Πρέπει να μιλήσουμε για τα κοστούμια της σειράς The Marvelous Mrs. Maisel

Είναι το κάτι άλλο και στην δεύτερη σεζόν

Σε περίπτωση που δεν έχεις ακόμα δει το The Marvelous Mrs. Maisel, σου συστήνουμε ανεπιφύλακτα να βρεις τρόπο και να το βάλεις στην ζωή και στην οθόνη σου.

Αν αγάπησες ποτέ τα Gilmore Girls τότε σίγουρα γνωρίζεις την σεναριογράφο και παραγωγό Amy Sherman Palladino, η οποία αυτήν την φορά ταξιδεύει στην δεκαετία του '50 και ακολουθεί την ζωή της Midge, μία εύπορης γυναίκας με δύο παιδιά που αναγκάζεται να αντιμετωπίσει με χιούμορ το γεγονός πως ο άντρας της αποφασίζει να την εγκαταλείψει για την γραμματέα του. Ω ναι, αυτό το κλισέ που δεν έχει γίνει κλισέ χωρίς λόγο. Η Μidge ξαφνικά πρέπει να βρει δουλειά, να διατηρήσει το κοινωνικό status της, να μετακομίσει πίσω στο σπίτι των γονιών της και μέσα σε όλα αυτά να κυνηγήσει το εντελώς άπιαστο για την εποχή και το φύλο της όνειρο της κωμωδίας stand up. Η πρώτη σεζόν συνοδεύτηκε από διθυραμβικές κριτικές και βραβεία και η συνέχεια της ιστορίας κυκλοφόρησε πριν μερικές ημέρες από το Amazon.

Ένα από τα στοιχεία που κάνουν το Marvelous Mrs. Maisel τόσο πετυχημένο είναι η χρήση και η επιλογή των κοστουμιών, τα οποία όχι μόνο είναι εξαιρετικά σχεδιασμένα αλλά αναβιώνουν μία ολόκληρη εποχή  με τον πιο πειστικό και εντυπωσιακό τρόπο.
Φούστες pencil, πολύχρωμα καπέλα, παλτό swing και ψηλόμεσα παντελόνια, ντεκόρ που θυμίζει το στιλ του ιστορικού designer εσωτερικών χώρων Dorothy Draper και χαρακτηριστικά χτενίσματα είναι όλα όσα δίνουν τον κατάλληλο τόνο και ζωντανεύουν τον στυλάτο κόσμο της πρωταγωνίστριας Midge Maisel.

Η costume designer Donna Zakowska μελέτησε γυναίκες όπως την Audrey Hepburn και την Grace Kelly ως σημεία αναφοράς για την γκαρναρόμπα της Midge, τονίζοντας πως από την στιγμή που εκείνη εμφανίστηκε στην σκηνή φορώντας το μαύρο φόρεμα με τις πέρλες στο φινάλε της πρώτης σεζόν, o χαρακτήρας της άφησε πίσω την ζωή της νοικοκυράς και μετατράπηκε σε κανονική performer με αυτοπεποίθηση.

Στην δεύτερη σεζόν, η Midge ταξιδεύει στο Παρίσι και στα Όρη Κατσκιλ με την οικογένειά της και φυσικά επιβάλλεται να έχει τα πιο ταιριαστά σύνολα για τους νέους προορισμούς της.
«Η Midge αφήνει την ζωή της νοικοκυράς πίσω της σιγά- σιγά και τελικά επισκέπτεται το Παρίσι για πρώτη φορά, φορώντας την δική της εκδοχή του γαλλικού couture,» είχε να δηλώσει η Zakowska.

Παλιά τεύχη της γαλλικής Vogue και βιβλία από Γάλλους φωτογράφους της εποχής ήταν τα βασικά αντικείμενα έρευνας που καθόρισαν τα χρώματα των ρούχων: «Η χρωματική παλέτα της Γαλλίας ήταν κάπως πιο σκοτεινή από εκείνη της Αμερικής του ’50. Η Midge και ο πατέρας της ψάχνουν την Rose, μητέρα και σύζυγο, η οποία έχει δραπετεύσει στο Παρίσι ως ένδειξη διαμαρτυρίας και η γκαρνταρόμπα της έχει αλλάξει, με κυρίαρχο χρώμα το βαθύ μωβ. Έρχεται σε μεγάλη αντίθεση με τα ρούχα της Midge που αποτελούνται από παστέλ με έναν ρομαντικό τόνο, απαλά μπλε, γκρι και ρόζ. Εκείνη μας θυμίζει κάτι από Μαρία Αντουανέτα,» μας εξηγεί η ίδια.

Courtesy of Amazon

Η πλοκή της δεύτερης σεζόν επίσης οδηγεί την οικογένεια σε παραθαλάσσιες διακοπές στα Όρη Κατσκιλ (δημοφιλής καλοκαιρινός προορισμός της εποχής), όπου η Zakowska ασχολήθηκε για πρώτη φορά με τα prints και τα πατρόν για τα ρούχα της Midge, με ζωηρά χρώματα και πιο κοντό μήκος στις φούστες και τα σορτς της.

Nicole Rivelli/Courtesy of Amazon

Η Zakowska σχεδιάζει μόνη της περίπου το 90% των καπέλων της σειράς, βρίσκει vintage τσάντες και παπούτσια online για κάθε έναν από τους χαρακτήρες και έχει διορίσει μία γυναίκα από την Γαλλία που της ράβει εσώρουχα ακριβώς ίδια με τα αντίστοιχα της εποχής. Υπολογίζει επίσης πως έχει ντύσει περίπου 5000 κομπάρσους, εκτός από τους πρωταγωνιστές.

Η δημιουργία των κοστουμιών της δεύτερης σεζόν χρειάστηκε, εκτός από την ίδια, ένα προσωπικό από 25 μοδίστρες και μόδιστρους και περίπου 12 εβδομάδες προετοιμασίας.

Nicole Rivelli/Courtesy of Amazon

Υπεύθυνος για την επαναφορά της δεκαετίας του 1950 στο περιβάλλον ήταν ο θρυλικός production designer Bill Groom, ο οποίος χρησιμοποίησε την μνήμη του ως το βασικό σημείο αναφοράς για να προχωρήσει. Ήταν μόλις 9 ετών την εποχή μέσα στην οποία διαδραματίζεται η ιστορία του Marvelous Mrs. Maisel όμως από ότι φαίνεται, θυμάται τα πάντα!

Courtesy of Amazon

Μετά από εξονυχιστική έρευνα μέσα από περιοδικά, βιβλία και παλιά φωτογραφικά αρχεία, ο Groom δηλώνει πως σκοπός του ήταν να αποφύγει τα κλισέ που έχουμε δει σε άλλες ταινίες οι οποίες έχουν προσπαθήσει να αποδώσουν το bohemian Παρίσι του ’50. Δεν τον ενδιέφεραν τα πλάνα από τον πύργο του Eiffel ή την Αψίδα του Θριάμβου και τα λοιπά τουριστικά αξιοθέατα, καθώς επιθυμούσε να προκαλέσει μία αίσθηση στον θεατή του πώς θα ήταν αν πραγματικά έμενε στο Παρίσι του τότε.

Τα σκηνικά και τα κοστούμια συγχρονίστηκαν με τον πιο αρμονικό τρόπο.
«Τα χρώματα του Groom τείνουν προς τον ρεαλισμό, ενώ τα δικά μου χρώματα προς τον μαγικό ρεαλισμό και έτσι φαίνεται πως βρίσκουμε μία άριστη ισορροπία,» λέει η Zakowska. «Εγώ έχω μία πιο έντονη προσωπικότητα, εκείνος είναι πιο ήρεμος και ήπιος.»


Για παράδειγμα, ο Groom διάλεξε ένα ροζ χαλί για το δωμάτιο του ξενοδοχείου στα Όρη Κατσκιλ και η Midge μπαίνει μέσα φορώντας ένα κλασικό Mamie Eisenhower ροζ παλτό.
«Συνειδητοποιούμε πως κάποιοι μαγικοί χρωματικοί συνδυασμοί μπορούν να συμβούν τυχαία.»

Courtesy of Amazon

Μία ακόμα πρόκληση των δυο τους ήταν το να γίνει προφανής η μετάβαση από τα 50s στα 60s και κυρίως στα ρούχα της Midge, κάτι που επιτεύχθηκε με υπέροχο color blocking, πολλά καλσόν και αξιοπρόσεχτα ρολόγια.

Είμαστε έτοιμοι για binge watching!