME THEN SS’18 “Kaputt”

«Το ΜΕ ΤΗΕΝ είναι ένα brand που ζει και αναπνέει στην Αθήνα του τώρα. Ένα brand που επηρεάζεται από τους ανθρώπους, τα τραγούδια, τις αρχιτεκτονικές φόρμες, τα ηλιοβασιλέματα. Μερικές από τις σκέψεις και τις εικόνες που μας οδήγησαν στην ολοκλήρωση της καλοκαιρινής μας συλλογής.

ME THEN SS’18 “Kaputt”
ME THEN SS’18 “Kaputt”

Η λέξη ΕΠΟΣ, που από μία καθημερινή αναφορά στο λεξιλόγιό μας, πήρε θέση στην γκαρνταρόμπα μας. Η ανάγκη για λίγη αγάπη ακόμα, το τέλος, η αρχή. Ξανά και ξανά.

ME THEN SS’18 “Kaputt”
ME THEN SS’18 “Kaputt”

Τα καλοκαίρια θα έπρεπε να διαρκούν περισσότερο. Οι τελευταίες βουτιές, στις αρχές του Σεπτέμβρη, δεν θα είναι το τέλος. Οι βόλτες με φως, τα ασιδέρωτα ρούχα, η άμμος στις σελίδες των βιβλίων, ο λεκές από το αντηλιακό. Οι ελπίδες και τα όνειρα, τα αυθόρμητα χαμογέλα, δεν τελειώνουν. Τα θαλασσινά και το καρπούζι στο τραπέζι το μεσημέρι από τις 4μμ και μετά. Όλα από την αρχή, ξανά και ξανά. 

ME THEN SS’18 “Kaputt”
ME THEN SS’18 “Kaputt”

Φιλιά μακροβούτια, έρωτες ωκεανοί και αγκαλιές σα θάλασσες που αδιαφορούν για άλλες εποχές, για όσα έρθουν. Θα έπρεπε να είμαστε ευτυχισμένοι. Ναι; Όχι μόνο το καλοκαίρι.  Ναι;»

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

KALOGIROU
H Kalogirou γύρισε την ωραιότερη διαφήμιση του καλοκαιριού
Back to top