Με το όνομα MARKERAD κυκλοφορεί την 1η Νοεμβρίου μία limited home décor σειρά από την IKEA και τον Virgil Abloh, καλλιτεχνικό διευθυντή της Louis Vuitton.
Ο 39χρονος Αμερικανός σχεδιαστής μόδας και καλλιτεχνικός διευθυντής, Virgil Abloh, είναι ένας από τους ανθρώπους που ορίζουν τις παγκόσμιες τάσεις της μόδας αυτή τη στιγμή. Με σπουδές αρχιτεκτονικής στο Σικάγο, γρήγορα έδειξε ενδιαφέρον στην street fashion σχεδιάζοντας τα πρώτα του t-shirt και γράφοντας σε διάφορα blog.
Η τύχη τον φέρνει να γνωρίσει τον τότε μάνατζερ του Kanye West, John Monopoly, στη συνέχεια και τον ίδιο τον διάσημο ράπερ και entrepreneur, συγκυρία που θα του «ανοίξει πόρτες» πολύ σύντομα. Από τότε, οι δυο τους (Abloh και West) αρχίζουν να συνεργάζονται πολύ στενά, μάλιστα το 2009 δουλεύουν μαζί σαν interns στο brand Fendi στη Ρώμη (ναι, και ο Kanye West σαν intern!). Η δουλειά των δύο στη Ρώμη έφερε, όπως λένε πολλοί, αέρα ανανέωσης στο ιταλικό brand, με τον Virgil Abloh στη συνέχεια να ιδρύει το δικό του brand Off-White με έδρα το Μιλάνο και να «εκτοξεύεται» καλλιτεχνικά. Με δεκάδες άλλες συνεργασίες στο ενδιάμεσο διάστημα, το 2018 το γαλλικό luxury brand Luis Vuitton ανακοινώνει πως ο Virgil Abloh είναι ο νέος καλλιτεχνικός διευθυντής της men’s wear collection.
Η ανακοίνωση για τη συνεργασία του Virgil Abloh με τα καταστήματα IKEA δεν ήρθε σαν έκπληξη. Τίποτα πλέον δεν θεωρείται έκπληξη, ιδιαίτερα όταν τα τελευταία χρόνια έχει γίνει ένα merge-ένωση της street fashion με luxury fashion brands (βλέπε την επιρροή street fashion brands όπως Supreme και Palace), αλλά και μία σειρά από άλλες συνεργασίες.
Η συλλογή της ΙΚΕΑ με τον Virgil Abloh ονομάζεται MARKERAD και περιλαμβάνει 15 home décor αντικείμενα, δείχνοντας πως κάποιος μπορεί να κάνει το δικό του statement με αντικείμενα καθημερινής χρήσης. Για παράδειγμα, μία απλή απόδειξη των καταστημάτων, γίνεται το artwork και η έμπνευση για τη δημιουργία ενός χαλιού. Τα υπόλοιπα αντικείμενα περιλαμβάνουν καρέκλες και τραπέζια, μέχρι τσάντες, ρολόγια τοίχου και μαξιλάρια, όλα με ένα μικρό twist που σε κάνει να βλέπεις με άλλο μάτι τα αντικείμενα καθημερινής χρήσης. Οι τιμές θα κυμαίνονται από τα 19.99 δολάρια για μία τσάντα ως τα 399 δολάρια για το τραπέζι που είναι και το πιο ακριβό κομμάτι της σειράς.
Η συλλογή θα κυκλοφορήσει την 1η Νοεμβρίου, ακριβώς στις 10:00 το πρωί, σε επιλεγμένα καταστήματα της IKEA στις ΗΠΑ για αρχή, με το ενδιαφέρον να είναι τόσο τεράστιο που ο κάθε πελάτης θα μπορεί να αγοράσει μόνο ένα τη φορά, για το φόβο της μεταπώλησης αργότερα.