The Crown: τα εξαιρετικά κοστούμια της πριγκίπισσας Margaret
Πώς οι ενδυματολόγοι της σειράς κατάφεραν να μιμηθούν τα ρούχα της
H ενδυματολόγος του The Crown εξηγεί πώς καταφέρε να ντύσει την δική της πριγκίπισσα Margaret
Το The Crown είναι σίγουρα ένα από τα «κοσμήματα» των παραγωγών στο Netflix, γνωστό για την πιστή και πολυτελή αναπαράσταση της ζωής των Βρετανών royals, από την στιγμή που αναλαμβάνει τον θρόνο η βασίλισσα Ελισάβετ και έπειτα. Μέσα από ένα τεράστιο budget, άριστη σκηνοθεσία και εκπληκτικές ερμηνείες, ο θεατής καταφέρνει να κοιτάξει μέσα από την κλειδαρότρυπα του Buckingham Palace και να ανακαλύψει τον δραματικό, περίεργο, περιορισμένο, ορισμένες φορές εξωφρενικό τρόπο ζωής της βασιλικής οικογένειας. Είναι ικανό να σε κάνει να εθιστείς από το πρώτο κιόλας επεισόδιο, ανακαλύπτοντας τις ίντριγκες και τις συνωμοσίες του παλατιού ή χαζεύοντας τα τρομερά κοστούμια των πρωταγωνιστών.
Άλλοτε πιστές ρέπλικες των ρούχων που οι βασιλείς φόρεσαν στην πραγματική ζωή, άλλοτε αποτελέσματα της φαντασίας των ενδυματολόγων της σειράς, κάθε μία φορεσιά του The Crown είναι άξια μελέτης. Και φυσικά αυτό ισχύει σε ακόμα μεγαλύτερο βαθμό όταν μιλάμε για την πριγκίπισσα Margaret, το αναμφισβήτητο fashion icon της οικογένειας, με δεκάδες φορέματα και outfits τόσο όμορφα που μάλλον ανήκουν σε μουσείο.
Ο βασιλικός ρόλος της ήταν σαφής από τα παιδικά της χρόνια: έπρεπε να μένει στο παρασκήνιο και να υποστηρίζει την αδερφή της απο μακριά. Αυτό πολλές φορές ερχόταν κόντρα με την ανάγκη της να βρίσκεται στο επίκεντρο της προσοχής και έτσι η σχέση των δυο τους ήταν μονίμως το αγαπημένο θέμα του βρετανικού τύπου. Αρκετοί μάλιστα υποστήριζαν πως η νεαρή πριγκίπισσα και η συμπεριφορά της μάλλον αποτελούσαν κίνδυνο για το στέμμα. Άλλοι βέβαια την προτιμούσαν από την Ελισάβετ εξαιτίας της ζωντάνιας της και του σικάτου, τολμηρού και αξεπέραστου στιλ της.
Ιδού ορισμένες λεπτομέρειες του τρόπου με τον οποίο το ενδυματολογικό τμήμα του The Crown ζωντάνεψε εκείνη και την γκαρνταρόμπα της μέσα σε τρεις σεζόν.
Η πραγματική πριγκίπισσα φόρεσε διαφορετική τουαλέτα στο δείπνο της στον Λευκό Οίκο
Όταν η πριγκίπισσα δέχτηκε πρόσκληση για δείπνο από τον πρόεδρο της Αμερικής Lyndon B. Johnson, φόρεσε κάτι το τελείως διαφορετικό από το κοστούμι της Helena Bonham Carter στην σειρά.
Η ενδυματολόγος Amy Roberts εξήγησε πως άφησε την φαντασία της ελεύθερη για τις συγκεκριμένες σκηνές, καθώς το πάρτι ήταν ένα ιδιωτικό γεγονός και δεν ήταν υποχρεωμένη να μιμηθεί πιστά μία δημόσια εμφάνιση που όλοι θυμούνται ή έχουν μελετήσει. Εφόσον λοιπόν υπήρχαν λιγοστές φωτογραφίες του αληθινού δείπνου, η Roberts ένιωσε την ελευθερία να είναι πιο δημιουργική. Έτσι κατέληξε να ντύσει την πριγκίπισσα με μία λευκή και κόκκινη φλοράλ τουαλέτα, αντί για το ροζ σύνολο που φόρεσε στην πραγματικότητα.
Ήταν επηρεασμένη από τις σταρ του Hollywood
Και πιο συγκεκριμένα από την Elizabeth Taylor. Aπό την πρώτη κιόλας στιγμή που βλέπουμε την Margaret στην τρίτη σεζόν, οι αναφορές στην μεγάλη ηθοποιό του παλιού Hollywood είναι ξεκάθαρες.
Αξεσουάρ όπως τα διαμαντένια σκουλαρίκια, τα μακριά και αέρινα νυχτικά της και η γούνα που φοράει στην πισίνα (σαν «ασπίδα» ενάντια στην καταστροφή του γάμου της) θυμίζουν όλα την Liz Taylor και το αναγνωρίσιμο, glam στιλ της.
Η Ηelena Bonham Carter αποτέλεσε έμπνευση για ένα από τα κοστούμια
Στο φινάλε της τρίτης σεζόν, η πριγκίπισσα φοράει ένα ψηλό καπέλο και ένα πουπουλένιο φουλάρι, ενώ τραγουδάει και παίζει πιάνο με τον ερωμένο της Roddy Llewellyn.
Σύμφωνα με την Amy Roberts, το συγκεκριμένο κοστούμι λειτούργησε ως φόρος τιμής στο bohemian στιλ της Helena Bonham Carter και έρχεται σε μεγάλη αντίθεση με τις πολυτελείς και προσεγμένες εμφανίσεις της Margaret στα προηγούμενα επεισόδια. Είχε σκοπό να αποδώσει την χαρά και την ξεγνοιασιά της σκηνής, μαζί με τον ανάλαφρο ρυθμό του τραγουδιού.
Τα κοστούμια της συμπληρώνουν αυτά της βασίλισσας
Όταν η ηθοποιός Vanessa Kirby υποδυόταν μία νεότερη πριγκίπισσα Margaret, η ενδυματολόγος Michele Clapton είχε φροντίσει ώστε τα ρούχα της να έχουν καλύτερο κόψιμο από εκείνα της βασίλισσας, στοιχείο που υποδεικνύει πως την ένοιαζε περισσότερο η εμφάνισή της από ότι ένοιαζε την Ελισάβετ.
Όταν ανέλαβε τον ρόλο η Helena Bonham Carter, τα χρώματα ήταν εκείνα που διαφοροποίησαν τις δύο αδερφές. Το πορτοκαλί, το λαδί και το μελιτζανί χρησιμοποιήθηκαν για να εκφράσουν την ανησυχία και το τοξικό χαρακτήρα της Margaret ενώ πιο φωτεινοί, παστέλ τόνοι αντιπροσώπευσαν την ηρεμία και την αποφασιστικότητα της Ελισάβετ.
Το ντύσιμό της δείχνει τις διασυνδέσεις της με τον καλλιτεχνικό κόσμο
Η πριγκίπισσα ήταν ήδη εξαιρετικά μοδάτη και «edgy» από την πρώτη σεζόν, όμως το στιλ της εξελίχθηκε ακόμα περισσότερο στην δεύτερη, με σαφείς bohemian επιρροές που είχαν να κάνουν περισσότερο με τον καλλιτεχνικό κόσμο και λιγότερο με την αριστοκρατία.
Ένα τρανό παράδειγμα είναι το παλτό-statement που φόρεσε στην βόλτα με την μοτοσυκλέτα μαζί με τον σύζυγό της Tony Armstrong-Jones στο επεισόδιο «Matrimonium». Aφού η Margaret γνώρισε τον Tony, απομακρύνθηκε κοινωνικά από το παλάτι και ξεκίνησε να βρίσκεται στους κοινωνικούς κύκλους καλλιτεχνών και celebrities. Αυτή της η φυγή από το βασιλικό πρωτόκολλο γίνεται ολοένα και πιο εμφανής στα κοστούμια της, όπως εκείνο το βαμβακερό παλτό με τα πορτοκαλί και μαύρα patterns. Το φορούσαμε το 2020, άνετα.
Η τιάρα Poltimore και η σημασία της
Η Queen Mother αγόρασε την τιάρα Poltimore σαν γαμήλιο δώρο για την πριγκίπισσα και εκείνη φυσικά την φόρεσε στον γάμο της με τον Tony Armstrong-Jones το 1960.
Το πολύτιμο κόσμημα έκανε και δεύτερη εμφάνιση σε μία από τις προσωπικές φωτογραφίες από την συλλογή του Tony, οι οποίες δόθηκαν στην δημοσιότητα μετά τον θάνατό της το 2002. Στην φωτογραφία η πριγκίπισσα κάθεται γυμνή σε μία μπανιέρα φορώντας την τιάρα και χαμογελώντας πλατιά στον σύζυγό της.
Το φόρεμα «πεταλούδα» ήταν το πιο ακριβό της σειράς
Στο επεισόδιο «Beryl», η πριγκίπισσα ποζάρει για δύο διαφορετικά πορτρέτα. Ένα με τον Cecil Beaton, φορώντας μία αέρινη λευκή τουαλέτα και ένα ακόμα με τον Tony στο στούντιό του. Το πρώτο κοστούμι βασίστηκε στο αληθινό φόρεμα της Margaret για τα 29α γενέθλια της και θεωρείται το πιο ακριβό της σειράς, κυρίως εξαιτίας των απαιτητικών κεντημάτων του.