Το σόου «Color Wave» στην Εβδομάδα Μόδας του Μιλάνου από τον Jean-Charles de Castelbajac και την United Colors of Benetton για την επόμενη άνοιξη
H United Colors of Benetton παρουσίασε το δεύτερο σόου μόδας της στην Εβδομάδα Μόδας του Μιλάνου. Εκεί μας σύστησε όσα θα δούμε την σεζόν Άνοιξη/Καλοκαίρι 2020, όπως τα οραματίστηκε ο καλλιτεχνικός διευθυντής της εταιρείας μόδας, Jean-Charles de Castelbajac.
Το σόου πραγματοποιήθηκε στην ιστορική πισίνα Piscina Cozzi. Ροζ, λιλά, γαλάζιο (τα «παστέλ του Bajac», όπως τα ονομάζει ο JCDC), μαρινιέρες και mix n’ match εμφανίσεις γέμισαν το κτήριο του ’30. Τα χαρακτηριστικά αυτά στοιχεία της Benetton συνδυάστηκαν με το κεντρικό θέμα του σόου «Color Wave», την θάλασσα. Τα μοντέλα ντύθηκαν σε όλες τις αποχρώσεις του μπλε: ναυτικό μπλε, μπλε του κοβαλτίου και ξεθωριασμένα μπλε δημιουργημένα από ορυκτές βαφές. Τα κομμάτια που πρωταγωνίστησαν; Άσπρα πουλόβερ και μάξι t-shirts με τα διαφημιστικά prints του Oliviero Toscani. «Ήθελα να δημιουργήσω μία έκθεση εν κινήσει, να δείξω ακόμα και στο πιο νεανικό κοινό την επαναστατική φύση της δουλειάς του Oliviero, η οποία αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της κληρονομιάς του εμπορικού σήματος της Benetton», σχολιάζει ο Jean-Charles de Castelbajac.
Πρόκειται για ένα σόου-φόρο τιμής στο denim, το κλασικό αλλά και σύγχρονο σήμα κατατεθέν την εταιρείας. Παράλληλα, αποτελεί και την «φωνή» του μηνύματος που ο Γάλλος σχεδιαστής θέλησε να μας περάσει: «Βουτήξτε στην εβδομάδα μόδας με τη Benetton και απολαύστε τις τελευταίες μέρες του καλοκαιριού, à la piscine». Εξάλλου, η θάλασσα, το νερό και η ιστιοπλοΐα αποτελούσαν ανέκαθεν βασικά θέματα του στιλ της United Colors of Benetton.
Θάλασσα, όμως, δεν σημαίνει μόνο βουτιές και παιχνίδια γύρω και μέσα σε αυτήν. Σημαίνει και την προστασία της. Αυτό η εταιρεία μόδας ήρθε να το εκφράσει μέσα από τον γνωστό σε όλους μας Ποπάυ, που ως «πράσινος» πρεσβευτής εμφανίζεται σε t-shirts, φορέματα και prints.
Το περιβάλλον πάντα αποτελεί προτεραιότητα για την Benetton. Είναι μία από τις εταιρείες που έχουν προσπαθήσει πολύ για την βιωσιμότητα, με την ανάπτυξη φυσικών και μη τοξικών βαφών και καινοτόμα προϊόντα κατασκευασμένα από οικολογικά υλικά, όπως χαρτί και ανακυκλωμένες ίνες. Ζητούμενο είναι «μία μόδα σχεδιασμένη για όλους» και γι’ αυτό με το «Color Wave» μας καλεί να «ρίξουμε άγκυρα σε ένα λιμάνι υγείας και ομορφιάς, να βουτήξουμε σε έναν κόσμο δυναμισμού και πάθους, να βρούμε ένα ασφαλές λιμάνι στο στιλ: ας βουτήξουμε όλοι στον Color Wave κόσμο της Benetton πριν αρχίσει το φθινόπωρο και το μαύρισμα αρχίσει να ξεθωριάζει!».
Ποιος είναι ο άνθρωπος πίσω από το Color Wave, Jean-Charles de Castelbajac; Ο Jean-Charles de Castelbajac έχει μια μακρά και διακεκριμένη καριέρα που καλύπτει τον σχεδιασμό, τη ζωγραφική, τη διαφήμιση και την τέχνη του δρόμου. Έκανε το ντεμπούτο του στον κόσμο της μόδας το 1968, όταν ξεκίνησε το εμπορικό σήμα Ko&Co σε συνεργασία με τη μητέρα του. Στη συνέχεια συνέχισε να εμπνέει με τις δημιουργίες του τις τάσεις της μόδας όπως το κίνημα της «αντι-μόδας» και την εναλλακτική χρήση αντικειμένων για τη διακόσμηση ενδυμάτων.
Το 1974 ήταν ο συνιδρυτής του εμπορικού σήματος Iceberg. Το 1978 ίδρυσε τον οίκο Maison Jean-Charles de Castelbajac, από τον οποίο αποχώρησε το 2016. Συνεργάστηκε επίσης με τους Max Mara, Ellesse, Courrèges, Rossignol και Le Coq Sportif. Γεννημένος την εποχή του πανκ και του ποπ, το στυλ του χαρακτηρίζεται από τη χρήση έντονων χρωμάτων, ποπ εικόνων, και τη μίξη του παλιού με το νέο.
Sketches SS20 Jean-Charles de Castelbajac
Κατά τη διάρκεια της καριέρας του, ο Γάλλος σχεδιαστής συνεργάστηκε με καλλιτέχνες όπως ο Andy Warhol, ο Miguel Barcelo, ο Keith Haring, ο Jean Michel Basquiat, ο M.I.A και η Lady Gaga. Οι δημιουργίες του έχουν προβληθεί στο Ινστιτούτο Μόδας και Τεχνολογίας της Νέας Υόρκης, στο Μουσείο Victoria & Albert του Λονδίνου και στο Μουσείο Galliera στο Παρίσι. Το 2018 ήταν φιλοξενούμενος καλλιτεχνικός διευθυντής στη Μπιενάλε του Παρισιού.
Τον Οκτώβριο του διορίστηκε καλλιτεχνικός διευθυντής των γυναικείων και αντρικών συλλογών της United Colors of Benetton.