Το σερβίτσιο του Virgil Abloh μιλά στην καρδιά των millennials
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής της Louis Vuitton σχεδιάζει για τον οίκο Ginori 1735
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής της Louis Vuitton, Virgil Abloh, σχεδιάζει για τον οίκο Ginori 1735, ένα σερβίτσιο που μιλά στην καρδιά των millennials.
Ο διάσημος σχεδιαστής και καλλιτεχνικός διευθυντής της Louis Vuitton, Virgil Abloh, συνεργάστηκε με τον ιστορικό ιταλικό οίκο Ginori 1735 για τη δημιουργία ενός σερβίτσιου που μιλά στην καρδιά των millennials και κλείνει το μάτι στους boomers.
Είναι ένα μονοπάτι καταξίωσης που το ακολουθούν οι περισσότεροι σχεδιαστές. Μοιάζει μάλιστα με την «υποχρέωση» όλων των ηθοποιών του Χόλιγουντ να παίξουν έναν υπερήρωα για να καταξιωθούν ως οι απόλυτοι σταρ και να ανεβάσουν το κασέ τους - Μέριλ, αν μας ακούς, εσύ δεν έχεις ανάγκη. Κάπως έτσι, λοιπόν, ο σχεδιαστής DJ, ιδιοκτήτης του brand Off White και καλλιτεχνικός διευθυντής της ανδρικής σειράς Louis Vuitton, Virgil Abloh, αποφάσισε να σχεδιάσει μια σειρά από πιάτα για τον ιστορικό Οίκο Ginori. Δυο κορυφές στριμώχνονται πάνω στις πορσελάνες για ένα αποτέλεσμα αιχμηρό και σύγχρονο αλλά με τη σιγουριά της σχεδιαστικής υπεροχής του οίκου που από το 1735 δημιουργεί tabletop συλλογές.
Σχεδόν τριακόσια χρόνια παραγωγής σε καθιστούν βαθύ γνώστη όχι μόνο των γαστρονομικών παραδόσεων και συρμών αλλά και της ιστορίας, της ιστορίας της τέχνης και της οικιακής οικονομίας. Στις δικές τους πορσελάνες, η παράδοση και η κατασκευαστική αριστείασυνδυάζονται με τη διαχρονική ομορφιά. Σε ποια άλλη χώρα εκτός από την Ιταλία, ένα brand 300 ετών θα έμοιαζε τόσο φρέσκο; Το μακρινό 1735 ο μαρκήσιος Carlo Andrea Ginori λάνσαρε τη φίρμα που αργότερα θα λανσάρει τη μελλοντική Manifattura di Doccia στη Doccia, που βρίσκεται κοντά στη Φλωρεντία. Εκεί, στη βίλα του οικογενειακού κτήματος, θα δημιουργήσει μια νέα σχολή και η αισθητική του θα αλλάξει τα παλάτσα των Ιταλιών. Από το τιμόνι του οίκου θα περάσει και ο Giò Ponti, ο μάστερ του interior και της αρχιτεκτονικής της γείτονος χώρας και οι πορσελάνες και τα κεραμικά τους γέμισαν χρώμα. Ακολούθησαν πολλοί διαμορφωτές της σύγχρονης αισθητικής, όπως ο Achille Castiglioni, ο Franco Albini, η Franca Helg και ο Aldo Rossi. Μέχρι που το 2013, ο Ginori 1735 αγοράστηκε από τον Gucci και το Kering Group.
Ο Virgil Abloh, συνεργασίες του οποίου έχουμε δει με τη Nike, την ΙΚΕΑ αλλά και τον καλλιτέχνη Τakashi Μurakami, έπαιξε ασφαλώς. Αξιοποίησε την τυπογραφία που ο ίδιος έχει δημιουργήσει και με το χρυσό του άγγιγμα έφερε μια μοντέρνα ματιά στα κλασσικά λευκά, καμπυλωτά σετ τσαγιού αλλά και σε πιατέλες, τετράγωνα και στρογγυλά πιάτα. Είχε ανάγκη από ένα τέτοιο make over ο Ginori 1735; Γιατί όχι, πάντα υπάρχει χώρος για παιχνίδι και πάντα υπάρχει λόγος να ξεσκονίσεις τα πιατικά. Ο ίδιος ο σχεδιαστής μοιάζει χαρούμενος για το collaboration όταν το ανακοίνωσε στις 4 Σεπτεμβρίου στη διάρκεια του Design Week του Μιλάνου. Σε κάποιες φωτογραφίες του απεικονίζονται πιάτα με χρυσή γραμμή στο χείλος. Τελικώς κέρδισε η δύναμη του λευκού: «μια απλοποιημένη χρωματική παλέτα λευκού και μαύρου προσφέρει μια συλλογή που θα συμπληρώσει ιδανικά κάθε κουζίνα ή σπίτι», αναφέρεται στο website.