Γιατί το Athleisure πουλάει πιο πολύ από ποτέ εν μέσω πανδημίας

Η σύγχρονη στολή εργασίας μέσω σπιτιού

Πώς το athleisure έγινε το μεγάλο fashion trend του lockdown και γιατί ήρθε για να μείνει σαν ντύσιμο αλλά και τρόπος ζωής.

Λίγα χρόνια πριν, ο Karl Lagerfeld είχε πει ότι «αν φοράς αθλητικές φόρμες, έχεις χάσει τον έλεγχο της ζωής σου». Φυσικά ελάχιστοι θα συμφωνούσαν με το παραπάνω ρητό σήμερα.

Από τον Μάρτιο του 2020, το μεγαλύτερο ποσοστό των ανθρώπων μπήκε στη διαδικασία να φτιάξει ψωμιά και κέικ, έκανε ατελείωτες συζητήσεις μέσω video συνομιλιών στο Zoom και δεν ήταν λίγοι αυτοί που ξεκίνησαν το τρέξιμο. Το online shopping πήρε φωτιά, με άντρες και γυναίκες να επιλέγουν κατά βάση άνετα αθλητικά ρούχα και παπούτσια.

Τα jeans και τα ρούχα γραφείου αντικαταστάθηκαν από φόρμες και κολάν, δίνοντας στο Athleisure wear τη θέση του απόλυτα πανδημικού trend.

Αναλύοντας τον όρο

Athletic και leisure, Athleisure χαρακτηρίζονται τα ρούχα που έχουν έναν υβριδικό χαρακτήρα high tech και υψηλής αισθητικής. Μπορούν να φορεθούν λόγω της άνεσης και της ελαστικότητάς τους στο σπίτι, σε αθλητικές δραστηριότητες, και είναι συγχρόνως αρκετά μοδάτα και άψογα δομημένα ώστε να φορεθούν σε ένα εστιατόριο, για καφέ ή ακόμα και στο εργασιακό περιβάλλον.

Ένα lockdown trend

Από την αρχή της πανδημίας οι πωλήσεις των ειδών ένδυσης όπως κουστούμια, παντελόνια, πουκάμισα και φορέματα έπεσαν κατακόρυφα καθώς οι εργαζόμενοι από το σπίτι έβαλαν σε προτεραιότητα το πώς νιώθουν παρά το πώς φαίνονται.

Καθώς οι μέρες έγιναν εβδομάδες και οι εβδομάδες έγιναν μήνες, έγινε ξεκάθαρο ότι η νόσος Covid-19 δεν θα έχει πολύ σύντομο τέλος. Το στήσιμο ενός πιο χαλαρού εργασιακού περιβάλλοντος από το σπίτι έκανε ιδανική επιλογή τα Athleisure κομμάτια. Ένα slim fit jogger συνδυασμένο με ένα ενδιαφέρον φούτερ είναι μια ευπαρουσίαστη επιλογή για ένα meeting στο Zoom με τους συνεργάτες σου και άνετο ταυτόχρονα για να παίξεις με το παιδί σου. Απόλυτα ιδανικό outfit καθίσταται και για τη νυχτερινή σου διασκέδαση, με Netflix και χαλάρωμα φυσικά. Τέλος, δεν ξεχνάμε τα αθλητικά κολάν και τα fleece μπλουζάκια για αυτούς που θέλουν και να αθληθούν.

Μπορείς λοιπόν να έχεις τα καλά δύο διαφορετικών κόσμων, της εμφάνισης και της πρακτικότητας, και να μην αμφιβάλλεις για το πρώτο. Η αθλητική βιομηχανία έχει δώσει πολύ μεγάλη βάση στην εφαρμογή που έχουν τα ρούχα αυτά ενώ τα prints και τα σχέδιά τους είναι ό,τι πιο fashion forward υπάρχει. Δεν δίνουν την εικόνα του «μόλις γύρισα από το γυμναστήριο» αλλά ένα σύγχρονο look. Τα υψηλής απόδοσης υφάσματα είναι ανθεκτικά στην τριβή και τον ιδρώτα και έχουν ακόμα και αντιμικροβιακές ιδιότητες. Σίγουρα ανήκουν σε μια εικόνα του μέλλοντος, όπου τα ρούχα μάς προστατεύουν από το περιβάλλον. Η αυξημένη ανθεκτικότητά τους επίσης σου προσφέρει μεγάλη διάρκεια ζωής «βγάζοντας» μια σεζόν μετά την εποχή κρίσης.

Με απλά λόγια το Athleisure κάνει τσεκ σε κάθε κουτάκι προσδοκιών καθώς ψάχνεις ρούχα για τη δουλειά μέσω σπιτιού και για τους δύσκολους αυτούς καιρούς.

Σύμφωνα με την Allied Market Research, η παγκόσμια athleisure αγορά είχε αξία 155 δισεκατομμύρια σε δολάρια το 2018 και αναμένεται να φτάσει τα 257 δισεκατομμύρια μέχρι το 2026. Αισθητά μεγάλη άνοδος.

Keep on running

Κατά τη διάρκεια του lockdown, μεγάλη εντύπωση έκανε το μεγάλο ποσοστό ανθρώπων που το έριξε στη γυμναστική και συγκεκριμένα στο τρέξιμο. Η αντικατάσταση της άθλησης που χανόταν λόγω των κλειστών γυμναστηρίων και η ανάγκη για αποσυμφόρηση από τον εγκλεισμό, οδήγησε πολλούς στο να στέλνουν το μήνυμα της άθλησης καθημερινά. Εταιρίες όπως η Nike προώθησε ακόμα περισσότερο το theme του τρεξίματος με το γνωστό μότο «Keep on running» ανεβάζοντας τις πωλήσεις της. Η Brooks και η Puma έφτασαν επίσης σε υψηλό επίπεδο πωλήσεων και η Hoka ONE ONE ξεπέρασε το 75% μέσω έρευνας του NPD group.

Ιδανικό για τον καθένα

Το πιο όμορφο χαρακτηριστικό στο Athleisure μέσω πανδημίας είναι ότι δεν απευθύνεται σε ένα φύλο και σε συγκεκριμένη ηλικία. Οι σύγχρονες γραμμές και τα high performance υλικά των ρούχων αυτών τους δίνουν ένα πολύπλευρο ύφος το οποίο δεν κάνει διακρίσεις.

Άντρες και γυναίκες όλων των ηλικιών μπορούν να είναι άνετοι και στιλάτοι την ίδια στιγμή.

Ήρθε για να μείνει

Ενώ η μαζική αγορά ένδυσης περνάει κρίση και ακόμα και μεγάλοι οίκοι όπως οι Gucci, Tom Ford και Burberry απέφυγαν ολοσχερώς το Fashion Week, το Athlesure wear δίνει μια απλή και πρακτική προσέγγιση στο ντύσιμο. Εκμεταλλεύεται την επιθυμία που προκαλείται μέσω πανδημίας για άνεση και απλότητα. Ακόμα και όταν επιστρέψουμε στην κανονικότητα πιθανό μοιάζει να γίνει δύσκολο το να φορέσουμε περιοριστικά σακάκια και άβολα παντελόνια ξανά. Ίσως στο μέλλον δούμε στα αθλητικά ρούχα αύξηση των νέων τεχνολογιών όπως αντιμικροβιακές ιδιότητες με αντίσταση ακόμα και στον νέο κορωνοϊό. Αν οι καιροί συνεχίσουν να είναι αβέβαιοι πιθανό είναι να περιμένουμε από τα ρούχα μας αυτό που δεν μπορούμε να κάνουμε οι ίδιοι.

Το μόνο σίγουρο είναι ότι το Athleisure έχει έρθει για να μείνει όχι μόνο σαν ντύσιμο, αλλά και σαν τρόπος ζωής του σήμερα.