Ορσαλία Παρθένη: Η φετινή συλλογή και το ιστορικό brand Parthenis
Τα athleisure, τα minimal, η μόδα, οι online αγορές και οι επιρροές της αθηναίας σχεδιάστριας
Η Ορσαλία Παρθένη μιλάει για το ιστορικό brand Parthenis, τη μόδα, την ελληνική πραγματικότητα, τη minimal γραμμή, την αγορά του online shopping και άλλα πολλά.
Η φίρμα Parthenis έχει τη δική της ξεχωριστή ιστορία στην ελληνική μόδα, με ρούχα τέλειας άνεσης και απλότητας που η γραμμή τους κρύβει μία elegant τροπή κι έτσι γίνονται ιδιαίτερα και διαχρονικά. H Ορσαλία, κόρη του Δημήτρη Parthenis, ανέλαβε σχεδόν χωρίς να το καταλάβει τη διεύθυνση της φίρμας και τον σχεδιασμό των ρούχων με μεγάλη επιτυχία, δίνοντας σε αυτήν τη minimal αισθητική ένα έξτρα twist. Τα ρούχα απέκτησαν τη δική της φωνή και, θα έλεγε κανείς, και τη δική της προσωπική playlist, ταίριαξαν με το μιλένιουμ και τώρα ταιριάζουν με τις νέες συνθήκες: την επανανακάλυψη της ζωής στο σπίτι, το street wear που έγινε πιο λακωνικό και μεταδίδεται πλέον σε οθόνες smartphones, τα ρούχα που αγοράζονται όχι κάνοντας window shopping αλλά online βόλτα στα μαγαζιά.
Γυναίκα δυναμική, μοντέρνα, με κομψή απλότητα και «γρἠγορο» χιούμορ, η Ορσαλία απάντησε στις ερωτήσεις μας και μας έδειξε τη νέα της συλλογή για τον φετινό χειμώνα που τον κάνει να φαίνεται τόσο ζεστός, μαλακός, chic και χαλαρός – ώστε μας γέμισε αισιοδοξία.
Έβλεπα τη νέα συλλογή σου και σκεφτόμουν πόσο signature style έχει η φίρμα Parthenis από τότε που πρωτοεμφανίστηκε. Πριν πάμε όμως εκεί, θα ήθελα να μου περιγράψεις τη νέα συλλογή – τι περιέχει, ποια είναι η κεντρική της ιδέα, ποια τα χρώματα και τα στιλ.
Το brand Parthenis ανέκαθεν στόχευε στην άνεση και την απλότητα. Σκοπός είναι να αισθάνεσαι άνετα μέσα στα ρούχα και να μην «σε φοράνε» για να ακολουθήσεις αναγκαστικά τις τάσεις. Η άνεση λοιπόν που αποζητάμε όλοι, ειδικά αυτή την περίοδο, επιδιώκουμε να δοθεί μέσα από ζεστά πλεκτά και απαλά βελούδινα outfits, ανδρικά και γυναικεία, σε παστέλ μπεζ και δαμασκηνί αποχρώσεις. Δημιουργίες που μας παραπέμπουν σε ήρεμα χειμερινά απογεύματα, με νότες lounge μουσικής δίπλα στο τζάκι. Η συλλογή έχει αρκετές επιρροές από τα 70s, μιας και τότε το lounging ήταν συνώνυμο της πολυτέλειας. Προσθέσαμε λοιπόν εμπριμέ μοτίβα, κοτλέ ζωηρόχρωμα φορέματα και παντελόνια αλλά και γεωμετρικά σχέδια σε black/ bronze αποχρώσεις με vintage διάθεση χωρίς να λείπουν οι μινιμαλιστικές αναφορές που τονίζουν την κλασσική ταυτότητα Parthenis.
Τα χρώματα της συλλογής, σε συνδυασμούς θερμών τόνων του μουσταρδί, δαμασκηνί, και σκούρο καφέ, τονίζουν μια χειμερινή αίσθηση οικείας ζεστασιάς ενώ παράλληλα οι ψυχρές αποχρώσεις του μαύρου και γκρι προσθέτουν κλασσικές και διαχρονικές αναφορές. Μάλλινα παλτό σε αυστηρή γραμμή εμπλουτίζουν τη συλλογή ενώ ζωηρά σατέν πουκάμισα, shiny grey μπλούζες και φορέματα μας μεταφέρουν από το απόγευμα στο βράδυ.
Η κλασική «γραμμή Parthenis» τι σημαίνει για σένα σήμερα; Ισχύει σαν όρος; Την ακολουθείς στα σχέδιά σου; Θεωρείς ότι είναι κάτι που σε περιορίζει ίσως;
Η γραμμή Parthenis για μένα είναι πάντα διαχρονική, ποιοτική, άνετη και λιτή και σε ένα μεγάλο βαθμό gender neutral. Νομίζω επίσης πως το brand Parthenis έχει υπάρξει πρωτοπόρος στο athleisure στην Ελλάδα μιας και η άνεση ήταν πάντα στο DNA του. Τα Parthenis Basics αποτελούν τη ραχοκοκαλιά του brand καθώς αποδεικνύουν πως είναι επίκαιρα εδώ και 40 και πλέον χρόνια. Παράλληλα, το ότι η συλλογή αλλάζει κάθε σεζόν ενώ δεν ξεφεύγει κατά πολύ από τη γραμμή Parthenis μού δίνει τη δυνατότητα να πειραματιστώ με το χρώμα, τις υφές, αναφορές στο παρελθόν και ό,τι άλλο μπορεί να αποτελέσει έμπνευση για μια συλλογή. Το να υπηρετώ όμως πιστά το ύφος Parthenis δεν είναι για μένα περιοριστικό γιατί θέλω τα ρούχα να είναι πάντα αναγνωρίσιμα ως Parthenis χωρίς να χρειάζεται να δει κάποιος τη φίρμα.
Το μίνιμαλ στη μόδα τι σημαίνει για σένα; Υπάρχουν σχολές που σε έχουν επηρεάσει; Σήμερα έχει αλλάξει το νόημα του μίνιμαλ απ’ό,τι ήταν, ας πούμε, στα 80s με το new wave ή με τους γιαπωνέζους σχεδιαστές;
Το «Less is More» χρησιμοποιήθηκε πρώτα στην αρχιτεκτονική και μετά στη μόδα. Έτσι κι εγώ ξεκίνησα τις σπουδές μου στην Ιστορία της Τέχνης και της Αρχιτεκτονικής και μετά ασχολήθηκα με την Ιστορία της Μόδας. Οι σπουδές μου σίγουρα με επηρέασαν σε μεγάλο βαθμό αλλά τελικά αυτό που μου έμαθαν ήταν να εκτιμήσω πιο συνειδητά αυτό που μου είχε δοθεί σαν «κληρονομιά». Το Less is More μου το έμαθε και ο Mies van der Rohe, o Mondrian, ο Donald Judd, ο Calvin Klein, o Helmut Lang, o Margiela, «οι έξι της Αμβέρσας», οι Comme de Garcons, o Yohji Yamamoto και άλλοι. Έπρεπε να τους μελετήσω και να τους καταλάβω αλλά πιο πολύ έπρεπε να κοιτάξω μέσα μου, στον τρόπο που μεγάλωσα, στην αρχιτεκτονική των μαγαζιών Parthenis και τη σχεδόν μοναστική φιλοσοφία με την οποία δημιουργήθηκαν τα Parthenis. Στα 90s το minimal ήταν μια αντίδραση στο maximal των 80s και ο πατέρας μου το αισθάνθηκε νωρίς αυτό, κυρίως γιατί παρά τη μεγάλη του επιτυχία ο τρόπος ζωής του ήταν πάντα λιτός. Η καθημερινότητά του, ο τρόπος που έτρωγε, οι χώροι που ζούσε και η φιλοσοφία ζωής του ήταν πάντα minimal. Από το 1980 μέχρι και σήμερα όμως το minimal θα πρέπει να αποτελεί και μια φιλοσοφία ζωής και όχι απλώς μια στιλιστική επιλογή. Έννοιες όπως το «slowness» που αντιστέκονται στην απόκτηση όλο και περισσότερων αγαθών και εμπειριών είναι συνώνυμες με τον μινιμαλισμό και προβάλλουν την ποιότητα σε αντίθεση με την ποσότητα.
Τα σχέδια Parthenis είχαν ανέκαθεν μία πολύ graphic design αισθητική. Αλλά έχεις κάνει και κάποιες εκπλήξεις, όπως η σειρά με τα καφτάνια με σχέδια του David Downton. Μίλα μου για αυτή την πλευρά των σχεδίων σου.
Η συνεργασία μου με τον David Downton προέκυψε από τον θαυμασμό μου για το fashion illustration, μια μορφή τέχνης που αποτυπώνει με συντομία και σαφήνεια τη μόδα, με έναν τρόπο μερικές φορές πιο αληθινό από τη φωτογραφία και για αυτό το λόγο πιο διαχρονικό. Η αλήθεια σε ένα fashion illustration βρίσκεται σε αυτά που δεν αποτυπώνονται και αυτό δίνει προσωπικό χώρο σε αυτόν που το απολαμβάνει. Οι λιτές γραμμές Parthenis λειτούργησαν σαν καμβάς και, πραγματικά, η συνεργασία μου με τον David ήταν μια πολύτιμη εμπειρία. Είναι ένας άνθρωπος που έχει σκιτσάρει άπειρες σημαντικές συλλογές και stylish γυναίκες του πλανήτη και ήταν μεγάλη μου τιμή που δέχτηκε να συνεργαστούμε.
Εκτός από σχεδιάστρια έχεις και την επιμέλεια της επιχείρησης, κάτι πολύ βαρύ για τις μέρες που περνάμε. Ποιες είναι οι δυσκολίες της ελληνικής μόδας στην εποχή του κορωνοϊού; Πώς αντιμετωπίζεται η κατάσταση; Η online αγορά κινείται; Υπάρχει μία σχετική φοβία για την online αγορά ρούχων – ότι μερικές φορές δεν παραλαμβάνεις ακριβώς αυτό που έχεις δει στην ιστοσελίδα κλπ. Εσείς έχετε κινητικότητα online;
Οι δυσκολίες στην ελληνική μόδα υπήρχαν πολύ πριν από τον κορωνοϊό και τώρα τα πράγματα αισθάνομαι πολλές φορές ότι κρέμονται από μια κλωστή. Η μόδα σαν έννοια δεν έχει διαχρονικό χαρακτήρα και έτσι οι συλλογές μας, όσο διαχρονικές και αν είναι, σίγουρα έχουν και μια ημερομηνία λήξης. Δυστυχώς αυτή η κατάσταση θα δημιουργήσει πολύ αδιάθετο στοκ. Έτσι κι εγώ ξεκίνησα πριν από λίγες μέρες παράλληλα με τις online πωλήσεις της τρέχουσας συλλογής στο www.orsalia-parthenis.gr και το outlet www.parthenisoutlet.com με ρούχα προηγούμενων συλλογών σε μειωμένη τιμή και αυτό είχε μεγάλη απήχηση στο κοινό. Την online πώληση την ξεκίνησα δειλά το 2009 και η αύξησή της κάθε χρόνο είναι όλο και μεγαλύτερη. Παράλληλα αυξάνεται και η εμπειρία η δική μας στο πώς να δίνουμε στον πελάτη τη σωστή πληροφορία και την ασφάλεια να αγοράσει το προϊόν μας online. Με το lockdown του Μαρτίου παρατήρησα ότι ο κόσμος στράφηκε όλο και περισσότερο στο online shopping και ευτυχώς αυτό για εμάς ήταν πολύ ελπιδοφόρο.
Πιστεύεις ότι η σημερινή μόδα γίνεται πιο unisex; Πώς βλέπεις τις σημερινές τάσεις διεθνώς;
Η μόδα γίνεται όλο και πιο unisex. Tο unisex δεν είναι κάτι καινούργιο και υπήρξαν style icons όπως ο David Bowie που έσπασαν τους φραγμούς του φύλου στη μόδα σε εποχές που ήταν λιγότερο αποδεκτό. Σήμερα όμως, κυρίως τα τελευταία 5 χρόνια, το unisex έχει εισβάλει στη μόδα πολύ δυναμικά. Και γιατί όχι; Δεν πρέπει τα ρούχα που φοράμε να ορίζονται από το φύλο μας. Αν μας ταιριάζουν και μας κάνουν να αισθανόμαστε όμορφα, τίποτε άλλο δεν έχει σημασία. Ο κόσμος μας σήμερα δεν είναι αυστηρά γυναικείος ή αντρικός και υπάρχουν πολλές άλλες εκδοχές στις οποίες δεν μπορούν να μπουν ταμπέλες. Σε σχέση επίσης με τον μινιμαλισμό και το slow fashion οι συλλογές που δεν διαχωρίζονται αποκλειστικά ως ανδρικές ή γυναικείες είναι πιο μικρές και πιο διαχρονικές. Όσον αφορά το πώς εφαρμόζουν τα ρούχα, σίγουρα η τωρινή μόδα που έχει κάνει μια στροφή στο άνετο και στο oversized βοηθάει μια τέτοιου είδους φιλοσοφία του fits all, κάτι που το brand Parthenis είχε από τότε που το θυμάμαι.
Το street style το παρακολουθείς; Ή είναι πια παραδομένο στις influencers;
Το street style το παρακολουθώ σε συνάρτηση με τη μουσική και την ιστορία της μόδας. Στον 20ό αιώνα είχε να κάνει με την προβολή της προσωπικότητας και εκφράζει μια ομαδική ταυτότητα που δεν ακολουθεί τις τάσεις της μόδας αλλά, στις περισσότερες περιπτώσεις, τις δημιουργεί. Είναι η έκφραση της νεανικής κουλτούρας μέσα από το ντύσιμο. Σήμερα που η μόδα έχει βιομηχανοποιηθεί και παγκοσμιοποιηθεί σε τόσο μεγάλο βαθμό, η ανάγκη για προσωπική έκφραση είναι όλο και μεγαλύτερη. Όμως τα fashion blogs και το Instagram έδωσαν στους χρήστες τη δυνατότητα να εκφράζουν την προσωπική τους στιλιστική ταυτότητα κάθε στιγμή μέσα σε ένα αστικό τοπίο χαρακτηριστικό του street style. Η εμπορευματοποίησή τους όμως τους αφαιρεί την αυθεντικότητα που πάντα ήταν το πιο σημαντικό συστατικό του street style.
Τι γνώμη έχεις για τις εικόνες (φωτογραφίες) και τις μπίζνες των influencers; Καλό; Κακό; Unreal; Παίζουν ρόλο τελικά στη σημερινή μόδα; Ή είναι μόνο ένα online thing;
Το online είναι το παρόν και το μέλλον των πωλήσεων. Η μόδα είναι συνυφασμένη με την εικόνα και «πουλάει» εικόνα, άρα δεν μπορεί να μην χρειάζεται τους influencers. Είναι οι σύγχρονοι πωλητές και μερικές φορές και fashion editors. Όπως σε όλα τα πράγματα υπάρχουν κατάλληλοι ή μη κατάλληλοι για κάθε brand. Δεν είναι όλα τα brands μαζικά και δεν μετράνε πάντα οι πολλοί followers. Αν το προϊόν ταιριάζει πραγματικά στην ιδιοσυγκρασία ενός influencer, η απεικόνισή του θα είναι και πιο αυθεντική και θα πουλήσει και στο κατάλληλο κοινό.
Εσύ πώς ήσουν νεότερη; Από το λίγο που σε ξέρω πιστεύω ότι ήσουν club kid, περισσότερο μέσα στη μουσική παρά μέσα στη μόδα. Κάνω λάθος;
Ζούσα μέσα στη μόδα, άρα σε έναν μεγάλο βαθμό την είχα απομυθοποιήσει. Μεγάλωσα ακούγοντας Patti Smith, Lou Reed, Talking Heads, ινδική μουσική, κλασσική και πολύ Tρίτο Πρόγραμμα. Η μουσική έπαιζε πάντα μέσα στο σπίτι γιατί ο πατέρας μου άκουγε συνέχεια. Δεν μπορώ να πω όμως πως ήμουν άνθρωπος που ακολουθούσε και είχε βαθιά γνώση της μουσικής. Είχα σχέση με τη μουσική μέσα από τον χορό που ξεκίνησα στα 3,5 και έκανα μέχρι και στο πανεπιστήμιο. Σε πολύ μεγαλύτερη ηλικία, γνωρίζοντας τον άνδρα μου που ζει για τη μουσική, άρχισα να αποκτώ περισσότερες γνώσεις. Επίσης έφυγα από την Ελλάδα στα 17, γύρισα στα 24 και είχα την ευκαιρία να ζήσω στο εξωτερικό σε πολύ μικρή ηλικία και να αποκτήσω ένα πλήθος εμπειριών.
Τι φορούσες τότε; Από πού ψώνιζες;
Φορούσα μόνο Parthenis! Το 1986-89 που ήμουν στο λύκειο ήταν ό,τι πιο fashionable. Πηγαίνοντας στη Αμερική πειραματίστηκα και με second hand, vintage, χρωματιστά εμπριμέ, παγιέτες και ό,τι άλλο δεν είχα φορέσει στη εφηβεία μου. Έπρεπε κι εγώ να κάνω την επανάστασή μου στη μονοχρωμία!
Και τότε, στην εφηβεία σου, πώς έβλεπες τη δουλειά του πατέρα σου; Εννοώ δημιουργικά, πόσο κοντά ήσασταν. Σε προετοίμαζε για διάδοχο;
Με προετοίμαζε αλλά δεν το καταλάβαινα. Μεγάλωσα μέσα στα μαγαζιά και στα κοφτήρια, ήμουν παρούσα στις φωτογραφίσεις, τις συνεντεύξεις, τις συναντήσεις με τους αμερικάνους ατζέντηδες. Με έβαζε να μιλάω για εκείνον σε συνεντεύξεις με ξένους δημοσιογράφους γιατί δεν μιλούσε καλά αγγλικά και όλα αυτά με προετοίμαζαν χωρίς να το καταλαβαίνω γιατί δεν πίστευα πως ήθελα να το ακολουθήσω. Νόμιζα πως θα γίνω έμπορος έργων τέχνης και παράλληλα είχα έφεση στην επιστήμη, αλλά με επηρέασε εκείνος να στραφώ στην τέχνη. Άλλωστε δεν πίστευα ποτέ πως εκείνος θα σταματήσει γιατί για αυτόν η δουλειά αυτή, όπως και για τη μητέρα μου, ήταν πάθος. Για μένα η σχέση με αυτή τη δουλειά ήταν πάντα πιο εγκεφαλική και όχι τόσο συναισθηματική, μπορεί γιατί αισθανόμουν ότι κρίνομαι και αυτό μου αφαιρούσε το αυθορμητισμό.
Η φίρμα Parthenis έχει διατηρήσει, εκτός από το στιλ της, και το ελληνικό της προφίλ σαν επιχείρηση σε ό,τι αφορά τα υλικά, την κατασκευή των ρούχων κ.λπ. Θέλεις να μου μιλήσεις για αυτό;
Η κατασκευή των ρούχων Parthenis στην Ελλάδα ήταν πάντα αδιαπραγμάτευτη και αυτό δεν έχει να κάνει με τον εθνοκεντρισμό αλλά πιο πολύ με την αγάπη για την ποιότητα, την μικρή ελεγχόμενη παραγωγή και περιβαλλοντικούς προβληματισμούς. Δυστυχώς τα υλικά πια δεν είναι όλα κατασκευασμένα στην Ελλάδα γιατί ο κλάδος της κλωστοϋφαντουργίας έχει δεχτεί μεγάλο πλήγμα αρκετές φορές, αρχικά στη δεκαετία του ‘80 με το κλείσιμο μεγάλων μονάδων όπως η Πειραϊκή και στη συνέχεια με τη φούσκα του χρηματιστηρίου όταν δόθηκε και το τελειωτικό χτύπημα. Υπάρχουν κάποιοι έλληνες παραγωγοί που παλεύουν ακόμα και κάποιοι κάνουν και εξαγωγές και σε αυτό βοήθησε και η στροφή των ελλήνων καταναλωτών στην εγχώρια μόδα αφού τα τελευταία χρόνια με την κρίση οι εισαγωγές ρούχων δυσκόλεψαν.
Έχω πετύχει αρκετές φορές στο κατάστημα της Αθήνας, φαντάζομαι και στης Μυκόνου και των Χανίων, να μπαίνουν ξένοι πελάτες και να βλέπουν τα ρούχα με ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Πιστεύεις ότι απευθύνεσαι περισσότερο σε ξένους;
Απευθύνομαι σε όποιον ψάχνει κάτι αυθεντικό και διαχρονικό, σε όποιον τον ενδιαφέρει η ποιότητα και αναζητά να ξεχωρίζει όχι γιατί τα ρούχα του φωνάζουν αλλά γιατί τον κάνουν να αισθάνεται όμορφα. Πολλοί ξένοι πελάτες, όταν έρχονται στην Ελλάδα για διακοπές, ψάχνουν να βρουν κάτι που εκπροσωπεί το ελληνικό design χωρίς αυτό απαραίτητα να πρέπει να είναι φολκλόρ. Επίσης εκτιμούν κάτι που ξεφεύγει από την παγκοσμιοποίηση. Υπάρχουν όμως και πολλοί Έλληνες που εκτιμούν και ψάχνουν αυτά τα χαρακτηριστικά στα ρούχα που τους εκφράζουν. Ο Parthenis έχει ήδη ντύσει 3 γενιές άρα σίγουρα είναι αρκετοί οι Έλληνες που εκτιμούν αυτό που τους προσφέρει.
Οι Έλληνες είναι υπερβολικοί, φλύαροι και φανταχτεροί στη μόδα τους; Ή έχουν αλλάξει σήμερα;
Νομίζω πως οι Έλληνες είναι πια πιο ενημερωμένοι για τη μόδα και κάνουν πιο συνειδητές επιλογές στην εμφάνισή τους. Σίγουρα ως μεσογειακοί τονίζουν τη σεξουαλικότητά τους περισσότερο από τους βορειοευρωπαίους, αλλά οι επιλογές που έχουν πια είναι αμέτρητες και μπορούν να ικανοποιήσουν όλα τα γούστα.
Εσύ παρακολουθείς τη μόδα στα social media;
Προσπαθώ να μην ξοδεύω πάνω από 20 λεπτά την ημέρα και βλέπω κυρίως τι κάνουν οι φίλοι μου και κάποιες έγκυρες πηγές όπως το BOF. Είναι σημαντικό να παρακολουθείς γιατί σου δίνει το vibe της εποχής αλλά μπορείς να χαθείς και να καταναλώσεις πολύ χρόνο που πραγματικά δεν μου περισσεύει.
Τι σε επηρεάζει καλλιτεχνικά; Η μουσική; Το σινεμά;
Και τα δύο, αν και το σινεμά πια έχει αντικατασταθεί από τηλεοπτικές σειρές σε μεγάλο βαθμό και έχουν και μεγάλη στιλιστική επιρροή και στο ευρύ κοινό. Σειρές όπως το The Get Down, Peaky Blinders, Killing Eve, The Crown, Mad Men και πολλές άλλες θεωρώ πως μπορούν να αποτελέσουν έμπνευση. Το βίντεο που κάναμε φέτος για την AXDW είχε έμπνευση από τα την ταινία του 1978 «Eyes of Laura Mars» με τη Faye Dunaway. Μουσικά βίντεο από το Life on Mars του David Bowie, το grunge των Nirvana, fashion icons όπως η Debbie Harry αλλά σίγουρα και στο σήμερα η Rihanna με το εκπληκτικό Savage X Fenty show και πιο νέα συγκροτήματα όπως οι Σουηδοί Post Punk Viagra Boys είναι λίγοι από αυτούς που παρακολουθώ. Επίσης τα τελευταία χρόνια πηγαίνω και σε κάποιες συναυλίες που εκεί η σκηνική παρουσία δίνει μια άλλη διάσταση στη μουσική.
Η ελληνική μόδα σε τι κατάσταση βρίσκεται σήμερα; Υπάρχει η κοινότητα; Οι εκδηλώσεις στο Ζάππειο, ας πούμε, είναι κάτι που έχει νόημα;
Κοινότητα υπάρχει και ο κόσμος ενδιαφέρεται να δει νέα πράγματα. Σίγουρα αυτές οι εκδηλώσεις αποτελούν μια πλατφόρμα προβολής που αυτή τη στιγμή είναι απαραίτητη σε όλους. Οι σχεδιαστές επίσης έχουν έτσι την ευκαιρία να συναντηθούν και πολύ πρόσφατα ξαναδημιουργήθηκε και Ελληνική Ένωση Σχεδιαστών Μόδας, μία πλατφόρμα που ελπίζω να βοηθήσει τους σχεδιαστές που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα και καταξιωμένους αλλά και νέους.
Τι γνώμη έχεις για τη μόδα έτσι όπως υπάρχει στην ελληνική τηλεόραση;
Η μόδα στην ελληνική τηλεόραση είναι φανταχτερή και πολύ συχνά κιτς, αλλά η τηλεόραση από μόνη της είναι ένα μέσο που απευθύνεται στους πολλούς και δυστυχώς τα νούμερα τηλεθέασης οδηγούν και την αισθητική.
Σου λείπουν τα περιοδικά μόδας; Είχες προλάβει την εποχή της δόξας τους; Τις υπερπαραγωγές στα editorial μόδας;
Ξεκίνησα δουλεύοντας τα καλοκαίρια σε περιοδικά μόδας από 17 ετών. Έγραφα λεζάντες στο Marie Claire σε γραφομηχανή. Όταν τελείωσα το master μου στο Λονδίνο δούλεψα και για ένα χρόνο στη Conde Nast σαν βοηθός της διευθύντριας μόδας του Brides και είχα την ευκαιρία να δουλέψω σε μεγάλες παραγωγές με παλαίμαχους φωτογράφους όπως ο David Bailey. Αυτό που μερικές φορές μου λείπει είναι το αναλογικό φιλμ και όλη διαδικασία της polaroid πριν από τη λήψη. Η ταχύτητα της digital φωτογραφίας η τεχνική της ευελιξία έχουν λύσει τα χέρια των φωτογράφων, δεν το αμφισβητώ, αλλά το φιλμ είχε μια διαφορετική μαγεία και έκρυβε πολλές εκπλήξεις.
Σαν Αθηναία ζεις ίσως στο ωραιότερο σημείο της πόλης, στου Φιλοπάππου. Τι άλλο σου αρέσει στην Αθήνα; Πού πας;
Κινούμαι κυρίως στη γειτονιά μου που ανανεώνεται συνεχώς. Άλλωστε μου αρέσει να μην οδηγώ όταν βγαίνω το βράδυ.
Μετά από όλα αυτά, τι έρχεται; Ποιο είναι το επόμενο βήμα σου;
Το επόμενο βήμα είναι αβέβαιο. Κάνω μια δουλειά που πρέπει να προβλέπει τα γούστα των ανθρώπων τουλάχιστον ένα χρόνο πριν. Αυτό πια δεν νομίζω πως μπορεί να συνεχίσει. Λίγο πριν το lockdown είχαμε ξεκινήσει τη συλλογή του επόμενου χειμώνα αφού τελειώσαμε δειλά και το επόμενο καλοκαίρι. Τώρα έβαλα μια μικρή παύση γιατί νομίζω και η καραντίνα επηρέασε σημαντικά τους καταναλωτές που ήδη είχαν αρχίσει να εκφράζουν αμφιβολίες για την υπερπαραγωγή και κατανάλωση της μόδας. Σίγουρα θα εστιάσω όλο και περισσότερο στην digital επικοινωνία και πώληση που βλέπω έχει μεγάλη άνοδο και θα εστιάσω και στο «see now, buy now». Πρακτικές όπως ο διαχρονικός σχεδιασμός είναι ήδη μέσα στο DNA του brand και αυτό δίνει πάντα στο κοινό μας μια σιγουριά για την αξία αυτού που αγοράζουν έστω μέσα από εκπτωτικές ενέργειες μια και τα οικονομικά όλων έχουν επηρεαστεί αρνητικά.
Info
facebook @parthenisofficial
instagram @parthenisofficial
Η συλλογή διατίθεται στα Flagship και συνεργαζόμενα καταστήματα Parthenis, και στο e-shop www.orsalia-parthenis.gr
Credits φωτογράφισης
Styling: Anna Zinchenko
Photographer: Αποστόλης Κουκουσάς
Hair-Makeup: Ζήσιμος Βακολέτος