Σε ηλικία 86 ετών
Επιφάνιε Σκιαθίτη, ποια θα κερδίσει το GNTM;
Ο σχεδιαστής που έντυσε τα κορίτσια του ριάλιτι μοντέλων μας προτείνει το κατάλληλο ρούχο για το ρεβεγιόν
Ο Epifanios, ο σχεδιαστής που έντυσε τα κορίτσια του GNTM, κάνει τις δικές του προβλέψεις για τη νικήτρια και μας προτείνει το outfit για το ρεβεγιόν.
Είναι χαμένος μέσα στις δημιουργίες του, ενώ η Τσίκο η σκυλίτσα του τρίβεται στο παρκέ, κάνοντάς του σήμα ότι θέλει χάδια. Όλα συμβαίνουν στον τρίτο όροφο της ιστορικής πολυκατοικίας του 1937 στην πλατεία Βικτωρίας σε σχέδια του αρχιτέκτονα Αναστάσιου Μεταξά. Όσοι δεν τον γνωρίζετε, θα δείτε το όνομά του γραμμένο στην πλακέτα του Παναθηναϊκού Σταδίου, καθώς σε δικά του σχέδια αναμορφώθηκε το Παναθηναϊκό στάδιο από τον Γ. Αβέρωφ. Μέσα σε αυτό τον ιστορικό χώρο, βρίσκεται το Epifanios Atelier.
Εκεί, συνάντησα κι εγώ τον Επιφάνιο Σκιαθίτη, aka Epifanios, και είπαμε πολλά. Για τα παιδικά του χρόνια στη Σκόπελο, όπου σχεδίαζε σε όποιο χαρτί έβρισκε μπροστά του, για τα πρώτα του χρόνια στην Αθήνα και στη σχολή Βελουδάκη από όπου αποφοίτησε με έπαινο, για τα χρόνια του ως καθηγητής, για το πρώτο του ατελιέ στο Σύνταγμα και φυσικά, για τα κορίτσια του GNTM που φόρεσαν τις δημιουργίες του. Τέλος, δεν μας άφησε παραπονεμένες και πρότεινε το safe and glam outfit για το φετινό ρεβεγιόν.
Μίλησε μας λίγο για σένα. Πότε κατάλαβες ότι σε ενδιαφέρει ο κόσμος της μόδας;
Ξεκίνησα να σχεδιάζω στο σχολείο σε ηλικία 12 χρονών. Σιγά-σιγά τα μεμονωμένα και ασύνδετα κομμάτια, έγιναν συλλογές. Η μόνη εκπαίδευσή που είχα τότε βέβαια, ήταν τα περιοδικά που διάβαζα με μανία, ξοδεύοντας όλο μου το χαρτζιλίκι. Ακολούθησαν και κάποιες απόπειρες κατασκευής φτιάχνοντας το πρώτο πατρόν στα 15 χωρίς καν να ξέρω τι ακριβώς είναι το πατρόν.
Η οικογένειά σου πώς αντέδρασε, βλέποντας σε να σχεδιάζεις παντού μέσα στο σπίτι; Δέχθηκε εύκολα την επιλογή σου;
Η οικογένεια μου, βλέποντας το πάθος μου για την μόδα ήταν πολύ υποστηρικτική, παρόλο που ήταν μια πολύ δύσκολη περίοδος. Τους χρωστάω πολλά. Κι έτσι, ακολούθησαν οι σπουδές μου στην Αθήνα, στη σχολή Βελουδάκη, όπου τα πήγα καλύτερα από ό,τι περίμενα, αποφοιτώντας με έπαινο. Τότε, μου έγινε η πρόταση από τη σχολή να παραμείνω και δουλέψω εκεί σαν βοηθός καθηγητή αρχικά, και στη συνέχεια σαν καθηγητής σχεδίου και πατρόν. Παρόλο που η διδασκαλία δεν ήταν στις βλέψεις μου με κέρδισε για 7 χρόνια, αλλά δεν με κράτησε. Ήθελα να φτιάξω τα δικά μου ρούχα.
Πότε έφτιαξες, λοιπόν, τα δικά σου ρούχα;
Ξεκινάω λοιπόν, το 2005 το δικό μου label με κύριο χαρακτηριστικό των ρούχων τη γεωμετρία. Αυτό έμελλε να γίνει και το χαρακτηριστικό της δουλειάς μου μιας και εκεί ανακάλυψα ένα καινούριο έδαφος, σαν απάτητο χιόνι. Ήθελα να ενσωματώσω τα γεωμετρικά σχήματα μέσα στη γυναικεία σιλουέτα με έναν τρόπο που να μην είναι επιθετικός και να προσεγγίσω μια νέα, μοντέρνα κομψότητα. 15 χρόνια μετά χαίρομαι γιατί το πρώτο ρούχο που έφτιαξα είναι τόσο «σημερινό».
Στο ατελιέ σου υπάρχει κάτι για όλες τις γυναίκες;
Από την αρχή της καριέρας μου μέχρι και σήμερα δουλεύω sur mesure. Είναι κάτι που εκφράζει απόλυτα την αγάπη μου για το ρούχο. Δουλεύοντας με κάθε γυναίκα ξεχωριστά έχεις το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. Και παρόλο που η μόδα τα τελευταία χρόνια έχει κάνει το ρούχο κάτι ευτελές, αποφάσισα ακόμα και μέσα στην κρίση, να μην αλλάξω τον τρόπο που δουλεύω και να διαχωρίσω την θέση μου, με όλο το κόστος που μπορεί να είχε αυτό. Σήμερα δεν μετανιώνω βλέποντας ότι όλοι μιλάνε εναντίον του fast fashion και για τις συνέπειες που έχει προκαλέσει, όπως ανεξέλεγκτη καταναλωτική μανία και τεράστια ζημιά στο περιβάλλον λόγω της συνεχούς παραγωγής και των ρούχων που καταλήγουν στα σκουπίδια. Το να δουλεύεις κατά παραγγελία είναι η πιο οικολογική προσέγγιση της μόδας αφού δεν παράγεις κάτι που δεν χρειάζεται. Είναι κάτι μοναδικό και για σένα. Μια πολυτέλεια που αξίζει να γευτείς.
Από πού αντλείς την έμπνευσή σου;
Εμπνέομαι από τα πάντα και προσπαθώ να ακολουθώ το ένστικτό μου. Από ένα ύφασμα, που με οδήγησε στην συλλογή με τα «δυτικά» κιμονό και το project Cherry Blossoms (spring-summer 2013). Από μια αίσθηση, όπως το σκοτεινό παραμύθι του Le jardin mystique (winter 2014). Από τον κινηματογράφο, το project Alphaville με την αποδόμηση του ανδρικού σακακιού (s 2014) ή ακόμα από ένα γράμμα και τις λέξεις, ή παράγωγα αυτού (η συλλογή W fall-winter w16/17). Ωστόσο ξεχωρίζω το πρότζεκτ Folklore Urbain (spring-summer 2018), ενα πολυεθνικό αστικό αφήγημα εμπνευσμένο από την πολυπολιτισμικότητα των σύγχρονων μητροπόλεων.
Πριν από λίγο καιρό είδαμε να φορούν τις δημιουργίες σου παίκτριες του GNTM. Μίλησε μας για συνεργασίες που ξεχωρίζεις;
Μέσα από την δουλειά μου έχω κάνει πολλά πράγματα όλα αυτά τα χρόνια, όπως συνεργασίες με το θέατρο και την τηλεόραση, συνεργασίες με ηθοποιούς και τραγουδιστές για τις εμφανίσεις τους, καθώς επίσης τον σχεδιασμό και την κατασκευή στολών για τους εργαζόμενους του Τατόι Club. Ξεχωρίζω την συνεργασία μου με την KID MOXIE στο Release Athens festival και την τελευταία μου συνεργασία με την υπέροχη Καριοφυλιά Καραμπέτη για την φωτογράφηση γνωστού Μηνιαίου περιοδικού.
Ως σχεδιαστή πώς θα χαρακτήριζες τον εαυτό σου;
Ο επίμονος δημιουργός (γέλια). Νομίζω ότι θα με χαρακτήριζα ανήσυχο και τελειομανή.
Πώς σε προσέγγισαν από το GNTM;
H δουλειά μου ήταν γνωστή στην στιλιστική ομάδα του GNTM, οπότε όταν χρειάστηκαν κάτι, επικοινώνησαν μαζί μου, μιλήσαμε για το concept της φωτογράφισης που ήταν το Άσκοτ, με τη Βίνα Νεοφώτιστου που είναι η στιλίστρια του GNTM.
Όταν συνεργάστηκες με το GNTM, θεώρησες ότι τα κορίτσια που φόρεσαν τα ρούχα σου απέδωσαν στον φακό αυτό που ήθελες να δείξεις με τη δημιουργία σου;
Σέβομαι πολύ το concept του στιλίστα και του φωτογράφου όταν πρόκειται για μια φωτογράφιση που δεν είναι δική μου παραγωγή. Η επιλογή των κοριτσιών δεν ήταν δική μου, αλλά το αποτέλεσμα με εξέπληξε ευχάριστα. Είναι κορίτσια που δεν είναι επαγγελματίες μοντέλα, όποτε δεν μπορώ να έχω προσδοκίες πέραν του φυσιολογικού.
Θα έκλεινες για την επόμενη καμπάνια σου κάποιο κορίτσι από το συγκεκριμένο σόου;
Θα συνεργαζόμουν με οποιονδήποτε εξυπηρετεί και μπορεί να αποδώσει αυτό που έχω στο μυαλό μου, είτε είναι μοντέλο είτε όχι. Στην καριέρα μου, εκτός από επαγγελματίες μοντέλα, έχω συνεργαστεί με ηθοποιούς, με τραγουδίστρια κλασικού τραγουδιού, με videoartist, με χορεύτρια μοντέρνου χορού, ακόμα και με συγγραφέα. Γιατί όχι λοιπόν και με ένα κορίτσι από το συγκεκριμένο show;
Στην τελική τριάδα έχουν μείνει οι Κάτια, Κέισι κι Άννα Μαρία. Μπορείς να μας κάνεις μια πρόβλεψη; Έχεις κάποια ιδιαίτερη προτίμηση;
Μου αρέσει πολύ η Άννα Μαρία. Η Κάτια ωστόσο, είναι πιο έτοιμο μοντέλο.
Ως σχεδιαστής τι μας προτείνεις για ένα safe, αλλά και ταυτόχρονα glam outfit για τα ρεβεγιόν των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς;
Κάτι μάυρο και shiny. Είναι safe ,elegant και μπορεί να είναι και απίστευτα sexy. H γυαλάδα στο μαύρο δεν είναι ποτέ κραυγαλέα, αντίθετα αναδύει μια ήσυχη πολυτέλεια.
Τι μπορούμε να κάνουμε για να ξεκολλήσουμε από το all-time-classic little black dress;
Ένα ωραίο παντελόνι με μπλούζα ή πουκάμισο στο ίδιο χρώμα. Η μονοχρωμία είναι επιβλητική και δεν αφήνει πολλά περιθώρια λάθους. Ένα τέτοιο σύνολο μπορεί να λειτουργήσει σαν καμβάς και να διαμορφωθεί με τα αξεσουαρ, ακριβώς όπως συμβαίνει και με το little black dress. Ωστόσο, για τις φανατικές θαυμάστριες του φορέματος, το little black dress μπορεί να αντικατασταθεί από το gray dress. Το γκρι στη χρωματολογία δεν θεωρείται χρώμα, όπως και το μαύρο. Δεν δημιουργεί μεγάλες αντιθέσεις και γι’ αυτό τον λόγο ταιριάζει με τα πάντα.
Τι να περιμένουμε από την επόμενη συλλογή σου;
Έχω πολλά πρότζεκτ στο μυαλό μου. Μια συλλογή, όσο και να σου φανεί αστείο, είναι μια γέννα. Όσο κυοφορείται καλό είναι να παραμένει σιωπηλή.