Οι Jonas Nyffenegger και Sebastien Mathys δημιούργησαν έναν λογαριασμό αφιερωμένο στο κιτς, το άκομψο, το άσχημο, που κυκλοφορεί στους δρόμους και τις πασαρέλες.
Όταν στο Instagram και γενικά στα social media έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε μόνο ό,τι θεωρείται ωραίο και «πρέπει» αμέσως να κάνουμε/αγοράσουμε και εμείς, δύο Ελβετοί έρχονται να κάνουν την διαφορά και να μας δείξουν ό,τι πιο άσχημο κυκλοφορεί αυτή τη στιγμή εκεί έξω. Ο λόγος για τους Jonas Nyffenegger και Sebastien Mathys, που δημιούργησαν έναν λογαριασμό αποκλειστικά αφιερωμένο στο κιτς, το άκομψο, το άσχημο, που κυκλοφορεί στους δρόμους και τις πασαρέλες.
Το
«Ugly Design» βρίσκει ρούχα, αξεσουάρ και κοσμήματα, που μας κάνουν να απορούμε τόσο για το ποιος σκέφτηκε να τα δημιουργήσει, όσο και για το ποιος λογικός άνθρωπος επιλέγει να τα φορέσει, έξω από τα πλαίσια του αστείου. Αυτός, εξάλλου, ήταν και εξαρχής ο σκοπός των δημιουργών του λογαριασμού, όχι μόνο να βρίσκουν πράγματα κακοφτιαγμένα ή/και αποκρουστικά, αλλά και που φαντάζουν παράλογα και εξωπραγματικά, γεννώντας ερωτήματα σε όποιον τα κοιτάει. Ο Nyffenegger, μάλιστα, είχε σχολιάσει τον περασμένο Σεπτέμβρη στην ιστοσελίδα The Paris Review: «Κάθε μέρα, βλέπουμε κάτι και σκεφτόμαστε, Θεέ μου, υπάρχει αυτό το πράγμα; Γιατί; Ποιος το έκανε; Σε κάνουν να αναρωτιέσαι από πού προήλθαν και ποιος θα σκεφτόταν να ενώσει αυτά τα δύο διαφορετικά σχήματα και να δημιουργήσει με αυτά ένα πράγμα (όπως μία τσάντα-μαρούλι)».
Οι ακόλουθοι τους κοντεύουν πλέον να αγγίξουν τους 270 χιλιάδες – ανάμεσα τους και οι
«Diet Prada» - και το περιεχόμενό του «Ugly Design» έχει θεωρηθεί από πολλούς το απόγειο του μαξιμαλισμού. Οι Nyffenegger και Mathys, πάντως, ομολογούν ότι αν και αρχικά μισούσαν όλα αυτά τα σχέδια, σήμερα έχουν γίνει οι μεγαλύτεροι φαν τους, με τον δεύτερο μάλιστα να έχει δηλώσει στο Artsy: «Βλέπω το άσχημο ως όμορφο. Θα έβαζα τα κλάματα, αν σταματούσαν να υπάρχουν σχεδιαστές του άσχημου, αν όλα όσα μας περιβάλλουν φαινόντουσταν ίδια».