Mήπως έρχεται το άδοξο τέλος της Victoria’s Secret (και μήπως είναι για καλό);

Mήπως έρχεται το άδοξο τέλος της Victoria’s Secret (και μήπως είναι για καλό);

Τι ακριβώς συμβαίνει με την πιο γνωστή μάρκα εσωρούχων στον κόσμο;
  • A-
  • A+

Τι σου έρχεται στο μυαλό όταν ακούς πως οι ΗΠΑ έχασαν περίπου ένα δισεκατομμύριο δολάρια από την παγκόσμια οικονομία τους κατά την διάρκεια προβολής ενός συγκεκριμένου τηλεοπτικού γεγονότος; Τι μπορεί να έβλεπαν όλοι αντί να δουλεύουν; Το Superbowl; Την ορκωμοσία του Obama; Το φινάλε του Game of Thrones;  Όλοι πολύ λογικοί συλλογισμοί, όμως προφανώς υποτιμάς την δύναμη μίας όμορφης γυναίκας με σέξι εσώρουχα.

Το Victoria’s Secret Fashion Show έχει χαρακτηριστεί τα πάντα από το «πιο σημαντικό γεγονός στην ιστορία του underwear fashion» μέχρι και την «προσωποποίηση του καπιταλισμού», είναι το όνειρο και ο στόχος κάθε ανερχόμενου μοντέλου, προκαλεί θύελλα συζητήσεων και σχολίων στα παγκόσμια media κάθε χρόνο με τις δίαιτες και τις γυμναστικές των «αγγέλων» να αναδημοσιεύονται κάθε δέκα δευτερόλεπτα, κοστίζει περίπου 20 εκατομμύρια δολάρια για να διεξαχθεί, έχει φιλοξενήσει θρυλικές γυναίκες της μόδας όπως η Giselle, η Naomi και η Tyra και πλέον φαίνεται πως όχι απλώς είναι αδύναμο, άλλα πεθαίνει. Μαζί με ολόκληρο το brand, αργά και βασανιστικά.

«Έχει γίνει game over,» δήλωσε ο οικονομικός αναλυτής  Randal Konik από την εταιρία Jeffries, αφού εξέτασε τα ποσοστά της Victoria’s Secret σε σχέση με την παγκόσμια βιομηχανία εσωρούχων και επισήμανε την καθοδική πορεία της μάρκας σε ζήτηση και μερίδιο αγοράς. Οι κακοί οιωνοί έγιναν αισθητοί στον κόσμο του διαδικτύου όταν γνωστοποιήθηκε η δυσκολία του brand να ξεπουλήσει ακόμα και εκπτωτικά προϊόντα σε περιόδους καταναλωτικής άνθησης όπως τα Χριστούγεννα και το καλοκαίρι. 

View this post on Instagram

Last night’s party = this morning’s scroll.

A post shared by Victoria's Secret (@victoriassecret) on

Για αρκετό καιρό, η εφηβική συλλογή Pink ήταν το μόνο φωτεινό σημείο που «έσωζε» την εταιρία, όμως πλέον φαίνεται πως και εκεί υπάρχει μεγάλο πρόβλημα και πλέον βρίσκεται σε μειονεκτική θέση, κυρίως εξαιτίας της Aerie, το sub-brand της American Eagle που σχεδιάζει εσώρουχα για ηλικίες 15-20 και φαίνεται κλέβει το κοινό της Pink με ρυθμούς ραγδαίους.

Λίγο μετά την βιντεοσκόπηση του φετινού Victoria’s Secret Fashion Show, το περιοδικό Vogue δημοσίευσε μία εκτενέστατη συνέντευξη του γενικού manager πωλήσεων Ed Razek, κατά την διάρκεια της οποίας ο 70χρονος ερωτήθηκε τους λόγους για τους οποίους η μάρκα δεν συμπεριλαμβάνει plus size και τρανς μοντέλα.

«Προσπαθήσαμε να κάνουμε μία πασαρέλα με plus size κοπέλες το 2010, σε συνεργασία με την αδερφική εταιρία μας Lane Bryant,» δήλωσε. «Κανένας δεν ενδιαφέρθηκε και κανείς δεν θα ενδιαφερθεί και σήμερα. Όσο για το αν πρέπει να βάλω τρανς μοντέλα στο show, όχι. Όχι δεν νομίζω ότι χρειάζεται να βάλω. Αυτή η πασαρέλα είναι ουσιαστικά μία φαντασίωση. Πρόκειται για ένα 45λεπτο television special και τίποτα άλλο».


Όπως ήταν αναμενόμενο στην εποχή των social media, τα λόγια του έγιναν γνωστά σε ένα ευρύ κοινό σχεδόν αμέσως και οι αρνητικές αντιδράσεις ξεκίνησαν να πέφτουν βροχή. Γνωστές προσωπικότητες όπως η τραγουδίστρια Halsey και το μοντέλο-παρουσιάστρια Tess Holiday εξέφρασαν την απογοήτευσή τους στους προσωπικούς τους λογαριασμούς, ενώ ακόμα και μοντέλα που περπάτησαν στην φετινή πασαρέλα όπως η Kendall Jenner, άδραξαν την ευκαιρία για να εκφράσουν την υποστήριξη των τρανς δικαιωμάτων.

View this post on Instagram

‪💕🦋💕 @GLSEN - glsen.org‬

A post shared by halsey (@iamhalsey) on


Ο Rezek δεν είχε άλλη επιλογή από το να ζητήσει δημοσίως συγγνώμη από τον λογαριασμό της εταιρίας στο twitter, υπογραμμίζοντας πως έχουν υπάρξει τρανς μοντέλα που έλαβαν μέρος στα castings, όμως δεν κατάφεραν να περάσουν στην επόμενη φάση, όπως και πολλές άλλες κοπέλες.

Η ολοκληρωμένη δήλωσή του:

 

 

Η προσπάθειά του να «μπαλώσει» την ζημιά ήταν επιεικώς βαριεστημένη και δεν φάνηκε να βοηθάει την δημοτικότητα του VSFS, το οποίο προβλήθηκε από το κανάλι ABC και συγκέντρωσε μόλις 3.27 εκατομμύρια θεατές, τα χαμηλότερα νούμερα τηλεθέασης στην ιστορία της διοργάνωσης.  Μερικές ημέρες αργότερα, η CEO της εταιρίας Jan Singer υπέβαλε επισήμως την παραίτησή της.

Είναι λοιπόν πασιφανές πως το άλλοτε μεγαθήριο της αγοράς εσωρούχων έχει πάρει για τα καλά την κάτω βόλτα. Τι ακριβώς φταίει;

Σύμφωνα με το The Cut, ένα μεγάλο μέρος πρώην πελατών υποστηρίζει πως ο καταστροφικός παράγοντας είναι η πτώση της ποιότητας των προϊόντων σε συνδυασμό με τις τιμές που εξακολουθούν να είναι υψηλές. Άλλοι πιστεύουν πως η επιμονή της μάρκας να παρουσιάζει κάθε χρόνο ένα παρόμοιο concept οδήγησαν τους περισσότερους σε έλλειψη ενδιαφέροντος και τρομερής βαρεμάρας.

Η fashion editor Robin Givhan έγραψε μία κριτική για την φετινή πασαρέλα για την Washington Post και ανέφερε τα εξής:

«Θα περίμενε κανείς πως η Victoria’s Secret θα είχε φροντίσει ώστε το show τους να είναι φρέσκο και να σε μαγνητίζει. Μόνο έτσι θα μπορούσα να δικαιολογήσω το ενοχλητικό τους πείσμα να μην αλλάξουν καθόλου την μέθοδο marketing που υιοθέτησαν τόσα χρόνια πριν. Αντιθέτως, το αποτέλεσμα ήταν ένα catwalk με μοντέλα που δεν μπορούσες να ξεχωρίσεις το ένα από το άλλο να ανεβοκατεβαίνουν το runway σαν σκουριασμένα cowgirls που στέλνουν φιλάκια στο κοινό. Δεν έχει σημασία πόσα ζευγάρια από φτερά αγγέλου ή πολύχρωμα αλεξίπτωτα θα δούμε. Η Victoria’s Secret εξακολουθεί να πουλάει σουτιέν και βρακάκια. Και δεν το κάνει καθόλου σωστά».

Μία άλλη οπτική γωνία που επίσης δεν βοηθάει καθόλου το brand είναι η έλλειψη διαφορετικότητας στα μοντέλα που διαλέγει και η σχεδόν παιδιάστικη επιμονή της να αναδεικνύει έναν συγκεκριμένο σωματότυπο, παρουσιάζοντάς τον όχι μόνο ως πρότυπο αλλά ως εκείνον που αξίζει να θεωρείται η «απόλυτη φαντασίωση».

Στην εποχή όπου κινήματα όπως το #MeToo και το body positivity προωθούν την γυναικεία χειραφέτηση και τον πανηγυρισμό της διαφορετικότητας, κάποιος μπορεί εύκολα να αναρωτηθεί ποιο ακριβώς το νόημα μιας εταιρίας όπως η Victoria’s Secret, η οποία έχει γίνει συνώνυμη με εξαντλητικές δίαιτες και γυμναστικές, ψεκάζει με body paint τα μοντέλα της ώστε να μην υπάρχει ίχνος κυτταρίτιδας, ραγάδας ή ουλής και μόλις φέτος γιόρτασε την συμμετοχή του πρώτου μοντέλου από τις Φιλιππίνες στο φαντασμαγορικό catwalk.

View this post on Instagram

“BE HIS PEACE” Me: 👅 cc: @jstlbby

A post shared by SAVAGE X FENTY BY RIHANNA (@savagexfenty) on

Ενώ το μεγαλύτερο μέρος της βιομηχανίας της μόδας φαίνεται να συμμορφώνεται με τα νέα δεδομένα, περιλαμβάνοντας νούμερα plus size, καμπάνιες με μοντέλα όλων των εθνικοτήτων και μεγεθών και πασαρέλες με πρωταγωνιστή τον ακτιβισμό και το diversity, η Victoria’s Secret μοιάζει σαν να έχει μείνει τραγικά πίσω, απασχολημένη με το να επαναπαύεται στις δάφνες της και δίχως να το έχει καταλάβει πως οι καιροί έχουν αλλάξει.

Εφόσον λοιπόν αρνείται να συμμορφωθεί με την εποχή και αντί να συνεχίσει να προβάλει ένα μη υγιές πρότυπο ως παράδειγμα προς μίμηση, μήπως θα ήταν καλό να εξασθενίσει;

Δειτε επισης

ΣΧΕΤΙΚΑ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Ο Demetrios σχεδιάζει τα πιο παραμυθένια νυφικά που έχεις δει
Back to top