Είναι επίσημο: Το Victoria's Secret Fashion Show ακυρώνεται

Ένα από τα μεγαλύτερα και πιο δοξασμένα catwalks δεν θα διεξαχθεί καθόλου

Γιατί δεν θα διεξαχθεί φέτος το Victoria's Secret Fashion Show

Μία σημαντική αλλαγή δέχθηκε χθες ο κόσμος της μόδας όταν ανακοινώθηκε επισήμως (και μετά από περίπου 25 χρόνια) πως το Victoria's Secret Fashion Show ακυρώνεται. Ένα από τα μεγαλύτερα και πιο δοξασμένα catwalks στην ιστορία δεν θα διεξαχθεί καθόλου την φετινή χρονιά, ενώ ολόκληρο το brand της Victoria's Secret φαίνεται να πασχίζει να βρει ένα νέο προφίλ, σε μία εποχή που η διαφορετικότητα και ο εορτασμός όλων των σωματότυπων κερδίζουν όλο και μεγαλύτερο έδαφος.

 

 

Το Victoria’s Secret Fashion Show έχει χαρακτηριστεί τα πάντα από το «πιο σημαντικό γεγονός στην ιστορία του underwear fashion» μέχρι και την «προσωποποίηση του καπιταλισμού» και έχει αποτελέσει το μεγαλύτερο όνειρο και τον απόλυτο στόχο για αμέτρητα ανερχόμενα μοντέλα. Το κόστος του έφτανε περίπου τα 20 εκατομμύρια δολάρια κάθε χρόνο και φυσικά έχει φιλοξενήσει θρυλικές γυναίκες όπως η Giselle, η Naomi, η Tyra, η Karlie Kloss και πολλές ακόμα. Και τώρα σταμάτησε να υπάρχει. Δεν μπορούμε να πούμε πως μας κάνει ιδιαίτερη εντύπωση.

 

 

«Έχει γίνει game over,» δήλωσε ο οικονομικός αναλυτής Randal Konik από την εταιρία Jeffries, αφού εξέτασε τα ποσοστά της Victoria's Secret σε σχέση με την παγκόσμια βιομηχανία εσωρούχων και επισήμανε την καθοδική πορεία ολόκληρης της μάρκας σε ζήτηση και μερίδιο αγοράς. Οι κακοί οιωνοί έχουν γίνει αισθητοί και στο διαδίκτυο εδώ και καιρό, συγκεκριμένα όταν γνωστοποιήθηκε η δυσκολία του brand να ξεπουλήσει ακόμα και εκπτωτικά προϊόντα σε περιόδους καταναλωτικής άνθησης όπως τα Χριστούγεννα και το καλοκαίρι. 

 


Για αρκετό καιρό, η εφηβική συλλογή Pink ήταν το μόνο φωτεινό σημείο που «έσωζε» την εταιρία, όμως πλέον φαίνεται πως και εκεί υπάρχει μεγάλο πρόβλημα και πλέον βρίσκεται σε μειονεκτική θέση, κυρίως εξαιτίας της Aerie (το sub-brand της American Eagle) που σχεδιάζει εσώρουχα για ηλικίες 15-20 και φαίνεται κλέβει το κοινό της Pink με ραγδαίους ρυθμούς.

Φυσικά, το μεγαλύτερο πρόβλημα της Victoria's Secret είναι η προβολή της σε μία αγορά που δεν ενδιαφέρεται πλέον για την έννοια του sexy έτσι όπως την παρουσιάζει.

Σε κριτική της για την πασαρέλα του 2018, η fashion editor Robin Givhan της Washington Post ανέφερε τα εξής:

«Θα περίμενε κανείς πως η Victoria's Secret θα είχε φροντίσει ώστε το show τους να είναι φρέσκο και να σε μαγνητίζει. Μόνο έτσι θα μπορούσα να δικαιολογήσω το ενοχλητικό τους πείσμα να μην αλλάξουν καθόλου την μέθοδο marketing που υιοθέτησαν τόσα χρόνια πριν. Αντιθέτως, το αποτέλεσμα ήταν ένα catwalk με μοντέλα που δεν μπορούσες να ξεχωρίσεις το ένα από το άλλο να ανεβοκατεβαίνουν το runway σαν σκουριασμένα cowgirls που στέλνουν φιλάκια στο κοινό. Δεν έχει σημασία πόσα ζευγάρια από φτερά αγγέλου ή πολύχρωμα αλεξίπτωτα θα δούμε. Η Victoria's Secret εξακολουθεί να πουλάει σουτιέν και βρακάκια. Και δεν το κάνει καθόλου σωστά».

 

 

 

Μία άλλη οπτική γωνία που επίσης δεν βοηθάει καθόλου το brand είναι η έλλειψη διαφορετικότητας στα μοντέλα που διαλέγει και η σχεδόν παιδιάστικη επιμονή της να αναδεικνύει έναν συγκεκριμένο σωματότυπο, παρουσιάζοντάς τον όχι μόνο ως πρότυπο αλλά ως εκείνον που αξίζει να θεωρείται η «απόλυτη φαντασίωση».
Στην εποχή όπου κινήματα όπως το #MeToo και το body positivity προωθούν την γυναικεία χειραφέτηση και τον πανηγυρισμό της διαφορετικότητας, κάποιος μπορεί εύκολα να αναρωτηθεί ποιο ακριβώς το νόημα μιας εταιρίας όπως η Victoria's Secret, η οποία έχει γίνει συνώνυμη με εξαντλητικές δίαιτες και γυμναστικές, ψεκάζει με body paint τα μοντέλα της ώστε να μην υπάρχει ίχνος κυτταρίτιδας, ραγάδας ή ουλής και διοικείται από τον Ed Razek, έναν άνδρα άνω των 70 ετών, ο οποίος κάνει δηλώσεις όπως η παρακάτω:

«Προσπαθήσαμε να κάνουμε μία πασαρέλα με plus size κοπέλες το 2010, σε συνεργασία με την αδερφική εταιρία μας Lane Bryant. Κανένας δεν ενδιαφέρθηκε και κανείς δεν θα ενδιαφερθεί και σήμερα. Όσο για το αν πρέπει να βάλω τρανς μοντέλα στο show, όχι. Όχι δεν νομίζω ότι χρειάζεται να βάλω. Αυτή η πασαρέλα είναι ουσιαστικά μία φαντασίωση.»
Ουπς. Λάθος.

 


Ενώ λοιπόν οι υπόλοιπες μάρκες εσωρούχων έχουν εδώ και καιρό ξεκινήσει να να συμμορφώνονται με τα νέα δεδομένα, περιλαμβάνοντας νούμερα plus size, καμπάνιες με μοντέλα όλων των εθνικοτήτων και μεγεθών και πασαρέλες με πρωταγωνιστή τον ακτιβισμό και το diversity, η Victoria's Secret μοιάζει σαν να έχει μείνει τραγικά πίσω, απασχολημένη με το να επαναπαύεται στις δάφνες της και δίχως να το έχει καταλάβει πως οι καιροί έχουν αλλάξει. Και έτσι εξασθένησε σε τόσο μεγάλο βαθμό που χρειάστηκε να ακυρώσει την ετήσια πασαρέλα της.

Σύμφωνα με τους αντιπροσώπους της, όλοι οι συντελεστές είναι απασχολημένοι με το να εξελίξουν το marketing τμήμα της εταιρίας αλλά υπόσχονται πως θα διοργανώσουν κάτι το φαντασμαγορικό για την εορταστική περίοδο πριν τα Χριστούγεννα.

 

 

 

Αντίο λοιπόν, Victoria's Secret Fashion Show.