Οι σκέψεις μιας πολυβραβευμένης συγγραφέως και το φινάλε του Game of Thrones
Μία εντυπωσιακή ανάλυση των συμβολισμών και των κρυφών νοημάτων του φορέματος της Σάνσα στο τελευταίο επεισόδιο Game of Thrones
Η αλήθεια είναι πως το τελευταίο επεισόδιο του Game of Thrones (και ολόκληρη η σεζόν, για να είμαστε απολύτως ειλικρινείς) άφησε μία πικρή γεύση στην πλειοψηφία των θεατών, οι οποίοι άλλα περίμεναν να δουν από τους ήρωες του Westeros όσο το φινάλε πλησίαζε και άλλα τελικά είδαν. Παρόλο λοιπόν που η κατάληξη του «παιχνιδιού» μάλλον μας απογοήτευσε, ένα συγκεκριμένο κομμάτι του επεισοδίου κατάφερε να ξεπεράσει τις προσδοκίες μας και αυτό είναι τα καταπληκτικά κοστούμια.
Η costume director Michele Clapton ήξερε πολύ καλά τι σχεδίαζε, χαρίζοντας στους βασικούς χαρακτήρες της σειράς ορισμένες από τις πιο θρυλικές τους εμφανίσεις, έτσι ώστε να τους θυμόμαστε σε όλη τους την δόξα. Ανάμεσα στο δερμάτινο φόρεμα της Daenerys, τα καινούρια ρούχα του Jon και το τελικό look της Arya πριν ξεκινήσει τις εξερευνήσεις της, ήταν πολλά τα στοιχεία που μας τράβηξαν την προσοχή. Όμως τίποτα δεν κατάφερε να είναι τόσο εντυπωσιακό όσο το φόρεμα της Sansa Stark λίγο πριν η οθόνη γίνει μαύρη και το GoT μας αποχαιρετήσει για πάντα.
Μετά από οχτώ σεζόν με τρομερές δοκιμασίες και φρικτές εμπειρίες, η Sansa έγινε επιτέλους βασίλισσα του Βορρά, όπως ακριβώς της άξιζε. Κατά την διάρκεια της στέψης της φόρεσε μία χειροποίητη τουαλέτα γεμάτη από κρυφά νοήματα και συμβολισμούς.
Ας ξεκινήσουμε με τα μανίκια, τα οποία ράφτηκαν με κόκκινα φύλα Weirwood, το μαγικό δένδρο που βρίσκεται στο Winterfell και έχει αποτελέσει το background για πολλές σημαντικές σκηνές της ίδιας αλλά και της υπόλοιπης οικογένειας. Σύμφωνα με την μυθολογία της ιστορίας, τα δένδρα αυτά φυτρώνουν μόνο στα δάση του Βορρά και αποτελούν σύμβολο του μέρους που γέννησε την Sansa και που η ίδια ήθελε τόσο πολύ να προστατέψει. Επίσης στα μανίκια μπορούμε να διακρίνουμε πτερύγια ψαριών, τα οποία αντιπροσωπεύουν τον οίκο Tully. Η μητέρα της Sansa, Catelyn Stark, ανήκε στον συγκεκριμένο οίκο πριν παντρευτεί τον πατέρα της και αυτός ήταν ο φόρος τιμής της κόρης της σε εκείνη. Λίγο συγκινητικό. Πού είσαι Cat να καμαρώσεις το βλαστάρι σου!
Πιο πάνω μπορούμε να παρατηρήσουμε μια λεπτή πανοπλία, ζωγραφισμένη με στοιχεία που μοιάζουν σαν ρίζες δέντρου. Μάλλον μία ακόμα αναφορά στο δάσος του Weirwood. Δεν είναι η πρώτη φορά που βλέπουμε την Sansa να φοράει στολή με πολεμικά στοιχεία, όμως σε αντίθεση με τις δερμάτινες λεπτομέρειες των προηγούμενων επεισοδίων που αντιπροσωπεύουν τη μάχη, αυτό το μεταλλικό κομμάτι συμβολίζει ένα νέο, ειρηνικό ξεκίνημα για τον Βορρά.
Γύρω από τον λαιμό της βρίσκεται ένας γιακάς κεντημένος με λύκους, εμφανής αναφορά στους υπόλοιπους Starks και τον οίκο τους. Και φυσικά το στέμμα της. Σε αντίθεση με τα χρυσά κοσμήματα που τοποθετούνται στους μονάρχες που αναλαμβάνουν τον θρόνο στο King's Landing, η Clapton έδωσε στην Sansa ένα ασημί, σιδερένιο στεφάνι που θυμίζει το γκρίζο έμβλημα των Starks και συμβολίζει το παγωμένο κλίμα του Βορρά.
Τέλος, τα μαλλιά της είναι ένα πανέξυπνο «κλείσιμο του ματιού» σε μία αληθινή βασίλισσα, την πρώτη Queen Elizabeth. Κατά τη διάρκεια της δικής της στέψης, η Elizabeth προτίμησε να έχει τα μαλλιά της ελεύθερα, ως σύμβολο αγνότητας. Κάτι τέτοιο θεωρήθηκε πράξη περιφρόνησης προς όσους δεν την θεωρούσαν πια παρθένα καθώς είχε κακοποιηθεί σεξουαλικά από την ηλικία των 14. Ήταν ο τρόπος της να δηλώσει πως εξακολουθεί να είναι αγνή και δεν θεωρεί τον εαυτό της ένοχο. Η εμφάνιση της Sansa είναι σχεδόν πανομοιότυπη και δηλώνει ακριβώς το ίδιο.
Long live the Queen λοιπόν!