Η πρώτη ανδρική συλλογή Burberry του Ricardo Tisci στο Λονδίνο
Δίπλα στις πλισέ τουνίκ των ανδρών, περπάτησαν γυναίκες με ρούχα της ανδρικής γκαρνταρόμπας προσαρμοσμένα στα μέτρα τους.
Ο Ricardo Tisci, παρουσίασε για πρώτη φορά ανδρική συλλογή για τον βρετανικό Οίκο Burberry στη διάρκεια του London Fashion week FW21.
Η μελωδία του Πίτερ Γκρέγκσον οδηγεί τα μοντέλα στον δαίδαλο με τα σκαλιά που έχει στηθεί στη ναυαρχίδα του οίκου στην οδό Regent για την επίδειξη για τον χειμώνα 2021. Το εν λόγω κτίριο ανακαινίσθηκε υπό τις οδηγίες του Τίσι, ο οποίος από το 2018 όταν και ανέλαβε τον λονδρέζικο οίκο που μετρά 165 χρόνια ζωής, θέλησε να αποτυπώσει την ιστορία του αλλά και τις προηγούμενες χρήσεις του (θέατρο, γκαλερί) με μια φρέσκια ματιά. Το έχει αυτό το ταλέντο ο Τίσι: να καταπιάνεται με κάτι και να του χαρίζει ίσους τόνους φρεσκάδας και στιβαρής παράδοσης. Η σεμνότητά του τον κάνει πιο ανθρώπινο σε αντίθεση με τον μεγαλύτερό του Τομ Φόρντ ή τον νεότερό του Ολιβιέ Ρουστέν. Ταλαντούχος, με όραμα και μεθοδικός, οδήγησε τη μόδα σε νέες ατραπούς, σε μια εποχή που ο πλανήτης είχε αρχίσει να μαστίζεται από την οικονομική κρίση. Άνοιξε τον δρόμο για τον Μίκελε του Gucci και τον Γκβασάλια του Balenciaga και τώρα απλώνει τα πατρόν του σε ένα νέο μονοπάτι: την ανδρική μόδα για τον Burberry.
Burberry στην καρδιά της αγγλικής κουλτούρας
Το μεσημέρι της Δευτέρας παρουσίασε για πρώτη φορά ολοκληρωμένη ανδρική σειρά για τον Burberry. Άφησε πίσω του το κακοποιημένο ντεσέν του οίκου που με τόση επιτυχία είχε φέρει στο προσκήνιο ο προκάτοχός του, Κρίστοφερ Μπέιλι. «Η πανδημία ήταν μια πολύ δύσκολη στιγμή για τον κόσμο, αλλά ταυτόχρονα, έφερε μια νέα δημιουργικότητα και νέους τρόπους έκφρασης στη μόδα, τη μουσική, την κοινωνική δικαιοσύνη, την πολιτική. Όλα αλλάζουν», δήλωσε στη βρετανική Vogue. Στην πασαρέλα που παρακολουθήσαμε μέσω βίντεο, ο post covid άνδρας για τον οποίο σχεδίασε ο Τίσι ονειρεύεται την ελευθερία της φύσης, βουτάει στα σουλούπια του θρυλικού φωτογράφου Ντέιβιντ Μπέιλι και στη μαγεία της Savile Row για να μας παρουσιάσει καλοφτιαγμένα παλτό, εφαρμοστές μπότες που παραπέμπουν στο athleisure look και τα κολάν που όλοι πια φοράμε καθημερινά, πλεκτά σε τόνους γκρι και γκρενά, πλισέ κιλτ για μαύρους μονομάχους με ώμους χτιστούς. Το καρώ υπονοείται σε μερικές μόνο φόδρες, οι ψεύτικες γούνες προσκαλούν να επισκεφθούμε την παράδοση των Βρετανών στο κυνήγι, τα κρόσσια φαίνεται πως είναι η νέα του σχεδιαστική εμμονή, την οποία συγχωρούμε και η βρετανική σημαία, το union jack φιγουράρει ως ένα κλείσιμο του ματιού του Ιταλού απ’ το Ταράντο στο μεγαλύτερο βρετανικό ορόσημο. «Πάντα μου άρεσε ο εκκεντρικός αγγλικός τρόπος ντυσίματος των Βρετανών, και τώρα πια φοράω Birkenstocks και αθλητικά παντελόνια και πανωφόρια από κασμίρ», θα πει λίγο μετά την επίδειξη στην εφημερίδα Guardian. Οι steadycam που ακολουθούν τα μοντέλα καταγράφουν την κίνηση τους: είναι οι πρωταγωνιστές της μεγάλης πόλης με tailored κοστούμια των εκδρομέων του british countryside. «Ο τρόπος που ντύνονται οι Βρετανοί έχει χαρακτήρα». Τα παπούτσια (μαζί και οι εφαρμοστές μπότες) είχαν στον πάτο τους το παιχνίδισμα που πρώτος εμπνεύστηκε ο Μαρζελά: το μεγάλο δάχτυλο ξεχωρίζει από τα υπόλοιπα. Στην επίδειξη συμμετείχαν και γυναίκες, υπερτονίζοντας το fluid χαρακτήρα που πρεσβεύει πολλά χρόνια τώρα, ήδη από τις προηγούμενες δουλειές του στον Givenchy. Δίπλα στις πλισέ τουνίκ των ανδρών, περπάτησαν γυναίκες με ρούχα της ανδρικής γκαρνταρόμπας προσαρμοσμένα στα μέτρα τους. «Οι νέοι δε φοβούνται τη ρευστότητα του φύλου, γιατί δε φοβούνται τη σεξουαλικότητά τους».
Η πορεία του στο σήμερα
Ήταν Ιανουάριος του 2018 όταν ο Τίσι αποχαιρέτησε τον Givenchy, τον οίκο που όχι απλώς ανέστησε αλλά κατάφερε να τον κάνει συνώνυμο με την αιχμή της μόδας, να τον κάνει relevant (όποιος μπορεί να βρει αντίστοιχη λέξη στα ελληνικά, ας μου στείλει στο instagram). Η Κέιτ Μπλάνσετ, η Τζούλιαν Μουρ, όλο το Καρντασιανέικο και η Μπιγιόνσε ήταν πιστές φαν ενώ στα σόου του στριμώχνονταν για να τον αποθεώσουν δημοσιογράφοι μόδας, influencers και mega stars. Για τη Μαντόνα σχεδιάζει κοστούμια για δυο περιοδείες της, τα οποία είχαν την αύρα των προκατόχων του Ζαν Πωλ Γκωτιέ και Dolce & Gabanna και το μαγικό του άγγιγμα για να μείνουν στη μνήμη μας ενώ εμφανίστηκαν μαζί στο ΜΕΤ Gala. Ήταν εκείνο που η Μαντόνα είχε τα οπίσθια της έξω. Όταν αποχώρησε από τον Givenchy, όλοι έλεγαν ότι θα πάει στον Versace. Τελικά, βρέθηκε στο Λονδίνο, στη θέση του Κρίστοφερ Μπέιλι, ο οποίος παύθηκε από τον οίκο, τον οποίο κάρφωσε με τον πιο δημιουργικό τρόπο στο σύμπαν της μόδας. Μετακόμισε στο βόρειο Λονδίνο και άφησε όλον τον χώρο στον Ρικάρντο για να λάμψει ξανά.