Ντύσου νύφη στην Αθήνα της κρίσης

Μια σχεδιάστρια νυφικών βρίσκει τη λύση

Η Τέτη Χαρίτου είναι σχεδιάστρια μόδας και γέννημα θρέμμα της κρίσης. Άνοιξε το ατελιέ της στο Κολωνάκι μόλις πριν έναν χρόνο. Από τότε δεν έχει σταματήσει να ασχολείται με τον γάμο και την βάφτιση. Στο κάτω κάτω γάμοι δεν θα σταματήσουν να γίνονται. Ίσως με λιγότερους καλεσμένους και με όχι τόσο φανταχτερές δεξιώσεις αλλά όσο υπάρχει αγάπη σ' αυτή την πόλη υπάρχει και τρόπος.

n

Μπαίνοντας στο ατελιέ της, βλέπω ένα σαλόνι σαν κλεμμένο κοριτσίστικο όνειρο, γεμάτο καθρέφτες, περιοδικά μόδας και φυσικά νυφικά. «Ήταν το σπίτι μου» , με προλαβαίνει, «το μετέτρεψα σε ατελιέ πριν ένα χρόνο». Χαμογέλασα. Κατηγορούμε την κρίση για πολλά δεινά αλλά μερικές φορές η ίδια κάνει θαύματα. Σε μαθαίνει να προσαρμόζεσαι, να συμβιβάζεσαι και να αντέχεις. Η μόδα μάλλον κάνει το ίδιο. Εντάσσεται στον χωροχρόνο προσαρμοσμένη στις αυστηρές κοινωνικές επιταγές. Γιατί αλλιώς δεν θα μπορέσει να επιβιώσει. «Πιστεύω πως η κρίση γεννάει ευκαιρίες, αλλάζει σκέψεις, τάσεις και πρακτικές», λέει η Τέτη. Στο εμπορικό κομμάτι μάλλον η κρίση κάνει τα πράγματα πιο ανταγωνιστικά. Ίσως και πιο δίκαια. «Η καταναλωτική παιδεία αλλάζει και ο πελάτης γίνεται πιο απαιτητικός στις επιλογές του. Μπορεί πλέον να ξεχωρίσει την υψηλή ποιότητα, γεγονός που εγώ προσωπικά θεωρώ αρκετά καλό καθώς τελικά επικρατούν εκείνα τα πράγματα που αξίζουν και όχι παροδικές ανούσιες και ανάξιες τάσεις.»

n

Όσο για το πώς βλέπει η ίδια τη μόδα; «Είναι ένας ζωντανός οργανισμός, κάνει κύκλους και αλλάζει συνεχώς. Η μόδα δεν πεθαίνει, απλά συνεχώς μεταλλάσσεται ακολουθώντας πιστά την κάθε εποχή για να ομορφαίνει τη ζωή μας».

Η μόδα ήταν κάτι που πάντα αγαπούσε: «Πάντα μου άρεσε η αρχιτεκτονική του σώματος. Έβλεπα το ρούχο σαν μια μορφή γλυπτικής πάνω στο ανθρώπινο σώμα. Η έμπνευση, η σύλληψη της ιδέας, η σχεδίαση, μέχρι και η υλοποίηση ενός ρούχου, είναι κάτι που με ιντρίγκαρε».

Παρόλο όμως που σπούδασε οικονομικά και δημόσιες σχέσεις, η μόδα δεν έπαψε να την ενθουσιάζει. «Έγινα σχεδιάστρια εξαιτίας της κρίσης, γιατί σκέφτηκα πως κανείς πια δεν είναι σίγουρος για τίποτα. Άρα ας κάνουμε ό,τι μας αρέσει. Ξεκίνησα μέσα στην κρίση να δουλεύω διαμορφώνοντας το σπίτι μου σε ένα μικρό ατελιέ. Στην αρχή δούλευα με φίλους και γνωστούς. Συγκεκριμένα, το πρώτο μου design ήταν ένα νυφικό μιας πολύ καλής μου φίλης. Αυτό ήταν και το βάπτισμά μου στον χώρο της μόδας».

image

Τα νυφικά της είναι δημοφιλή γιατί είναι “value for money” λέει. «Βλέποντας τα σχέδια, την ποιότητα των υφασμάτων, τη χειροποίητη δουλειά, ο πελάτης το καταλαβαίνει. Επίσης όλα μας τα ρούχα ράβονται “sur measure”, δηλαδή, κάθε τι είναι κατά παραγγελία σχεδιασμένο γι' αυτήν που θα το φορέσει».

Και το καλύτερο; Τα νυφικά της είναι έτσι σχεδιασμένα ώστε να μπορούν να φορεθούν και μετά το γάμο. «Όταν ξεκίνησα να σχεδιάζω νυφικά και γαμπριάτικα κουστούμια, σκεφτόμουν “μα γιατί κάτι τόσο όμορφο πρέπει να το βάλεις μόνο μία μέρα και μετά να το κρατήσεις στην ντουλάπα;”». Έτσι έφτιαξε κάποια νυφικά και κουστούμια σε αποσπώμενα κομμάτια, ώστε να μπορείς να πάρεις το μπούστο και να το φορέσεις με ένα τζιν ή να αφαιρέσεις κάποια σημεία του νυφικού και να το κάνεις ένα ωραίο μακρύ φόρεμα για επίσημες εκδηλώσεις.

image

Ούτως ή άλλως στο ατελιέ της Τέτης δεν θα βρεις μόνο παραδοσιακά νυφικά. Τα περισσότερα είναι σε μοντέρνα γραμμή, χωρίς φραμπαλά και τούλια. Η ίδια τα χαρακτηρίζει “chic minimal”. Το πιο extreme, πάλι, νυφικό που έχει φτιάξει ήταν για έναν γάμο στην παραλία. «Ήταν jumpsuit (ολόσωμη φόρμα) όλο δαντέλα κηπούρ, η οποία κατέληγε σε κοντή ζιπ κιλότ. Πάνω σ' αυτό είχαμε βάλει μια ολομέταξη διάφανη φούστα από μουσελίνα για να την βάλει στην εκκλησία, η οποία αφαιρέθηκε μετά στην δεξίωση».

n

Τρεις λέξεις: παραλία, δαντέλα και ζιπ κιλότ και αμέσως η ιδέα του γάμου παίρνει άλλο χρώμα. Μάνα ράψου.