Tα μπουγαδόνερα της μόδας

Λογαριασμός στο instagram αποκαλύπτει τις «κλεμμένες εμπνεύσεις» των διάσημων Οίκων και γίνεται σουρομάδημα

Αν ψάχνεις κάποιον που δεν φοβάται να τα βάλει με τους δυνατούς της βιομηχανίας της μόδας και να τους ξεμπροστιάσει σε κάθε στραβοπάτημά τους, τότε άνοιξε αμέσως το Instagram σου και ακολούθησε τους Diet Prada. Ο λογαριασμός δεν διστάζει να πάρει θέση απέναντι σε κάθε είδος ρατσισμού, αποκλεισμού μοντέλων λόγω διαφορετικότητας και κυρίως αντιγραφών, που πραγματοποιούν τα μεγάλα ονόματα του χώρου.

Το νέο φόρεμα του οίκου Dior είναι υπερβολικά ίδιο με ένα Mad Carpentier του '52


Αριστερά:Chanel - 1991 Δεξιά:Blindness - 2018


Οι Diet Prada μετράνε πλέον περίπου 5 χρόνια ζωής, αλλά μόλις το φθινόπωρο του 2017 έγιναν γνωστά τα ονόματα των ανθρώπων πίσω από τον «διαδικτυακό φύλακα» του διαδικτύου, όπως έχουν χαρακτηριστεί. Ο λόγος για τον Tony Liu και την Lindsey Schuyler, δύο 30χρονους σχεδιαστές –όχι μεγάλων οίκων–, οι οποίοι ξεκίνησαν το όλο εγχείρημα για πλάκα, απλά ως συνέχεια συζητήσεων που κάνουν έτσι κι αλλιώς οι δυο τους για τη μόδα, ενώ το μεγάλο μπαμ της διαδικτυακής τους καριέρας φαίνεται να έγινε αφότου η Naomi Campbell και η μακιγιέρ Pat McGrath τους εξύμνησαν σε ένα live μέσα από τον λογαριασμό Instagram της πρώτης.



Πλέον, η μεγάλη πλειοψηφία των γνωστών σχεδιαστών τούς ακολουθεί αλλά όχι λόγω της μεγάλης εκτίμησης που τους τρέφουν. Οι Diet Prada, με τη βοήθεια των πιστών ακολούθων τους, «dieters», έχουν υποδείξει τα σφάλματα πολλών οίκων, με αποτέλεσμα πολλοί να αναγκάζονται να απολογηθούν ή/και να αποσύρουν προϊόντα και κατ’ επέκταση να αντιμετωπίσουν τον λογαριασμό ως εχθρό τους.

Αριστερά:Gucci - Μάιος 2018 Δεξιά:Moschino - Ιανουάριος 2019


YSL - 1990/Stella McCartney - 2011/YSL - 2018/Oscar de la Renta - 2019


Η μεγαλύτερη, ίσως, νέμεσή τους μπορεί να θεωρηθεί ο οίκος Dolce & Gabbana και ακόμα περισσότερο ο ίδιος ο Stefano Gabbana. Η κόντρα τους ξεκίνησε, όπως με όλους τους άλλους, από επισήμανση αντιγραφών που φαίνεται να έχει κάνει ο γνωστός οίκος –ανάμεσά τους και αντιγραφές ρούχων των Diet Prada–, αλλά έφτασε στο αποκορύφωμά της τον περασμένο Νοέμβρη. Τότε, ένα διαφημιστικό σποτ του οίκου για το σόου του στη Σαγκάη θεωρήθηκε άκρως ρατσιστικό και στερεοτυπικό και οι Diet Prada δεν δίστασαν να στηρίξουν αυτή την άποψη, με ένα αιχμηρό post τους.

Ο οίκος πήρε το σλόγκαν των Diet Prada και ανέβασε την τιμή 12 φορές πιο πάνω




Αποτέλεσμα αυτού ήταν ο Stefano Gabbana να αντιδράσει όχι με τον πιο ψύχραιμο τρόπο και να δυσχεράνει κι άλλο τη θέση του, ανταλλάσσοντας προσωπικά μηνύματα στο Instagram με τον Michael Atranova, ο οποίος υποστήριξε τους Diet Prada. Σε αυτά ο σχεδιαστής αναφέρεται σε ό,τι έγραψε ο λογαριασμός ως «fake news», αρνείται ότι το βίντεο είναι ρατσιστικό και το χαρακτηρίζει ως «φόρο τιμής» προς την Κίνα, ενώ όταν ο Michael τον ρωτάει γιατί το βίντεο διαγράφηκε από τα κινεζικά social media του οίκου, αφού δεν το θεωρούν ρατσιστικό, εκείνος απαντάει ότι ο λόγος είναι πως «το γραφείο του είναι τόσο χαζό, όσο είναι και οι Κινέζοι υπερόπτες», ότι θα αναφέρεται πλέον στις συνεντεύξεις του στην Κίνα ως «η χώρα των σκατών» και για φινάλε αναφέρεται στη χώρα ως «Κίνα Ανίδεη Βρωμερή Μαφία». Μετά από όλα αυτά, βέβαια, το σόου της Σαγκάη δεν πραγματοποιήθηκε ποτέ.



Ακόμα πιο πρόσφατα, στο στόχαστρο του λογαριασμού μπήκε και η Victoria’s Secret, αλλά και ο σχεδιαστής Hedi Slimane, για διαφορετικούς λόγους ο καθένας. Ο οίκος εσωρούχων κατηγορήθηκε από τους Diet Prada, μετά από μία σειρά καταγγελιών, ότι απέρριψε όλα τα τρανσέξουαλ μοντέλα, χωρίς πραγματικό λόγο, ενώ ο Slimane φαίνεται ότι στην νέα του στέγη, Celine, έχει στερέψει από ιδέες και απλά επαναλαμβάνει τα κομμάτια, που είχε δημιουργήσει κατά τα χρόνια του στον Yves Saint Laurent. Επιπλέον, δεν δίστασαν να σχολιάσουν και τη Vogue τόσο για το μπέρδεμα με τη δημοσιογράφο και ακτιβίστρια Noor Tagouri, την οποία το περιοδικό παρουσίασε λανθασμένα ως «το μοντέλο και ηθοποιό Noor Bukhari», όσο και για την αποκάλυψη ότι η ιστοσελίδα τους χρεώνει 20.000$ όποιον σχεδιαστή/οίκο θέλει να συμπεριληφθεί στην στήλη «Runway».

Όταν ο Hedi Slimane αντιγράφει τον εαυτό του

 

 




Φαίνεται, βέβαια, ότι έχουν πλέον αποκτήσει και έναν διαδικτυακό εχθρό, με πολύ λιγότερους ακολούθους από τους δικούς τους 1,1 εκατομμύρια. Ο λόγος για τον λογαριασμό Diet Ignorant, ο οποίος χαρακτηρίζει τους Diet Prada ως παράλογους, καθώς θεωρεί ότι ονομάζουν απλές αναπόφευκτες ομοιότητες ως εσκεμμένες αντιγραφές, αλλά και τους κατηγορεί ότι στοχοποιούν αποκλειστικά και μόνο συγκεκριμένους οίκους. Αξίζει, φυσικά, να σημειωθεί ότι οι ίδιοι οι Diet Prada πιστεύουν πως πίσω από τον λογαριασμό κρύβεται ο Stefano Gabbana.







Μετά, ωστόσο, από την αποκάλυψη των ονομάτων πίσω από τον λογαριασμό, οι Diet Prada έχουν αρχίσει να αποκτάν κάποιους «συμμάχους» εντός του χώρου. Συγκεκριμένα, οι οίκοι Prada και Gucci τους πλήρωσαν για να παρευρεθούν σε σόου τους, ενώ ο δεύτερος και για να καλύψουν το event στα social media του. Αυτό, βέβαια, έχει επιτρέψει σε πολλούς να τους κατηγορήσουν για πιο ευνοϊκή μεταχείριση απέναντι σε αυτούς τους οίκους, κάτι που ωστόσο δεν ισχύει, καθώς κατά καιρούς οι Diet Prada τους έχουν ασκήσει αρνητική κριτική, ακόμα και για σόου που πληρώθηκαν, για να παρευρεθούν.

Έλλειψη πολιτιστικής ορθότητας από τον οίκο Gucci


Κατηγορώντας τον οίκο Prada για blackface


Ποιο είναι, όμως, το πλάνο των δύο διαχειριστών του λογαριασμού για το μέλλον; Η Lindsey Schuyler απαντάει: «Να συνεχίσουμε να χτίζουμε αυτή την κοινότητα που έχει ενωθεί, για να στηρίξει την διαφάνεια και να την κάνει μία εποικοδομητική δύναμη. Πιστεύω ότι γινόμαστε γνωστοί, διότι έχουμε μία φωνή αυθεντικότητας. Αλλά αυτός είναι και ο λόγος που είναι πολύ δύσκολο να συνεργαστούμε με την οποιαδήποτε μάρκα. Γιατί ποιος είναι 100% αυθεντικός;». 

Το νυφικό Inbal Dror (δεξιά) είναι σχεδόν απόλυτα ίδιο με το Versace (αριστερά)


Yves Saint Laurent, Celine και Azzaro. Όλα φετινά. Όλα παρόμοια μεταξύ τους.