Μετά τον σάλο που ξέσπασε, ο οίκος μόδας Burberry ζητεί με ανακοίνωσή του συγγνώμη για τη hoodie με τον βρόχο στη λαιμόκοψη, που λανσαρίστηκε στην Εβδομάδα Μόδας του Λονδίνου.
«Ζητάμε ειλικρινά συγγνώμη για την αναστάτωση που προκαλέσαμε με ένα από τα προϊόντα μας που λανσάραμε στη runway συλλογή μας για το Φθινόπωρο / Χειμώνα » αναφέρει σε δήλωσή του στο CNN ο διευθύνων σύμβουλος του βρετανικού οίκου Μάρκο Γκομπέτι.
«Παρά το γεγονός ότι η έμπνευση για την μπλούζα αντλήθηκε από το ναυτικό στιλ που διακατέχει ολόκληρη τη συλλογή, ήταν απροπεπές από μέρους μας και κάναμε λάθος» πρόσθεσε.
Εντέλει, η μπλούζα αποσύρθηκε από τη συλλογή.
Όλα ξεκίνησαν από το μοντέλο Λιζ Κένεντι που είχε πάρει μέρος στην καμπάνια του οίκου αλλά είχε εκφράσει έντονα τη διαφωνία της με το εν λόγω ρούχο. Μάλιστα, ανέβασε και τις σχετικές φωτογραφίες στο Instagram της, γράφοντας:
«Η αυτοκτονία δεν είναι μόδα. Δεν είναι γκλάμορους και από τη στιγμή που το σόου αυτό είναι αφιερωμένο στην έκφραση των νέων, ξεσπάω. Ρικάρντο Τίσι και όλοι εσείς στη Burberry με ξεπερνάει το πώς μπορέσατε να παρουσιάσετε ένα βρόχο να κρέμεται από το λαιμό ως σχέδιο για να παρουσιαστεί στην πασαρέλα. Πώς μπόρεσε κάποιος να το παραβλέψει και να είναι εντάξει να το κάνει αυτό ειδικά σε μια σειρά που είναι αφιερωμένη στα νέα κορίτσια και τη νεολαία. Η νεολαία δεν μπορεί να μην επηρεαστεί! Για να μην αναφέρω την αύξηση των αυτοκτονιών σε παγκόσμιο επίπεδο. Να μην ξεχνάμε την τρομακτική ιστορία των λιντσαρισμάτων. Υπάρχουν εκατοντάδες τρόποι για να δέσεις ένα σκοινί και αυτοί επέλεξαν να το δέσουν έτσι σαν βρόχο, αγνοώντας εντελώς το γεγονός ότι κρέμεται γύρω από τον λαιμό. Ένα μπραντ μαζικής παραγωγής όπως η Burberry που τυπικά θεωρείται εμπορικό και κλασάτο δεν πρέπει να παραβλέπει αυτή την εμφανή ομοιότητα (με βρόχο). Νιώθοντας όπως ακριβώς τότε που αναγκάστηκα να αντιμετωπίσω μια εμπειρία με αυτοκτονία ενός συγγενικού μου προσώπου, θέλω επίσης να προσθέσω ότι (οι άνθρωποι της εταιρείας) κρέμασαν μια (μπλούζα) από το ταβάνι (προσπαθώντας να καταλάβουν την ομοιότητα) και γελούσαν με αυτό στα παρασκήνια (της επίδειξης). Ζήτησα τότε να μιλήσω σε κάποιο αλλά όλα κατέληξαν στο “είναι μόδα, κανένας δεν νοιάζεται για το τι γίνεται στην προσωπική σου ζωή, κράτα το για σένα”. Λοιπόν, συγγνώμη, αλλά είναι ένα θέμα που ξεπερνάει εμένα. Το θέμα δεν είναι αν αναστατώθηκα εγώ, εδώ υπάρχει ένα μεγάλο θέμα για ότι η μόδα κλείνει τα μάτια ή το τι κάνει για να κερδίσει προβολή. Ο συνδυασμός της αδιαφορίας και του λανθασμένου χειρισμού της κατάστασης. Ντρέπομαι που έλαβα μέρος στο σόου της Burberry. Δεν το ποστάρω αυτό για να δείξω έλλειψη σεβασμού στον σχεδιαστή ή στο brand, αλλά απλώς για να αναδείξω ένα θέμα στο οποίο έχω ιδιαίτερη ευαισθησία».