Η LVMH εξαγόρασε την Tiffany & Co
Κατέληξαν τελικά σε συμφωνία τα δύο μέρη έναντι 15,8 δισεκατομμύρια δολάρια
Η LVMH εξαγόρασε την Tiffany & Co έναντι 15,8 δισεκατομμυρίων δολαρίων, μετά από πολύμηνες δικαστικές διαμάχες.
Είναι το μεγαλύτερο ντιλ στον τομέα των προϊόντων πολυτελείας. Αν δεν είχε ενσκήψει ο κορωνοϊός, τα ποσά θα ήταν ακόμα υψηλότερα, όμως ας είναι κι έτσι. 15,8 δισεκατομμύρια δολάρια δεν είναι λίγα. LVMH και Tiffany & Co έδωσαν τα χέρια.
Προ πανδημίας οι δύο εταιρείες είχαν συμφωνήσει σε άλλα μεγαλύτερα ποσά, όμως η LVMH βλέποντας τις πωλήσεις των προϊόντων της Tiffany & Co να παίρνουν την κατιούσα ζήτησε σκόντο. Και κάπως έτσι ξέσπασε ένας πόλεμος δηλώσεων και δικηγόρων. Τελικά, ο Μπερνάρ Αρνό, ιδιοκτήτης της LVMH, έπεισε τον «αντίδικο» να συμβιβαστεί με 425 εκατομμύρια λιγότερα. Έτσι δόθηκαν τα χέρια αλλά και αποσύρθηκαν οι μηνύσεις, που θα κόστιζαν πολλά σε όλους.
Ο Μπερνάρ Αρνό είναι σίγουρος πως υπό την καθοδήγησή του ο νεοϋορκέζικος θρύλος του κοσμήματος θα ανακάμψει. «Η LVMH είναι το σωστό σπίτι για την Tiffany και τους υπαλλήλους της» δήλωσε.
Ο γαλλικός κολοσσός επεδίωξε τη συμφωνία με την Tiffany & Co για να εισχωρήσει δυναμικά στην αμερικανική αγορά αλλά και να ενισχύσει τον κλάδο κοσμήματος και ρολογιού στο οποίο υπολείπεται κάπως από τους αντιπάλους της. Για την ώρα κάτω από την «ομπρέλα» της βρίσκονται η Bulgari και η Tag Heuer.
Για τις ανάγκες του οικονομικού ρεπορτάζ, ας αναλύσουμε το φαινόμενο LVMH. Πρόκειται για μια πολυεθνική με το όνομά της να προέρχεται από τα αρχικά των Louis Vuitton Moët Hennessy. Ειδικεύεται στα είδη πολυτελείας και έχει έδρα το Παρίσι. Δημιουργήθηκε το 1987 από τη συγχώνευση του οίκου Louis Vuitton και της Moët Hennessy, η οποία με τη σειρά της είχε προκύψει το 1971 από τη συγχώνευση της εταιρείας σαμπάνιας Moët & Chandon με τον παραγωγό κονιάκ Hennessy.
Η LVMH έχει περίπου 75 θυγατρικές εταιρείες που καλύπτουν τους τομείς Μόδα, Κρασιά και Αλκοολούχα, Αρώματα και Καλλυντικά, Ρολόγια και Κοσμήματα. Τα brands που στεγάζονται στη LVMH είναι εξωπραγματικά χλιδάτα: Από τους Christian Dior, Fendy και Fenti (της Rihanna) στους Givenchy, Kenzo, Louis Vuitton, από τη Veuve Clicquot στη βότκα Belvedere, από τους Marc Jacobs, Patou και Guerlain στα Sephora και τα πιο λουξ σκάφη αναψυχής.
Για τις ανάγκες του κοσμικού ρεπορτάζ να πούμε πως ο Μπερνάρ Αρνό είναι ο μεγαλύτερος ανταγωνιστής του συζύγου της Σάλμα Χάγιεκ, Φρανσουά-Ανρί Πινό, ο οποίος κατέχει τη δεύτερη μεγάλη ομπρέλα ειδών πολυτελείας, την Kering. Η Kering διαθέτει στο εταιρικό της παλμαρέ, μεταξύ άλλων, τους Gucci, Yves Saint Laurent, Bottega Veneta, Balenciaga, Alexander McQueen και λοιπά και λοιπά.