Η σύζυγος του πρωθυπουργού επισκέφτηκε ελληνικά σχολεία και συνομίλησε με μικρούς μαθητές
To μετάξι Σουφλίου και τα Zeus+Dione στoυς Washington Times
Για το πώς η ελληνική μόδα έδωσε ξανά ζωή στις βιομηχανίες μεταξιού της νοτιοανατολικής Θράκης
Η αναγεννημένη βιομηχανία μεταξιού στο Σουφλί και ο ρόλος των fashion brands Zeus+Dione και Orsalia Parthenis σε ρεπορτάζ των Washington Times.
Για την αναγέννηση που βιώνουν οι βιομηχανίες μεταξιού στο Σουφλί έκανε ρεπορτάζ η δημοσιογράφος Iliana Mier για λογαριασμό των Washington Times. Οι λιγοστές ντόπιες βιομηχανίες που επιβίωσαν μετά το γερό πλήγμα που δέχτηκαν με την εισαγωγή φθηνότερου μεταξιού από την Κίνα και την Ινδία στις αρχές της δεκαετίας του ’90, έφτασαν στο χείλος του γκρεμού με το ξέσπασμα της οικονομικής κρίσης. Μέχρι το 2012 μονάχα δύο βιομηχανίες συνέχιζαν την παραγωγή μεταξιού, αλλά κι αυτή σε μικρές ποσότητες για καταστήματα επίπλων.
Χάρη όμως στις καινοτόμες πρωτοβουλίες ελληνικών fashion brands, αλλά και τις τολμηρές ιδέες των ιδιοκτητών των εργοστασίων, οι μηχανές στο Σουφλί άρχισαν να δουλεύουν ασταμάτητα ξανά. Ο Κώστας Μουχταρίδης θυμάται να του ζητάνε πέντε, άντε δέκα μέτρα ύφασμα από τα επιπλοποιεία. Η μεγαλύτερη παραγγελία στην οποία μπορεί να είχε κληθεί να αντεπεξέλθει ήταν 100 μέτρα. Τώρα παράγει 200 φορές τον χρόνο αυτό το ποσό για τον μεγαλύτερο πελάτη του, το luxury fashion brand της Μαρέβας Γκραμπόφσκι και της Δήμητρας Κολοτούρα Zeus+Dione.
Η Δήμητρα Κολοτούρα δήλωσε στους Washigton times: «Θυμάμαι όταν μπήκα στο εργοστάσιο του κ. Μουχταρίδη, 7 χρόνια πριν, ήταν λίγο διστακτικός όταν του ζήτησα είκοσι μέτρα σπαθωτό», παρόλα αυτά αποφάσισαν μαζί να ρισκάρουν και να πειραματιστούν. Σήμερα, τα προϊόντα Zeus+Dione από μετάξι Σουφλίου διατίθενται σε καταστήματα στο Λος Άντζελες, το Παρίσι, το Λονδίνο και αλλού.
Η δεύτερη μεγαλύτερη βιομηχανία του Σουφλίου, αυτή του Γιώργου Τσιακίρη, έχει επίσης ενδιαφέρουσα ιστορία και συνδέεται εξίσου δυνατά με ένα ακόμη αναγνωρίσιμο ελληνικό fashion brand. Ο Τσιακίρης επένδυσε στην τεχνολογία και την ψηφιακή εκτύπωση. Το rebranding απέδωσε και τη εταιρία άρχισε να τυπώνει κατά παραγγελία για μεγάλα brands ανά την Ευρώπη, ανάμεσά τους και αυτό της Ορσαλία Παρθένη.
H σύνδεση του brand Parthenis με το μετάξι χρονολογείται ήδη από τη δεκαετία του ’70. Όταν η Ορσαλία Παρθένη ανακάλυψε το 2006 ότι ο Τσιακίρης εισήγαγε το digital printing δεν έχασε την ευκαιρία για μια συνεργασία μαζί του, τονίζοντας ότι η τεχνολογία είναι αυτή που έδωσε ξανά ζωή στη βιομηχανία μεταξιού.