Η νέα κολεξιόν του οίκου Dior έθιξε θέματα όπως η σεξουαλική παρενόχληση και η συναίνεση
Μόλις μία ημέρα μετά τα αποτελέσματα της δίκης του Harvey Weinstein, και του γεγονότος ότι βρέθηκε ένοχος για βιασμό και σεξουαλική παρενόχληση, η νέα πασαρέλα του οίκου Dior μοιάζει πιο επίκαιρη από ποτέ. Μέσα από ειδικά installations φωτός, σχεδιασμένα από την καλλιτέχνη Claire Fontaine, η συλλογή Φθινόπωρο/Χειμώνας 2020 αποτέλεσε μία ωδή στην σεξουαλική συναίνεση και το κίνημα #MeToo, μεταφέροντας μηνύματα συντροφικότητας προς τις κακοποιημένες γυναίκες αλλά και μία έντονη προειδοποίηση: ποτέ ξανα.
Η Maria Grazia Chiuri, creative director του οίκου, προφανώς δεν θα μπορούσε να προβλέψει το timing της παρουσίασής της και την βαρύτητα της φεμινιστικής αυτής προσέγγισης. Παρόλα αυτά γνώριζε ότι το θέμα της συναίνεσης είναι παγκόσμιο και πάντα επίκαιρο και έτσι επέλεξε να το «βροντοφωνάξει», στολίζοντας την αίθουσα της πασαρέλας με την λέξη γραμμένη ξανά και ξανά, σε έντονα χρώματα.
«Η συναίνεση σαν λέξη σημαίνει ότι ακούς τι έχουν να πουν οι άλλοι. Διανύουμε μία εποχή που αποδεικνύεται δύσκολο να υιοθετείς αυτήν την συμπεριφορά. Να ακούς και να καταλαβαίνεις. Έτσι, πιστεύω ότι η συναίνεση είναι μία δυνατή λέξη του σήμερα,» δήλωσε στην βρετανική Vogue.
Aπό την άλλη πλευρά έχουμε εκείνους που υποστηρίζουν πως ένα fashion show δεν είναι το κατάλληλο μέρος για πολιτικές δηλώσεις, κυρίως όταν προέρχεται από ένα luxury brand το οποίο ξοδεύει εκατομμύρια για την πραγματοποίηση της κάθε πασαρέλας του. Επιπλέον ο χώρος της μόδας δέχεται σκληρή κριτική τελευταία, εξαιτίας της επανόδου των πολύ αδύνατων μοντέλων στο catwalk και των συχνών κατηγοριών για σεξουαλική παρενόχληση εις βάρους των νεαρών κοριτσιών. Ίσως λοιπόν το μήνυμα που προσπάθησε να περάσει η Chiuri να θεωρείται υποκριτικό από κάποιους.
Παρόλα αυτά, το γεγονός ότι η συγκεκριμένη κολεξιόν σήμανε την έναρξη του Paris Fashion Week και έθεσε ως θέμα συζήτησης τον σύγχρονο φεμινισμό μάλλον θα πρέπει να θεωρηθεί θετική εξέλιξη.
Σε ότι έχει να κάνει με τα ρούχα της συλλογής, επικράτησε το bohemia στιλ με αναφορές στον ρεαλισμό και αισθητική που θυμίζει 70s.
Eίδαμε σκούρα χρώματα να κατέχουν τον πρωταγωνιστικό ρόλο, με βασικό το μαύρο, ενώ ο έρωτας του Dior για το καρό επέστρεψε. Από τα αξεσουάρ ξεχωρίσαμε την μπαντάνα, η οποία φορέθηκε με κομψότητα και σικ πρωτοτυπία.
Δείτε ολόκληρη την παρουσίαση εδώ