Τίτλοι τέλους για τον Οίκο Ralph & Russo
©Ralph & Russo
Fashion

Τίτλοι τέλους για τον Οίκο Ralph & Russo

Ο γνωστός λονδρέζικος οίκος που τάραξε τα νερά της μόδας και έγινε γνωστός σε όλον τον κόσμο, έκανε αίτηση για πτώχευση

To σχεδιαστικό δίδυμο και πρώην ζευγάρι ανακοίνωσε ότι ύστερα από τις σαρωτικές αλλαγές που έφερε η πανδημία, ο Οίκος Ralf & Russo έκανε αίτηση για πτώχευση.

«Με μεγάλη λύπη σας ανακοινώνουμε ότι μετά από 11 χρόνια ο οίκος μας υπάγεται σε διαδικασίας επιτροπείας και προστασίας από τους πιστωτές», το οποίο σημαίνει ότι τα χρέη δεν επιτρέπουν στην επιχείρηση να συνεχίσει στην υπάρχουσα μορφή της. «Η δύσκολη απόφαση πάρθηκε για να εξασφαλιστεί η επιτυχία αλλά και να μετασχηματιστεί η εταιρεία έπειτα από τις σαρωτικές αλλαγές που έφερε στο εμπόριο η πανδημία του κορωνοϊού». Τα θλιβερά νέα της πτώχευσης, ουσιαστικά, ανακοίνωσαν μέσω του λογαριασμού τους στο Instagram το σχεδιαστικό δίδυμο και πρώην ζευγάρι Ταμάρα Ραλφ και Μάικλ Ρούσο.

 

 

Μια φωτεινή διαδρομή που ξεκίνησε από το Λονδίνο, πέρασε στο Παρίσι, όπου από το 2014 ήταν membre invité της γαλλικής federation Υψηλής Ραπτικής κι από κει σε όλον τον κόσμο, έκλεισε απότομα. Διατηρούσαν καταστήματα στο Λονδίνο (εκτός από το ατελιέ και το shop in shop στο Harrod’s), το Παρίσι, τη Νέα Υόρκη, το Μαϊάμι, το Ντουμπάι, τη Ντόχα και το Μόντε Κάρλο και οι A list διασημότητες τιμούσαν πάντα τις αιθέριες δημιουργίες τους. Η Μέγκαν Μάρκλ φορούσε δική τους δημιουργία στις επίσημες φωτογραφίες του αρραβώνα της με τον Πρίγκιπα Χάρι, εκτινάσσοντας τη φήμη, τις παραγγελίες και τη φιλοδοξία, ενώ η Αντζελίνα Τζολί, η Γκούινεθ Πάλτροου, η Κένταλ Τζένερ, η Τζένιφερ Λόπεζ, η Μπέλα Χαντίντ και η Μπιγιόνσε σε κόκκινα χαλιά και μεγάλα γκαλά μόδας επέλεγαν Ralph & Russo. Μέλη της οικογένειας του Εμίρη του Κατάρ αλλά και από τις μεγάλες οικογένειες της Σαουδικής Αραβίας εκτιμούσαν το ταλέντο και την προσωποποιημένη τους εξυπηρέτηση. Τι μπορεί να πήγε τόσο λάθος;

 

 

 

 

 

 

Από το Σίδνεϊ στο πάνθεον των σχεδιαστών

Τον Ιανουάριο του 2016, ο Ρούσο δήλωνε στους Financial Times ότι αρχικά «δεν είχαν εξωτερική χρηματοδότηση και ότι η επιχείρηση ήταν επικερδής». Μια δουλειά που ξεκίνησε από το πάθος της Ταμάρα, η οποία γεννήθηκε στο Σίδνεϊ από οικογένεια που ασχολείτο με τη μόδα, το πάθος του Ρούσο για το business και το πάθος του έρωτά τους.

 

 

Εκείνη σπούδασε στο Whitehouse Institute of Design στην πόλη της. Το 2006 μετακομίζει στο Λονδίνο. Είναι μόλις 25 κι αναζητά τρόπους να ξεκινήσει το δικό της μονοπάτι στη μόδα. Τότε γνωρίζει το Μάικλ Ρούσο, που τότε εργαζόταν στον ευρύτερο τομέα του business με ταλέντο στην ανάπτυξη των εταιρειών και ξεκινούν μαζί ένα ατελιέ στο Μέιφερ του Λονδίνου. Τα τρία πρώτα χρόνια προσπαθούν να χτίσουν τη δουλειά τους. «Ήμασταν δυο άνθρωποι που πηγαίναμε στα σπίτια των πελατισσών μ' ένα σκίτσο και κομμάτια από ύφασμα και ζητούσαμε χιλιάδες λίρες λέγοντας: είναι Ralph & Russo κι ας ήμασταν μόλις έξι μήνες στην αγορά», θυμάται ο Ρούσο σε συνέντευξή του στο περιοδικό Grazia.

Ralph & Russo
©Ralph & Russo

Καταφέρνουν γρήγορα να γίνουν γνωστοί, να αποκτήσουν σταθερή πελατεία από γυναίκες που επιθυμούν (και μπορούν να πληρώσουν) ρούχα φτιαγμένα στα μέτρα τους: φίνες δημιουργίες που ακολουθούν τη σχολή υψηλής ραπτικής του Παρισιού. Προσέφεραν στο Λονδίνο μια υπηρεσία τόσο niche που καθιερώθηκαν πολύ γρήγορα. Το 2013, η Ταμάρα μπαίνει στη λίστα του Forbes με τους 40 under 40. «Για μένα, η υψηλή ραπτική είναι τέχνη και μια επένδυση: δημιουργείται κάτι για σένα, το οποίο θα παραδώσεις στις επόμενες γενιές». Το 2014, αφού πλέον δείχνουν στο Παρίσι (και μάλιστα είναι ο πρώτος βρετανικός οίκος που τρυπώνει μετά από έναν αιώνα στο καλεντάρι της εβδομάδας μόδας), έρχεται η πρώτη χρηματοδότηση από τον βρετανό μεγιστάνα Τζον Κώντγουελ.

Ralph & Russo
©Ralph & Russo

Η άνθηση του Ralph & Russo συνεχίζει: εκτός από την υψηλή ραπτική -τα σόου της οποίας για τις συλλογές είναι τεράστια και για τις πελάτισσες της οποίας ταξιδεύουν σε όλον τον κόσμο-, ξεκινούν τη σειρά pret a porter, αξεσουάρ και παπούτσια. Το 2019 η επενδυτική εταιρεία Tennor Holding, κύριος ιδιοκτήτης του luxury brand εσωρούχων La Perla, μπήκε στους μετόχους με μικρό ποσοστό ενισχύοντας τη ρευστότητα του οίκου κατά 50 εκατομμύρια δολάρια.

Ralph & Russo

Οι τριγμοί της επιτυχίας

Τι ήχο κάνει η οργάντζα όταν σπάει; Δεν κάνει κανέναν ήχο. Στις 28 Ιανουαρίου, αν όλα είχαν πάει καλά, ο Ralph & Russo θα έδειχνε στο Παρίσι τη συλλογή υψηλής ραπτικής για το καλοκαίρι. Το σόου αναβλήθηκε. Την ίδια ημέρα, η Ταμάρα γέννησε την κόρη της. Πατέρας είναι ο ζάμπλουτος Ινδός Μπάνου Τσούντρι. Το ζευγάρι που δημιούργησε το brand, είναι πια μόνο συνεργάτες. Σε μια κοινή συνέντευξή τους που προβλήθηκε τον Ιανουάριο, μιλούν με αυτοπεποίθηση για τα νέα τους βήματα. Είναι χαρούμενοι και μοιάζει να βρήκαν τη συνταγή που ακολούθησαν οι Ντόλτσε και Γκαμπάνα, ο Λωράν με τον Μπερζέ και όλοι όσοι χώρισαν χωρίς να σταματήσουν τη επαγγελματική τους σχέση.

 

 

 

 

Όμως το 2021 είχε μπει σαν σίφουνας και ταρακούνησε όλα τα luxury brands. Όσο αυτά λειτουργούν ως ιδιωτικές εταιρείες χωρίς μετόχους, έχουν καλύτερο έλεγχο. Εκείνοι όμως, δεν ήταν μόνοι. Νωρίτερα μέσα στο 2020, όπως διαβάζω στο WWD, ο επενδυτής Νικ Κάντι έκανε μήνυση στο σχεδιαστικό δίδυμο για ένα δάνειο 17 εκατομμυρίων λιρών με το οποίο τους είχε βοηθήσει, το οποίο δεν μπόρεσαν να εξυπηρετήσουν. Από τους ισολογισμούς τους προκύπτουν ζημιές εκατομμυρίων: το 2016, αν και τα έσοδα αυξήθηκαν κατά 45%, η ζημιά ήταν στα 2,5 εκατομμύρια λίρες. Το σημείωμα που ακολουθούσε την αναφορά υπογράμμιζε τα αυξημένα έξοδα για προώθηση και επιδείξεις, τα οποία θα οδηγήσουν σε αύξηση εσόδων τις επόμενες χρονιές. Το βράδυ πριν την ανακοίνωση της παύσης, εκπρόσωπος της Candy Ventures δήλωσε ότι ήταν σαφές πια ότι ο οίκος δεν διοικείτο σωστά παρόλο που η σχεδιάστρια παρήγαγε μαζί με την ομάδα της δουλειά εξαιρετικής ποιότητας. «Στόχος μας είναι να λειτουργεί η επιχείρηση με τα ίδια υψηλά κριτήρια της δημιουργικής ομάδας, που έκανε τον οίκο ένα παγκόσμιο brand».

Ralph & Russo
©Ralph & Russo

Τελικά, τους πρόλαβαν οι εξελίξεις. «Είμαστε περήφανοι για τη θέση που κατακτήσαμε στην αγορά ως ένα από τα πιο exclusive brands, την οποία κατακτήσαμε μέσα από σκληρή δουλειά, αφοσίωση και αγάπη για αυτό που κάνουμε. Πρόθεσή μας είναι να συνεχίσει να λειτουργεί η εταιρεία και δεσμευόμαστε να εξυπηρετούμε την πιστή πελατεία μας σε όλον τον κόσμο αλλά και το υπέροχο προσωπικό μας, χωρίς το οποίο δεν θα είχαμε καταφέρει τίποτα», έκλεινε το σημείωμα και μαζί του μια ιστορία φτιαγμένη με χειροποίητα κεντήματα, φίνες δαντέλες, φτερά στρουθοκαμήλου, φιλοδοξία, φαντασία και κρυστάλλους αμετροέπειας. Από αυτά τα υλικά δεν φτιάχνονται τα όνειρα;

Top Reads

Δείτε ακόμα

Στην Athens Voice